Gå til innhold

Vogn til kinabarn

Anbefalte innlegg

Hei! Vi venter kinabarn i løpet av året (DTC 16.jan).

Begynner å tenke på litt innkjøp av utstyr, men er usikker mht type vogn. Leser at noen låner trille på hotellet i Kina. Er det ikke nødvendig å ta med vogn? Og hva slags vogn trenger vi hjemme? Hvis barnet er 1-2 år så holder det kanskje med sportsvogn. Bør vi vente til etter tildeling med valg av vogn? Hva gjorde dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218610-vogn-til-kinabarn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vi har ei prinsesse fra Kina som nå blir 3 år allerede. Vi fikk. Når de skal sove i vogn ligger de bedre i sportsvogn enn i ei trille, men samtidig er det veldig kjekt å bare ha trille når dere f.eks skal på et kjøpesenter.

Vi hadde med oss trille til å slå sammen til Kina og det vil jeg absolutt anbefale dere for dere er veldig mye på farten når dere er på hentereisen. En ting til jeg vil anbefale dere å ta med er bæresele (hvis dere får et så lite barn som kan sitte i den selvsagt), det er nemlig mye trapper i Kina. Lykke til videre og jeg håper dette er til litt hjelp for dere.

Arro

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218610-vogn-til-kinabarn/#findComment-1618409
Del på andre sider

Hei!

Vi har ei prinsesse fra Kina som nå blir 3 år allerede. Vi fikk. Når de skal sove i vogn ligger de bedre i sportsvogn enn i ei trille, men samtidig er det veldig kjekt å bare ha trille når dere f.eks skal på et kjøpesenter.

Vi hadde med oss trille til å slå sammen til Kina og det vil jeg absolutt anbefale dere for dere er veldig mye på farten når dere er på hentereisen. En ting til jeg vil anbefale dere å ta med er bæresele (hvis dere får et så lite barn som kan sitte i den selvsagt), det er nemlig mye trapper i Kina. Lykke til videre og jeg håper dette er til litt hjelp for dere.

Arro

Går jo også an med bæremeis til de litt større barna.

Fordelen er at de sitter stødig, har god utsikt til verden omkring, ulempen er at det er litt mer vrient å følge med barnet når man har det på ryggen istedenfor magen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218610-vogn-til-kinabarn/#findComment-1618415
Del på andre sider

Vi kjøpte en veldig grei trille i Kina, og den har fungeret fin til 2 barn. Fordelen med den er at ryggen kunne legges ned slik at barnet kunne sove godt. Det er viktig når man farter rundt i Kina. Barnet har sine varer og våre sovnet fint i vognen når de var trette.

Vi hadde også med baby bjørn begge gangene og bruke dem innimellom. Det var kjekt for tilknytningen, men jeg må innrømme at jeg kjente det godt i ryggen (de var jo ikke småbabyer) og da var det godt å kunne veksle mellom babybjørn og trille.

Hjemme har vi brukt sportsvogn, som er en stødig vogn og bedre å trille med. Men triller er gode å ha i bilen og greie å ta ibruk når man bare skal inn på et handlesenter eller gå litt rundt i byn.

Jeg har vært heldig og overtatt flere vogner fra familien, så jeg ser fordelen med å ha både barnevogn/sportsvogn, gode triller og paraplytriller. Skal man ut å kjøpe alt nytt, er det klart et der er lurt å vente med å kjøpe til man kjenner barnets alder og behov. Til nr. to har vi nesten ikke brukt vogn i det hele tatt.

En annen ting er at hvis dere er av den høye sorten, så er kanskje ikke de kinesiske vognene så gode. De er konstruert litt mindre enn vognene her hjemme. Men fordelen er at de er veldig rimelige, og kan jo evt. gis vekk eller settes igjen i Kina.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218610-vogn-til-kinabarn/#findComment-1618440
Del på andre sider

Annonse

Lykkelig kinamor

hei,

synes du bør vente til du får tildeling, det er stor forskjell på hva du trenger til et barn på 10 mnd kontra et barn på 2 år; og spennet i alder på barna fra Kina er minst så stort.

I vår hentereise gruppe hadde et par av familiene med vogn/trille hjemmefra, resten av oss kjøpte enkle vogner der nede til noen få hundrelapper. De vognene var helt greie å bruke i Kina, evt kombinert med bæremeis og/eller bæresele for de minste barna. Vår datter på 2 år hadde det fint i bæremeisen, særlig på den kinesiske mur!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218610-vogn-til-kinabarn/#findComment-1618876
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...