Gå til innhold

Yrkesrettet attføring

Anbefalte innlegg

Sol og måne

Hei igjen!

Beklager jeg spør så ofte, men det er så mye som får stor innvirkning på mitt liv..

Er sikker på at svaret på dette spørsmålet er negativt, men jeg må bare spørre for sikkerhets skyld.

Hvis jeg får innvilget yrkesrettet attføring, jeg har søkt om å få studere i 2,5år til for å kunne få en annen jobb som er mer variert, kan jeg samtidig ta jobb f.eks 50 eller 100% i min manns firma?

Hvis jeg kan det, vil jeg vel få utbetalt svangerskapspenger når jeg føder i oktober?

Dette er et vanskelig regnestykke, må bare vite hvilke alternativer jeg har hvis jeg får avslag.

Hvis y.r blir innvilget kan jeg ikke ta svangerskapspermisjon på noe tidspunkt, kan jeg? Da må jeg vel fortsette de 2,5 årene uten stopp, med babyen på "slep"?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21809-yrkesrettet-attf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vil bare fortelle om to jeg kjenner som har gått på Yrkesr. attføring og fått barn. De reduserte fagene i den tiden barnet var baby. Eks. 1 gikk gravid mens hun tok voksengym(full delartium)på ett år. Fødte i mars og "gjemte" to fag til neste år. Da klarte hun seg de siste ukene av skoleåret+at hun fikk vært masse hjemme neste år.

Den andre valgte brevkurs med undervisning bare 1 kveld i uka.

PS: begge fikk engangs-stønaden på noen og 30 tusen.

vil bare fortelle om to jeg kjenner som har gått på Yrkesr. attføring og fått barn. De reduserte fagene i den tiden barnet var baby. Eks. 1 gikk gravid mens hun tok voksengym(full delartium)på ett år. Fødte i mars og "gjemte" to fag til neste år. Da klarte hun seg de siste ukene av skoleåret+at hun fikk vært masse hjemme neste år.

Den andre valgte brevkurs med undervisning bare 1 kveld i uka.

PS: begge fikk engangs-stønaden på noen og 30 tusen.

Min venninne mistet attføringspengene da hun fikk barn.Men hun fikk beskjed om å søke igjen når hun var klar for skole eller annet.Reglene for attføring er blitt strengere så det er jo slett ikke sikkert at hun vil får innviet attøring igjen..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...