Gå til innhold

Innbydelse til bursdag

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan fortelle hvordan man skal skrive i innbydelsen til en barnebursdag at barnet blir bedt sammen med kun en av foreldrene?

I fjor så skrev jeg i innbydelsen: ta med mamma eller pappa. Det var det flere som ikke forsto og begge foreldrene kom. Jeg kan ikke forstå at det kunne misforstås, men det gjør det tydeligvis.

Så har dere noen forslag å komme med? Har ikke lyst til at begge foreldrene skal komme, da det blir litt for mange personer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218542-innbydelse-til-bursdag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest det er vel et barneselskap ...

"har du ikke lyst til å være hos oss alene, må gjerne mamma eller pappa være sammen med deg "

Har aldri hørt at begge foreldrene blir med i et barneselskap ...... så det kan nå vel ikke ha vært så mange som hadde med seg begge foreldrene vel ...

Annonse

Gjest Persille

Jøss, jeg har aldri opplevd at begge foreldrene har vært med i barnebursdag. Det er jo barnet som får invitasjonen..merkelig hvis foreldrene ikke skjønner sånt..

Forøvrig kan jeg ikke se hvordan du kan skrive dette bedre enn det du gjorde sist...

Om datteren min (3 år) blir invitert til mine venners barn på eksens helg, insisterer han alltid på å bli med. Ganske slitsomt, men jeg kan jo ikke nekte ham heller...

Gjest Elextra

Har aldri erfart at noen har med begge foreldrene i barnebursdag, med mindre de er eksplisitt invitert. Da ville det bli trangt mange steder! Og flere voksne enn barn i barnebursdag.

Jeg ville antakelig skrevet omtrent som du gjorde i fjor, men kanskje lagt til "enten".

Gjest Persille

Men da trenger vel ikke du være med?

Det er jo ikke alltid han kjenner dem - så det ville jo vært litt snålt...

Om det er kolleger av meg, eller mine beste venner så vil jeg jo gjerne delta i deres barns bursdager.

Men nå har aldri for mange mennesker vært noe problem noen av disse stedene - det var bare for å illustrere at det kunne jo hende man var to av en eller annen årsak :)

Gjest Elextra

Det er jo ikke alltid han kjenner dem - så det ville jo vært litt snålt...

Om det er kolleger av meg, eller mine beste venner så vil jeg jo gjerne delta i deres barns bursdager.

Men nå har aldri for mange mennesker vært noe problem noen av disse stedene - det var bare for å illustrere at det kunne jo hende man var to av en eller annen årsak :)

Jeg tenker at det som oftest dreier seg om barnebursdager, og at vi voksne er med om barna trenger følge. Da er det jo ikke så viktig hvem av foreldrene som er med.

En annen ting er jo om man er invitert med som voksen, altså at det er en kombinert barne- og voksenfest. Da er det selvfølgelig naturlig at den som kjenner foreldrene er med.

Annonse

Om datteren min (3 år) blir invitert til mine venners barn på eksens helg, insisterer han alltid på å bli med. Ganske slitsomt, men jeg kan jo ikke nekte ham heller...

Skjønner at det blir slitsomt, ja.... Virker egentlig teit å insistere på å bli med. Den voksne er jo med kun for å hjelpe til med å passe på sitt eget barn.

"har du ikke lyst til å være hos oss alene, må gjerne mamma eller pappa være sammen med deg "

Har aldri hørt at begge foreldrene blir med i et barneselskap ...... så det kan nå vel ikke ha vært så mange som hadde med seg begge foreldrene vel ...

Nei, mange var det ikke. Men jeg skal si deg jeg ble overrasket da de sto på døra. Synes egentlig at de burde skjønne såpass, men det gjorde de faktisk ikke. Og det irriterte meg faktisk endel. Vi har ikke veldig stor stue heller, så det ble ganske trangt når det kom flere enn det vi hadde regnet med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...