Gå til innhold

Flytte når man er i prosess med sosialkontoret?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym akkurat nå

Lurer på om det er noen her inne med erfaring fra å flytte fra en kommune til en annen mens man er under utreding hos sosialkontoret?

Vi blir sannsynligvis ferdig med sosialrapporten i mars/april, og i mårra får vi vite om vi får tilslag på et hus i nabokommunen. Det betyr å flytte omtrent når sosialrapporten er ferdig... Kan dette på noe vis oppfattes negativt? Jeg tenker da på at den kommunen vi nå bor i har brukt ressurser på behandle oss som adopsjonssøkere, og så flytter vi bare i det rapporten er ferdig...? Hva tror dere? (Det er for øvrig adopsjon nr.2).

Hilsen for annledningen

Fortsetter under...

Hei,

vi flyttet like etter at vi var ferdige med sosialkontoret. I etterkant trengte vi en oppdatering fra sosialkontoret, og den skrev sosialkontoret i vår gamle kommune. No hard feelings, altså. Jeg vet også om andre som har flyttet underveis, og fått fullført rapporten ved det sosialkontoret som begynte å skrive rapporten, så det går helt sikkert greit!

Beste hilsen fra

Hei,

vi flyttet like etter at vi var ferdige med sosialkontoret. I etterkant trengte vi en oppdatering fra sosialkontoret, og den skrev sosialkontoret i vår gamle kommune. No hard feelings, altså. Jeg vet også om andre som har flyttet underveis, og fått fullført rapporten ved det sosialkontoret som begynte å skrive rapporten, så det går helt sikkert greit!

Beste hilsen fra

Vi flyttet før sosialrapporten var ferdig første gangen vi adopterte. Gikk helt greit.

Vi flyttet før sosialrapporten var ferdig første gangen vi adopterte. Gikk helt greit.

Har også samme erfaring som de andre. Vi flyttet før sosialraporten var ferdig, men all behandling fortsatte med det første sosialkontoret. Vi ble ikke overflyttet til vår nye kommune. Ingen problemer i det hele tatt.

Gjest anonym akkurat nå

Takk for svar til alle sammen! Det er jo betryggende å høre at det har gått bra! Jeg blir litt usikker på hva de måtte mene om at vi nå har "mast" på sosialkotoret her i kommunen i 9 mnd.for så å bare flytte... om det kan oppfattes negativt eller lite gjennomtenkt...

Men jeg vil tørre å satse på at de er hyggelige og forståelsesfulle her i kommunen også, siden dere har gode erfaringer med dette!

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...