Gå til innhold

Med hjarte på rette staden ...

Anbefalte innlegg

Gjest verden raser sammen

11 åringen har fått sett på dette på lørdagskveldene, igår syns vi det begynte så seint, og siden det ikke var noe å se på på TV, ba vi henne om å gå å legge seg kl ni. Det blei selvfølgelig ramaskrik i heimen her.

Etter mye om og men lå hun i sengen å kjefta på oss kvart over ni.

Da kl var kvart på ti gikk jeg inn å så etter henne, hun sov som en stein, men det hang en lapp på sengen hennes som hun hadde tapet fast. "Dere kan bare adoptere meg bort, jeg skjønner nå at dere ikke vil ha meg her"

Huff og huff, tenkte først jeg skulle vekke henne, syns synd på henne hvis hun hadde så vonde tanker, men fant ut at jeg fikk vente til idag.

Hun kom inn i senga til oss på morgenkvisten, og da lurte jeg på om hele verden raser sammen bare pga et tv-program, hun måtte smile selv da, "nei selvfølgelig ikke, jeg var nok veldig trøtt, som blei så vrang mot dere. Jeg vil aldri adopteres bort :-)"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218262-med-hjarte-p%C3%A5-rette-staden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, minner meg om min datter som blir ni til sommeren. Hun var kjempesinna på meg en kveld og satte lapp på døra der det stod: "Den som kommer inn skyter jeg!"

Jeg lata som jeg ikke så lappen og neste morgen var visst sinnet over. Da hadde hun kasta den fæle lappen og skrevet en ny der det stod: "Bare kom inn! Hvis du har lyst da?"

Må si jeg er litt spent på hvordan det blir når hun blir fjortis ;-)

Jeg husker tilbake til da jeg var 12-13 år. Da var det et TV-program jeg absolutt skulle se, mens mine foreldre ville at TV'n skulle stå av fordi de skulle høre et radioprogram.

Jeg måtte kjempe en hard kamp, og det endte med at jeg fikk se programmet med lav lyd og TV'n vendt mot andre enden av stua.

Hadde jeg ikke fått sett det så hadde jeg bestemt meg for at jeg skulle rømme.

Jeg var vanligvis snill og grei, men dette tv-programmet var så viktig for meg at alt annet ble uvesentlig.

Klokka ni var da veldig tidlig leggetid for en 11-åring på en lørdagskveld??

Måtte h*n legge seg tidlig bare fordi det ikke var noe på tv hun kunne se? Hva med å finne på noe annet?

(Min 11-åring pleier også å se på dette programmet. H*n fikk pusse tennene (siden jeg så at h*n var trøtt), og lå på sofaen og så på til h*n sovnet.)

Klokka ni var da veldig tidlig leggetid for en 11-åring på en lørdagskveld??

Måtte h*n legge seg tidlig bare fordi det ikke var noe på tv hun kunne se? Hva med å finne på noe annet?

(Min 11-åring pleier også å se på dette programmet. H*n fikk pusse tennene (siden jeg så at h*n var trøtt), og lå på sofaen og så på til h*n sovnet.)

Vi hadde da sitti å spilt "vil du bli millionær" og "fantacy" fra kl 1800 (barne-tv gikk jo kl 1700).

Joda jeg vet at det er tidlig, på en lørdagskveld. Nå satt hun oppe på fredagskvelden til etter Idol-avstemningen, og at de skal være oppe "for enhver pris" bare for å være oppe, sånn har ikke vi det.

Annonse

Vi hadde da sitti å spilt "vil du bli millionær" og "fantacy" fra kl 1800 (barne-tv gikk jo kl 1700).

Joda jeg vet at det er tidlig, på en lørdagskveld. Nå satt hun oppe på fredagskvelden til etter Idol-avstemningen, og at de skal være oppe "for enhver pris" bare for å være oppe, sånn har ikke vi det.

Nei, vi har det heller ikke sånn at de er seint oppe "for enhver pris" i helgene...

Men jeg ville aldri sendt h*n i seng så tidlig hvis h*n hadde protestert på det... Da synes jeg lørdagshyggen hadde vært rimelig ødelagt,- for alle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...