Gå til innhold

Han spiser så ofte..4 mnd gml

Anbefalte innlegg

Sønnen min har den siste uka begynt å ville ha mat hver time-halvannen på dagtid, og noen ganger annenhver time om natta (har alltis spist 2-3 ganger om natta da). Noen som veit hva grunnen til dette er? Tror ikke det er økedøgn for har mer enn nok melk..Noen ganger spiser han mye, andre ganger lite..Får han for lite næring? Bør jeg vurdere grøt kanskje?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218298-han-spiser-s%C3%A5-ofte4-mnd-gml/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være økedøgn likevel. Vi har nettopp vært gjennom noen med lillebror som også er 4 mnd. Jeg har hele tiden hatt mye melk, men plutselig sov han lite og spiste hele tiden.

Det varte i 2-3 dager. Nå er han tilbake i gode rutiner. Merker ikke noe forskjell på puppene.

Jeg tror absolutt det kan være lurt å vurdere grøt som du skriver. En av mine ble slik da det ikke lengre var nok timer i døgnet til å få dekket næringsbehovet bare på melk.

Tar jeg ikke feil finnes det fortsatt risgrøtpulver på markedet. Denne inneholder ikke melk og heller ikke gluten i og med at det er ris.

Skjærer du et forholdsvis stort hull i en smukk, pumper deg og lager en tynn velling med risgrøtpulver og din egen melk, er det ganske enkelt å få i ham. Du beholder samtidig alle fordelene ved fullamming. Risgrøten er noe av det snilleste du kan gi en babymage.

Vellingen blir tynnere en stund etter at du har laget den pga fordøyelsesensymene som er i melken din.

Om du ikke har grunn til store bekymringer mhp søliaki, laktoseintoleranse eller allergi, kan du jo bare begynne med litt mosede bananer eller annen frukt / grønt / potet.

Obs! Den rigrøten smaker ikke så godt. Den er grei til tynn velling. Kan også blandes med fruktpuré, men tilberedt som grøt slik det står på pakken er det ikke mange som orker å spise den, hverken små eller store.

;-)

mvh

Gjest trultemor25

Jeg synes å huske jeg og tuppemor også hadde det sånn da hun var rundt 4 mnd. Jeg begynte å tenke på å gi grøt, jeg prøvde vel også litt, og på at jeg ikke hadde nok melk, eller den ikke var næringsrik nok og alt sånn. Hun spiste jo hele tiden og var sutrete og ikke særlig koselig å ha med å gjøre. Men det ble bedre, kanskje etter en ukes tid eller noe, husker ikke, men alt ble til det normale igjen. Så det kan jo være en sånn periode gutten din er i nå?

Jeg hadde latt ham få mat så ofte han vil i en ukes tid og sett om det bare er økedøgn. Husk at det er sist i mpltidet den feiteste melka kommer, så du kan la ham ligge litt lenger ved puppen hvis han vil det.

Sønnen min var nesten 10 kg da han var 6 mndr, og det var bare på morsmelk... Han var også urolig en periode rundt 4 mndr, men det kom seg da han fikk fri tilgang på puppen noen dager...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...