Gå til innhold

Bryllupsinvitasjoner - utenfor tema

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp av dere kloke dol-hoder her nå. Vi skal sende ut bryllupsinvitasjoner nå snart - men hva skal egentlig stå i dem??

Tid og sted for vielse, sted for middag. Greit. Men hva mer? Antrekk? Noe om hvor vi legger ut ønskeliste? Hva hvis vi IKKE legger ut ønskeliste noe sted, men ønsker oss ulike ting fra ulike butikker??

Vi kommer til å sette opp transport (buss) fra festlokalet og inn til sentrum om natten. Skal det nevnes? Tidspunkt også?

Hva mer? Skriv gjerne et utkast til meg om du gidder ;-)

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218573-bryllupsinvitasjoner-utenfor-tema/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

er selv i samme situasjon som deg, hvor vi skal sende ut invitasjoner i begynnelsen av april.

har lest ulike steder at det finnes ulike oppsett for hva som skal stå

1. navn på de som innviterer - det være seg begge foreldrene, eller bare brudepar (foreldrene er naturlig å ta med dersom de betaler for det meste, dersom det ikke finnes foreldre er det kun brudeparets navn)

2.ønskeliste kan dere skrive på et lite vedlegg, i pent papir. så noen som hadde skrevet opp "alt" de ønsket seg, selv om det ikke var lagt ut lister noen sted.

3.antrekk bør nevnes nederst på innvitasjonen! da alle har ulik oppfatning av de forsjellige kleskodene, be de ta kontakt dersom de er i tvil.

4.skal dere ha barn i selskapet eller ikke, er det greit å spesifisere om dere IKKE skal ha barn i selskapet. mange har vanskelig for å sitte stille lenge om gangen, kanskje greit med eget rom hvor de kan utfolde seg på egen hånd? eller hva med å skaffe en barnevakt under middagen?

5.transporten tilbake fra lokalet til byen, bør nevnes, da kanskje mange kjører selv. på den måten vet de når selskapet er over.

lykke til med planene framover.

Slik gjorde vi det:

Vi lagde en skikkelig invitasjon, der bare det viktigste sto: At NN var invitert i vårt bryllyp, dato og klokkelsett + sted (både kirke og festlokalet) Tror ikke vi skrev noe om antrekk (jeg regner med at de fleste har sånn høvelig grep om hva man har på seg i et bryllup :-) Vi skrev også SU innen dato.

Så la vi ved et vedlegg med praktisk info: Hvor det gikk an å overnatte, hvordan enklest komme seg dit osv. Våre forlovere og våre foreldre hadde ønskelista/hvor vi var registrert, så det ordnet seg veldig greit.

Gjest lag en hjemmeside

Er det mye praktisk info, er det penest å dele opp i invitasjon og "informasjonsvedlegg". Så blir invitasjonen lekker og enkel.

På vedlegget kan det stå veibeskrivelse, overnattingsinformasjon, link til hjemmeside hvis dere har en slik (her kan ønskelisten ligge), eller link til ønskeliste hos glasmagasinet osv, navn og telefonnr til toastmaster (alle bidrag meldes til ham / henne på forhånd, så kan det samles pent i et hefte, særlig viktig hvis bordekningen er viktig for deg, og onkel per legger stygge orange sanger på hver tallerken rett før en skal sette seg..)

Antrekk kan stå i invitasjonen, søk på nettet for riktig beskrivelse av kleskode, så gjør du det enklere for mange.

Er alle gjestene "på nett", behøver dere ikke noe vedlegg, bare en link til hjemmesiden deres..

Slik gjorde vi det:

Vi lagde en skikkelig invitasjon, der bare det viktigste sto: At NN var invitert i vårt bryllyp, dato og klokkelsett + sted (både kirke og festlokalet) Tror ikke vi skrev noe om antrekk (jeg regner med at de fleste har sånn høvelig grep om hva man har på seg i et bryllup :-) Vi skrev også SU innen dato.

Så la vi ved et vedlegg med praktisk info: Hvor det gikk an å overnatte, hvordan enklest komme seg dit osv. Våre forlovere og våre foreldre hadde ønskelista/hvor vi var registrert, så det ordnet seg veldig greit.

Det var jo virkelig kjekt, det med ønskeliste hos forloverne.

Jeg har sett invitasjoner der det står ønskeliste, og det ser så beklemmende påtrengende ut...

Gjest kkkkkozy

Det var jo virkelig kjekt, det med ønskeliste hos forloverne.

Jeg har sett invitasjoner der det står ønskeliste, og det ser så beklemmende påtrengende ut...

Hvis man bor på et mindre tettsted kan ønskeliste leveres i forretninger, eller så kan paret levere en ønskeliste til sine næmeste som igjen kan videreformidle det til gjestene!

Det er kjempekjekt, da slipper paret å pakke ut grusomme gaver..

Annonse

Gjest Elextra

Synes "lag en hjemmeside" har fine forslag, men ville heller hatt et vedlegg enn satset på hjemmeside, ikke alle gamle tanter er på nett, vet du.

Synes absolutt du bør ha med info om antrekk.

Jeg synes det er upassende å ha med noe om gaver. Informer forloverne, gi dem gjerne ønskelister eller info om i hvilke butikker dere har lagt ut gavelister, men skriv ikke om det i invitasjonen.

Hvis man bor på et mindre tettsted kan ønskeliste leveres i forretninger, eller så kan paret levere en ønskeliste til sine næmeste som igjen kan videreformidle det til gjestene!

Det er kjempekjekt, da slipper paret å pakke ut grusomme gaver..

Ja, gud forby;-)

Fint om dere legger ut ønskeliste i et par-tre forskjellige butikker, og at dere øsnker dere ting i litt forskjellige prisklasser. Ikke alle som har anledning til å kjøpe dyre/store ting.

Noen venner av meg skal gifte seg til sommeren og har allerede begynt å stille ganske klare krav til hva de vil ha og hva de ikke vil ha. Synes det er litt utidig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...