Gå til innhold

Fiske middagstips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal du fiske middagstips??

De kan fiskes i matbutikkene f.eks?!

-men nå er det kanskje enklere å pilke, siden det er is på alle vann her i nærheten iallefall.

*sorry, jeg bare MÅTTE*

Skrevet

Fiskegrateng er jo godt!

Fiskegryte med tomatsaus. Visp sammen tomatpure og fløte. Hell over fiskefileter som er krydret, purreløk og mais. Ost på toppen. I ovnen i liten form ca 40 min.

Serveres med poteter og grønnsaker.

Fiskesuppe. Kålrabi, gulrot, purreløk og poteter kokes i fiskekraft, evt fiskebuljong-terninger. Lag jevning og ha i et par dl melk når grønnsakene er møre. På slutten haes i fisk eller fiskeboller i biter. En god dæsj fløte på slutten. (fiskebollevarianten er kjapp å lage og populær her hos oss)

Skrevet
  GA skrev (På 14.2.2006 den 22.20):

-men nå er det kanskje enklere å pilke, siden det er is på alle vann her i nærheten iallefall.

*sorry, jeg bare MÅTTE*

TAKK! :)

Gjest Calóni
Skrevet

*sorry, jeg bare MÅTTE*

Hihi, nå satt jeg akkurat her og kjempet med meg selv om jeg skulle kommentere det eller ikke, og så har du allerede gjort det. Takk :D

Men når det er sagt, så ikke noe slemt til innsender altså, men det bare blir litt moro lesing av sånt ;)

Skrevet

Kjøp Koketorsk Gourmet fra Findus (frosne fileter). Tin dem opp, og legg dem i en ildfast form. Hell over et glass pesto og ha ost på toppen. Settes i stekeovnen på 200 grader i 40 minutter. Serveres med pasta og salat.

Mmmmmmmmmmm!! ;-)

mil1365380270
Skrevet

Laks i marinade av: revet ingefærrot, hvitløk, garam masala, og mango chutney. La stå 1t.

Saus: Litt youghurt, ingefærrot, garam masala, malt cumin, 1 mango og limesaft. Kjøres i food processor.

Laksen stekes. Ris er godt til.

Skrevet

Her i huset er favoritten kokt torsk med kokte poteter, stekt bacon og smeltet smør.

Ellers liker de fiskeboller i hvit saus, stekt laks - egentlig det meste av fisk...

Skrevet
  mil skrev (På 15.2.2006 den 8.34):

Laks i marinade av: revet ingefærrot, hvitløk, garam masala, og mango chutney. La stå 1t.

Saus: Litt youghurt, ingefærrot, garam masala, malt cumin, 1 mango og limesaft. Kjøres i food processor.

Laksen stekes. Ris er godt til.

Skal sausen varmes?

Skrevet

*sorry, jeg bare MÅTTE*

Jeg bestemte meg for å være snill denne gangen. Takk for at du påpekte feilen.

mil1365380270
Skrevet
  org skrev (På 15.2.2006 den 9.13):

Skal sausen varmes?

Nei!

Skrevet
  mil skrev (På 15.2.2006 den 9.14):

Nei!

Ok, spørsmålet mitt hørtes litt dumt ut da jeg skrev det, men jeg skjønner nå at det slett ikke var dumt.

mil1365380270
Skrevet
  org skrev (På 15.2.2006 den 9.34):

Ok, spørsmålet mitt hørtes litt dumt ut da jeg skrev det, men jeg skjønner nå at det slett ikke var dumt.

Glemte å skrive at det skal være litt olje (gjerne solsikke) i marinaden, og det skal man også steke fisken i :-)

Skrevet
  mil skrev (På 15.2.2006 den 9.38):

Glemte å skrive at det skal være litt olje (gjerne solsikke) i marinaden, og det skal man også steke fisken i :-)

Ok! Hørtes veldig godt ut, dette!

mil1365380270
Skrevet
  org skrev (På 15.2.2006 den 9.48):

Ok! Hørtes veldig godt ut, dette!

Det er utrolig godt, man kan godt bruke steinbit også :-)

Gjest girasol
Skrevet

Favorittfiskematen til knærten 2 år er stekt laks med poteter, gulrøtter og hollandaise-saus! Og foreldrene syes og det er godt :-) Mmm

M.v.h.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...