Gå til innhold

Jeg klarer ikke søke, noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Jeg får bare opp alle mulige innlegg jeg ikke trenger.

Men altså jeg ønsker å søke på aktivitetstips ved lange flyreiser samt sovemedisiner elller lignende til små barn ved flyturer.

Vet det har vært mange innlegg tidligere, men finner de ikke.

Noen som kan hjelpe?

På forhånd takk!

Fortsetter under...

Gjest Persille

Har ingen link, men noen tips;

Kjøp bærbar dvd-spiller, det reddet oss!

Utover det kommer det jo litt an på barna, Billa er tre om en mnd, hun så på film, tegnet, lekte med de to kosedyrene vi hadde med, leste litt i to nye bøker og lekte med de posene vi fikk på flyet.

Er de litt eldre kan jo kanskje Gameboy eller noe holde aktivitetsnivået noen timer? Alternativt nye bøker og blader?

Vi brukte ikke noen medikamenter eller noe - vi var innstilt på at vi skulle fly i 30 timer, og at det ville bli slitsomt for oss alle tre, men det greiere enn vi trodde :)

Utover det kommer det jo litt an på barna, Billa er tre om en mnd, hun så på film, tegnet, lekte med de to kosedyrene vi hadde med, leste litt i to nye bøker og lekte med de posene vi fikk på flyet.

Er de litt eldre kan jo kanskje Gameboy eller noe holde aktivitetsnivået noen timer? Alternativt nye bøker og blader?

Vi brukte ikke noen medikamenter eller noe - vi var innstilt på at vi skulle fly i 30 timer, og at det ville bli slitsomt for oss alle tre, men det greiere enn vi trodde :)

Takk for tips! De er notert og alle andre mottas med stor takknemelighet.

Bærbar dvd blir nok innkjøpt, men vi fikk høre at et batteri "bare" varer i 3 timer? Kan man bytte batteri underveis? Poden på snart 4 år kan nok sitte oppmot hele turen og se yndlingsfilmene sine. Han er ganske rolig av seg så med litt aktiviteter så er jeg ikke bekymret for han.

Verre med lillebror som er snart 2 år og må sitte på fanget hele turen. Billett for han er over 8000 kroner og det er mer enn vi har råd til, vi har faktisk fått voksenbillettene til 5000 men klarer ikke få hans billere.

Uansett, noen som har råd til en liten, urolig fyr? Tips til leker? Eventuelle tips til sovemedisin? Skal selvsagt snakke med lege om saken, men greit å høre med dere kloke mødre først!

Gjest vallergan

Sovemedisinen du kan få heter vallergan, og er en allergimedisin de blir søvnige av. På resept, snakk med legen.

Lån / kjøp ekstrabatterier til dvd-spiller / laptop, slik at dere kan se mange timer film.

Kjøp små ting som kan pakkes opp underveis og lekes med, men de må ikke være så små at de faller på gulvet på flyet eller mistes under seter osv.

Spar noen ting til slutten av flyreisen og ikke minst til returen.

Spill, bøker, blader, klistermerker, hefter til å klistre klistermerkene i, store fargeblyanter.

Hvorfor er sete til toåringen dyrere enn til dere? Fordi dere ikke bestilte samtidig? Dett høres slitsomt ut å ikke ha eget sete hvis det er lang tur.

Bærbar dvd blir nok innkjøpt, men vi fikk høre at et batteri "bare" varer i 3 timer? Kan man bytte batteri underveis? Poden på snart 4 år kan nok sitte oppmot hele turen og se yndlingsfilmene sine. Han er ganske rolig av seg så med litt aktiviteter så er jeg ikke bekymret for han.

Verre med lillebror som er snart 2 år og må sitte på fanget hele turen. Billett for han er over 8000 kroner og det er mer enn vi har råd til, vi har faktisk fått voksenbillettene til 5000 men klarer ikke få hans billere.

Uansett, noen som har råd til en liten, urolig fyr? Tips til leker? Eventuelle tips til sovemedisin? Skal selvsagt snakke med lege om saken, men greit å høre med dere kloke mødre først!

Inne på adopsjonsforum er det mye info om aktivitetstips ved lange flyturer. Dette er jo høyst relevant ved hentereiser ifbm. adopsjon. Så der kan du nok plukke opp flere tips.

Gjest Persille

Min varer 2,5 timer, men det holdt for det var film på flyet også. Og så hadde jeg med meg pc med tilsammen 5 timers kapasitet - så da hadde vi syv timer om det skulle bli krise.

Men hun sov jo flere timer, og så var det spising, og den lengste turen var på 14 timer, så det gikk akkurat.

Annonse

Gjest Calóni

Fly som reiser over lange distanser har som oftest egen TV-skjerm bak stolryggen på hvert sete, slik at man selv kan velge mellom mye forskjellig å se på. De siste flyene jeg har flydd med har hatt en egen tegneseriekanal, samt musikk og spill.

Som noen sier,- ta med flere "overraskelser" som kan pakkes opp etterhvert som ungene begynner å kjede seg. Nye småleker, godteri (med mindre de blir hypre av sukker) etc.

Aktivitetsbøker, nintendo DS (eller lignende), lydbøker, tegnesaker, yndlingsbamsen, musikk og tvskjermen holdt iallfall min åtteårige fostersøster i aktivitet gjennom halvannet døgn på reisefot :)

Hvordan går det i krig og fred?

mvh

Gjest Persille

Hvordan går det i krig og fred?

mvh

Ikke så bra egentlig - tapte alt, grundig.

Vi er ikke hørt på noen ting, de har ikke tatt hensyn til noe av det som har skjedd fortalt av både meg og andre vitner.

Møtereferatene har jeg diktet opp, jeg velger selv hvilke lover jeg gidder å forholde meg til, jeg er en dårlig sjef, pedagogen har ikke veiledet en eneste gang, foreldrene har bare brydd seg om uviktige ting, og dette er et stakkars menneske med angst og depresjoner som burde vært tatt hensyn til.

Jeg tror nok jeg anker - får ikke sove om natten om jeg betaler dem 150.000 uten å vite at jeg har prøvd alt for å unngå det.

Du har jo sett alle mine dokumenter - og de er forkastet alle sammen. Barnehageloven har de valgt å ikke ta hensyn til, og jeg har fått ped fordi plan og bygg ikke hadde godkjent da vi åpnet men tre mndr etterpå.

H*n fikk ingen siste sjanse og siste advarsel, og generelt er alt sammen min skyld.

Kort fortalt :)

Ikke så bra egentlig - tapte alt, grundig.

Vi er ikke hørt på noen ting, de har ikke tatt hensyn til noe av det som har skjedd fortalt av både meg og andre vitner.

Møtereferatene har jeg diktet opp, jeg velger selv hvilke lover jeg gidder å forholde meg til, jeg er en dårlig sjef, pedagogen har ikke veiledet en eneste gang, foreldrene har bare brydd seg om uviktige ting, og dette er et stakkars menneske med angst og depresjoner som burde vært tatt hensyn til.

Jeg tror nok jeg anker - får ikke sove om natten om jeg betaler dem 150.000 uten å vite at jeg har prøvd alt for å unngå det.

Du har jo sett alle mine dokumenter - og de er forkastet alle sammen. Barnehageloven har de valgt å ikke ta hensyn til, og jeg har fått ped fordi plan og bygg ikke hadde godkjent da vi åpnet men tre mndr etterpå.

H*n fikk ingen siste sjanse og siste advarsel, og generelt er alt sammen min skyld.

Kort fortalt :)

Trist å høre.

Trøsteklem.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...