Gå til innhold

ADHD i media nå om dagen.

Anbefalte innlegg

Gjest sinnataggus

Er så lei av at de skriver så negativt om adhd diagnoser for tiden at det gjør vondt.

Føler at vi som foreldre har gjort noe forferdelig galt når vi fikk sønnen diagnostisert.

Føler at vi bør skamme oss og grave oss ned for vi er ikke riktig kloke,det er jo skolen som har skylden for barna har for mye teori!? herregud hvor skal dette ende?

Herregud ADHD handler ikke bare om å ikke klare å sitte i ro!!

Når en psykolog fra barne og ungdomspsykiatrien kan stå fram i avisa å si dette så føler jeg at jeg stanger hodet i veggen.

Jeg gjør forresten det om dagen for det er veldig lite hjelp å få.

Det er liksom for dem å stille diagnose å så skyve oss vekk etterpå uten den minste hjelp,råd og veiledning!

Jeg måtte bare slenge med leppa litt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218434-adhd-i-media-n%C3%A5-om-dagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mamma 24-7

Helt i orden å slenge litt med leppa her da. Og jeg skjønner godt den frustrasjonen du har.

Klart vi ikke liker at adhd er blitt salgsvare for media, for det er hva jeg mener der er blitt.

alle som har barn med adhd, eller andre utviklingsforstyrrelser tar seg på en måte nær av dette vil jeg tro, for det er da en veldig forenklet forklaring media har på adhd, (klarer ikke sitte i ro) det dreier seg da om mye mer enn det, og helt klart er det vel at mange har fått et nytt liv etter medisiner, det gjelder da og voksne som har fått utredet seg i voksen alder.

Vet ikke om det ble noen sammenheng i dette, blir litt frustrert selv jeg da :))

Men jeg er ganske sikker på at alle heller ville at barna sine skulle fått lov å være helt vanlige, enn å ha diverse diagnoser, men vi må jo godta realitetene, ikke sant.

Gjest mamma'n hans

Ja, jeg er så enig med deg. Jeg synes uttalelsene til den spesialisten og psykologen var så preget av fordommer og fordømmelse at jeg lurer på hva han egentlig er spesialist i?

Også igjen, dette med at "symptomene til barn som kommer fra kaotiske, urolige hjem..." - når man først har adhd i en familie, er jo kaos snarere regelen enn unntaket, hva er høna og hva er egget, for å si det sånn? Særlig når vi vet hvor arvelig dette er, så må jo vi foreldre kanskje også mistenke at en av oss også sliter med dette?

Jeg ble sinna, jeg!

Og sinna på dama som skriver artiklene og forsøker å få det vinklet til at vi doper ungene, skolen doper ungene og at egentlig har de ikke adhd, men kommer fra dårlige hjem...og attpåtil er legemiddelindustrien inne i bildet og tjener penger - ja, her er det noe humbug!

I stedet går det opp for meg at hun verken ønsker å skrive faglig om adhd eller vet nok om adhd til å komme opp med annet enn fordommer og veldig lite fakta! Jeg ser også at en del av de fagfolkene som brukes, faktisk sier kloke ting, men hun forsøker å få det vridd og vinklet slik at det virker som om adhd bare er noe man finner på, nesten.

Så opp med hodet - vi klarer denne stormen - nå må da snart menigmann skjønne at adhd ikke er en dans på roser, vel?

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er særdeles positivt av deg som forelder at du har tatt ansvar og latt barnet ditt bli utredet og diagnostisert.

Ved dette har du vært med på å forebygge at barnet ditt får den ondartede feilutvikling som udiagnostiserte/ubehandlede barn med ADHD alt for ofte får.

Det er særdeles positivt av deg som forelder at du har tatt ansvar og latt barnet ditt bli utredet og diagnostisert.

Ved dette har du vært med på å forebygge at barnet ditt får den ondartede feilutvikling som udiagnostiserte/ubehandlede barn med ADHD alt for ofte får.

Takk for oppmuntringen!!

Gutten har ihvertfall hatt en enorm utvikling etter at han ble medisinert og skolekamerater fikk informasjon om at han har det litt vanskelig sosialt.

Nå er han tatt inn i varmen i friminuttene og vi håper det varer leeeeeenge.

Han er ikke særlig utagerende mer for vi og de rundt ham har lært seg å takle ham.

Gjest mamma 24-7

Takk, dette er oppmuntrende ord å lese.

Gjest mamma'n hans

En rose til deg for den kommentaren du der ga! TAkk og takk og takk! Og takk igjen!

annen adhd-mamma

Tusen takk for at du sa akkurat det!

:-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...