Gå til innhold

Priser tripp trapp stol

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Stokke Norway

Jasså? Hmm.. rart det da, når alt annet er billigere..

De er jo produsert av Stokke (norsk), så det er ikke så rart at norske produkter ikke er billigere i utlandet.

Unntakene gjelder selvsagt der det er tollregler osv som gjør ting dyrere i produksjonslandet.

Gjest trultemor25

De er jo produsert av Stokke (norsk), så det er ikke så rart at norske produkter ikke er billigere i utlandet.

Unntakene gjelder selvsagt der det er tollregler osv som gjør ting dyrere i produksjonslandet.

Akkurat ja :)

Synes dem er så dyre i Norge og tenkte derfor tanken Sverige.

Gjest Ikke alltid det nei

Det er mange norske produkter som er billigere i sverige.

Kan jo nevne noen her: gudbrandsdalsost, norsk laks.

Nå er det en stund siden vi har kjøpt møbler i sverige. Men da var iallefall norske furumøbler billigere i sverige enn i norge. I tillegg fikk vi gratis frakt hjem.

Annonse

Tips: De stolene er omtrent uslitelige, kjøp en brukt for noen hundrelapper. Det gjorde jeg, og den så helt ny ut selv om den var 4-5 år gammel. Vi har også brukt en som var 35 år gammel. Den hadde en litt ustilig rødfarge, men var ellers helt fin.

Gjest Persille

Tips: De stolene er omtrent uslitelige, kjøp en brukt for noen hundrelapper. Det gjorde jeg, og den så helt ny ut selv om den var 4-5 år gammel. Vi har også brukt en som var 35 år gammel. Den hadde en litt ustilig rødfarge, men var ellers helt fin.

Min er 27 gammel, søsteren sin 25 - de er begge i bruk i dag hjemme hos meg, og hos mamma :)

Like fine begge to faktisk :)

Tvert imot er det ofte slik at norske varer er dyrere i utlandet enn her hjemme. Dette ut fra bedriftsøkonomiske hensyn, som jeg vagt husker at jeg lærte om på videregående...

Det var noe om at det nasjonale markedet er det opprinnelige, der man har måttet regne inn div. faste utgifter (utgifter som ikke er direkte relatert til produksjonen av hver enkelt vare, som husleie osv) for å få dekket inn disse gjennom salgsinntekt.

Når man evt. velger å utvide sin satsning til andre markeder, så er allerede disse kostnadene dekket opp av salg innenlands. Man trenger derfor kun å få dekket de direkte merkostnadene ved å produsere ytterligere varer (fx materialkostnad etc), samt markedsføring, transport osv. Dermed blir varene ofte rimeligere ved eksport.

Annonse

Stokke sleepi er faktisk billigere over grensa en den var hjemme . Vi sparte 500 pluss valutaforskjellen .

Gjest trultemor25

Hvis du vil kjøpe en pent brukt tripp-trapp, så går det an å sjekke finn.no - torget - barneutstyr. Der annonseres det sånne stoler for noen hundrelapper.

Vet, jeg følger med der støtt og stadig, men de er som regel solgt før jeg får sukk for meg.. Fant en i går, men hu skulle ha 750 kr for den.. uten bøyle.. vel.. da kan jeg heller kjøpe en ny.

Men.. jeg følger med på finn. Bra du sa ifra, for jeg har ikke sjekka der i dag :)

Gjest Flystripa

Vet, jeg følger med der støtt og stadig, men de er som regel solgt før jeg får sukk for meg.. Fant en i går, men hu skulle ha 750 kr for den.. uten bøyle.. vel.. da kan jeg heller kjøpe en ny.

Men.. jeg følger med på finn. Bra du sa ifra, for jeg har ikke sjekka der i dag :)

Vi kjøpte ny på Bohus til 895 kr i desember. Tror den koster 1225 kr til vanlig. Bøyle koster ca 200 kr og evt pute 300 kr.

Sjekk bohus/skeidar sine sider for tilbud.

Gjest Flystripa

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=6986886&sid=10a2hMXHui417997&pos=8&tot=27

Aner ikke hvor du bor, men her var en billig en.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...