Gå til innhold

karnevalstid - forslag dere med fantasi?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sofie35

Vesla mi har vært "trollunge" ved et par karnevall. Synes det er gøy å kle henne ut som, og hun synes det er gøy selv også. "håndhekler" en hale, et stoffstykke med hull til hodet som jeg syr på noen lapper, tuperere håret til alle kanter og litt sot i anskiktet...Hun blir jo bare sååååå søt da!

http://home.online.no/~roenhovd/astrid-aline/fotoalbum/2004/astrid.troll.JPG

I år skal hun være "bestemor skogmus" da temaet skulle være hakkebakkeskogen. Tenker jeg prøver å sy et par museører på en hårbøyle, kjole m. forkle og litt "musesminke" så blir det nok bra.

Gjest mirakel*2?

Vesla mi har vært "trollunge" ved et par karnevall. Synes det er gøy å kle henne ut som, og hun synes det er gøy selv også. "håndhekler" en hale, et stoffstykke med hull til hodet som jeg syr på noen lapper, tuperere håret til alle kanter og litt sot i anskiktet...Hun blir jo bare sååååå søt da!

http://home.online.no/~roenhovd/astrid-aline/fotoalbum/2004/astrid.troll.JPG

I år skal hun være "bestemor skogmus" da temaet skulle være hakkebakkeskogen. Tenker jeg prøver å sy et par museører på en hårbøyle, kjole m. forkle og litt "musesminke" så blir det nok bra.

det er et fint kostyme det der! Så det bildet for ett år siden.

Annonse

Robot!

Poden og jeg laget robotkostyme sammen - det var kjempemorsomt. Vi brukte: to esker (ei til kroppen og ei til hodet), sølvspray, litt bokpapir (type metallisk med 3d-effekt), litt duppeditter fra et byggmarked til "pynt" (metallplater med hull til skruer), sølvpiperensere og isoporkuler til "antenner".

Under kostymet hadde han en grå genser og en grå stillongs.

Den ble kjempeflott - og det var første gangen poden vår i det hele tatt ville kle seg ut :-)

Snekker: rutete skjort + snekkerbukse + litt verktøy i beltet og en Byggmester Bob-hjelm på hodet (evt annen leikehjelm)

Mus: Grå hettegenser, sy ører på hetta, grå joggebukse eller strømpebukse, sy hale på.

Supermann: T-skjorte med supermannlogo, strømpebukse og knyt et rødt stoffstykke rundt halsen til kappe

Cowboy: cowboyhatt og vest og olabukse

Gjest mirakel*2?

Snekker: rutete skjort + snekkerbukse + litt verktøy i beltet og en Byggmester Bob-hjelm på hodet (evt annen leikehjelm)

Mus: Grå hettegenser, sy ører på hetta, grå joggebukse eller strømpebukse, sy hale på.

Supermann: T-skjorte med supermannlogo, strømpebukse og knyt et rødt stoffstykke rundt halsen til kappe

Cowboy: cowboyhatt og vest og olabukse

så mange gode forslag dere kommer med!!! Nå har jeg problemer med å velge.

Gjest mirakel*2?

Robot!

Poden og jeg laget robotkostyme sammen - det var kjempemorsomt. Vi brukte: to esker (ei til kroppen og ei til hodet), sølvspray, litt bokpapir (type metallisk med 3d-effekt), litt duppeditter fra et byggmarked til "pynt" (metallplater med hull til skruer), sølvpiperensere og isoporkuler til "antenner".

Den ble kjempeflott - og det var første gangen poden vår i det hele tatt ville kle seg ut :-)

det hørtes artig ut, men veldig avansert for enkle meg:) Vet ikke om jeg tør å begynne med det. Da måtte i så fall min mor vært med. Hun kan lage ting av det utroligste.

Robot!

ROBOT var virkelig en kjempe ide :) tror jeg må prøve det....

Pippi - Kjøp parykk.Lag resten; Stor t-skjorte med singlet over.Sy på et par lapper til lommer. en shorts under og klipp av to gamle strømpebukser i ulike farger til strømper som festes til shortsen med bånd eller strikk.

Minni- sort strømpebukse og genser, fest på en hale og en hårbøyle med ører og sløyfe.Kort skjørt og t-skjorte i passende farge. Evnt kun mus uten skjørtet ol.

Annonse

det hørtes artig ut, men veldig avansert for enkle meg:) Vet ikke om jeg tør å begynne med det. Da måtte i så fall min mor vært med. Hun kan lage ting av det utroligste.

Ikke vanskelig i det hele tatt. Som sagt - lagde den sammen med poden - og det var han som bestemte. Det er bare å finne duppeditter som ser litt tekniske ut og lime dem på. En gammel kalkulator funker utmerket, f.eks :-)

En eske til kroppen - hull til hodet, en liten eske til hodet - klipp hull til ansiktet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...