Gå til innhold

Hvordan sover babyen din på natten

Anbefalte innlegg

Gjest vil ha 12 timer i strekk

Har en på 3,5 mnd som legger seg kl 1930. Sover da til 0100-0500 for mat. Sover så 2-4 timer igjen for mat. Vil gjerne opp i 0730 tiden, men jeg lurer med smokk så vi ligger vel til ca 0930.

Når er siste hvilen på dagen for å få de i deng på kvelden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218562-hvordan-sover-babyen-din-p%C3%A5-natten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trultemor25

Hvis h*n våkner for mat, spiser og sovner igjen så er det jo ikkenoe problem.

Jeg også drev og lurte med smokk før, og hun kunne da sove til 10.30 hvis jeg var heldig. Men etterhvert begynte det å bli vanskelig å legge henne om kvelden (legger klokka 20) så vi ble pent nødt til å stå opp tidligere. Nå våkner hun i 7-tida og vi står opp da. Hun er snart 7 mnd forresten.

Jeg passer på at siste lur ikke blir lenger enn til kl 18. Hun pleier å ha siste lur ca 17-18, jeg vekker henne 18 hvis hun måtte sove da, og legging klokka 20 er sjelden noe problem. Har 3 lurer i løpet av dagen.

Hun våkner 1-2 ganger om natta for mat.

Du skal ikke forvente at en baby på 3,5 mnd sover hele natta. Noen gjør det, men langt fra alle. Frem til de er rundt 6 mnd må man forvente at de våkner på natta for å få mat.

Jeg synes det virker som om dere har en god rytme, jeg. Han legger seg tidlig, sover godt. At han vil opp kl. 7.30 er jo kjempesent i babymålestokk.

Lillebror her i huset er også en syvsover på morgenen. Begge jentene våknet ved 5-6 tiden og skulle opp!

Ikke stress du, bare kos deg med en baby som virker å ha funnet en god rytme. Og er du trøtt, så tar du deg en lur sammen med ham på dagtid.

Gjest savner nattesøvnen ja:)

Hei!

Våres lille jente på 3,5 mnd sover så og si likedan som din. Hun har også disse våkentidene på nettene. Hun har siste lur i 1800 tiden - bare en halvtimes tid, så legger vi henne i 19.30 tiden igjen. Helsesøsteren sier vi ikke kan forvente at de sover rundt før de er 5-6 mnd. Regner med når de får mer fast føde så vil dette endre seg (håper det ihvertfall:)

Gjest Elextra

Du er heldig om han kun våkner for mat, for så å sovne med en gang igjen. Min første var gjerne våken en time eller helst to om gangen (mat og skrik), også om natten til han var 7-8 måneder. Ble aldri tre timer søvn i strekk på meg.

Minstemann, derimot, sov 11 timer i strekk fra han var 2 måneder! Så de var ganske forskjellige! :o).

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...