Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sønnen min er født i april, og vi overtok omsorgen for han i juli samme år. Vi søkte og fikk innvilget kontantstøtte fra og med måneden etter at han ble ett år (altså mai). Fordi vi ikke benyttet barnehage, fikk vi altså full kontantstøtte fram til barnehagestart i august. Dette var i 2003 - vet ikke om noe er endret siden da.

Lykke til! Noen ekstra tusenlapper er jo greie å ta med....

Du kan godt sende inn søknaden når barnet fyller ett år, men du får ikke utbetaling før permisjonstida er over.

Vi fikk kontantstøtte fra de fyllte 1 åe, Vi fikk jentene 28 sep.04, de fyllte 1 år 4 jan.05, og jeg var ferdig med permisjonen 25 juni 05.

Vi fikk kontantstøtte fra de fyllte 1 åe, Vi fikk jentene 28 sep.04, de fyllte 1 år 4 jan.05, og jeg var ferdig med permisjonen 25 juni 05.

Kan vel hende det er nye regler nå. Jeg vet også i "min" tid at det ble praktisert forskjellig på forskjellige steder. Men jeg fikk altså IKKE før permisjonstida var ute.

Når det gjelder adoptivbarn får man kontantstøtte når permisjonstiden er over - et 39 uker. Dette gjelder også om man har lengere permisjon - f.eks. på deltid/tidskonto.

Dere søker selvfølgelig litt før slik at utbetalingen begynner å skje når de 39 ukene er ferdig.

Det med alder kommer jo an på når man fikk barnet. Etter de nye reglene kan man få kontantstøtte i opptil 2 år etter at permisjonstiden er over, selv om barnet gjerne er 2 år når det kommer til Norge.

Annonse

De som har fått kontantstøtte fra barnet er 1 år har definitivt fått mer enn hva reglene tilsier i allefall. ;-) Men at man skal være ferdig med permisjonen stemmer heller ikke.

Man kan få kontantstøtte etter at tiden for fulle adopsjonspenger har utløpt, altså etter at man har vært hjemme i 39 uker. Har man da varianten med 80% lønn mottar man da både adopsjonspenger og kontanttøtte en periode.

Lykke til!

MVH

Gjest dette forsto jeg ikke

De som har fått kontantstøtte fra barnet er 1 år har definitivt fått mer enn hva reglene tilsier i allefall. ;-) Men at man skal være ferdig med permisjonen stemmer heller ikke.

Man kan få kontantstøtte etter at tiden for fulle adopsjonspenger har utløpt, altså etter at man har vært hjemme i 39 uker. Har man da varianten med 80% lønn mottar man da både adopsjonspenger og kontanttøtte en periode.

Lykke til!

MVH

.....De som har fått kontantstøtte fra barnet er 1 år har definitivt fått mer enn hva reglene tilsier i allefall......

???

.....De som har fått kontantstøtte fra barnet er 1 år har definitivt fått mer enn hva reglene tilsier i allefall......

???

Ja det har de. Dvs kanskje med noen ganske få unntak dersom de fikk barna veldig unge. Dvs yngre enn 3 mndr etter min raske hoderegning. Såvidt jeg vet skjer det sjelden eller omtrent aldri at ungene er under den alderen når de kommer til Norge.

MVH

Ja det har de. Dvs kanskje med noen ganske få unntak dersom de fikk barna veldig unge. Dvs yngre enn 3 mndr etter min raske hoderegning. Såvidt jeg vet skjer det sjelden eller omtrent aldri at ungene er under den alderen når de kommer til Norge.

MVH

Kanskje fra Korea? Der kan barna være nede i 3-4 måneder ved ankomst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...