Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fugler er skamløse. De flyr over grenser, over gjerder og over hav.

Dette er en _fuglesykdom_.

Fugler har ikke pass engang!

Ser for meg alle hysteriske mødrene som nå kakker lille Pelle undulat ( som ikke har vert utfor døren siden han ble født)

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Rhea Silvia

4

• morsan

3

• sigga

3

• mumitrollet

2

Mest aktive i denne tråden

Fugler er skamløse. De flyr over grenser, over gjerder og over hav.

Dette er en _fuglesykdom_.

Ja egentlig så kommer vel frykt av uvitenhet. Jeg har ikke satt meg inn i hvordan den utvikler seg og evt blir smitte mellom mennesker. Men inntil da, så kan vi nok ta livet med ro. Men media kan det med å skremme ved å si at millioner kan dø hvis mennesker får dette..........

Så lenge jeg og barna mine ikke er høner eller driver med fugl, kan jeg ikke fatte og begripe hva de skal informeres om. 9 åringen min leser jo om det, men hun er jo også helt trygg så lenge jeg er det.

Dersom fugleinfluensaen skulle mutere slik at den smitter fra menneske til menneske, OG den kommer til Norge, DA skal jeg bekymre meg.

Inntil videre er både bilkjøring og røyking farligere...

Men du burde jo skjønne at enhver HØNEmor blir bekymret for sine kyllinger? :-)

Gjest Persille

Så lenge jeg og barna mine ikke er høner eller driver med fugl, kan jeg ikke fatte og begripe hva de skal informeres om. 9 åringen min leser jo om det, men hun er jo også helt trygg så lenge jeg er det.

Dersom fugleinfluensaen skulle mutere slik at den smitter fra menneske til menneske, OG den kommer til Norge, DA skal jeg bekymre meg.

Inntil videre er både bilkjøring og røyking farligere...

Hvorvidt barna dine er høner eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men DU! Pøh - garantert høne...

;)

Annonse

Annonse

Uff, ikke si det. Jeg bare venter på at jeg ser daue ender seilende ned elva.

Jeg skal i hvert fall fortelle minstemann at døde fugler skal man ikke røre, mer er det vel ikke å si.

Ja, det kan vel neppe være hysterisk å fortelle barna at man ikke må ta i døde fugler. selv uten fugleinfluensa!! ;-)

Det faller i omtrent samme kategori som å si at man ikke bør plukke opp tyggis fra gata og tygge på den!

Ja, det kan vel neppe være hysterisk å fortelle barna at man ikke må ta i døde fugler. selv uten fugleinfluensa!! ;-)

Det faller i omtrent samme kategori som å si at man ikke bør plukke opp tyggis fra gata og tygge på den!

Av folk på jobben her, forstår jeg at det er en vanlig aktivitet hos småunger å holde begravelse for døde smådyr... Det har ikke mine tenkt på å gjøre noengang,da.

Så det kan det jo være greit å si fra om :)

Av folk på jobben her, forstår jeg at det er en vanlig aktivitet hos småunger å holde begravelse for døde smådyr... Det har ikke mine tenkt på å gjøre noengang,da.

Så det kan det jo være greit å si fra om :)

Jeg har hittil ikke opplevd det meg eget barn, men husker diverse småfuglbegravelser som barn....;-)

Men selv om vi gjorde det, OGSÅ med foreldres vitende, så har jeg et vagt minne om at det å plukke opp fjær i skogen ble advart mot.... Husker ikke helt, men det var kanskje slik at min mor sa at det kunne være urent på et eller annet slags vis.

Ihvertfall sitter det i meg den dag i dag at jeg ikke har lyst til å holde fjær, og jeg grøsser hver gang poden har funnet et eller annet flott kråkefjær osv som han vil ha med INN i huset!! *grøss*

Men det har altså ingenting med fugleinfluensa å gjøre, mer at jeg synes at det er urenslig....

Det er masse ender her, det blir ikke noe mating av fuglene her i gården.

Jeg har hittil ikke opplevd det meg eget barn, men husker diverse småfuglbegravelser som barn....;-)

Men selv om vi gjorde det, OGSÅ med foreldres vitende, så har jeg et vagt minne om at det å plukke opp fjær i skogen ble advart mot.... Husker ikke helt, men det var kanskje slik at min mor sa at det kunne være urent på et eller annet slags vis.

Ihvertfall sitter det i meg den dag i dag at jeg ikke har lyst til å holde fjær, og jeg grøsser hver gang poden har funnet et eller annet flott kråkefjær osv som han vil ha med INN i huset!! *grøss*

Men det har altså ingenting med fugleinfluensa å gjøre, mer at jeg synes at det er urenslig....

Vi fikk også advarsler mot å plukke opp døde fugler og fjær, mener det ble begrunnet med at vi kunne få fuglelus. Jeg plukka alltid med meg måkefjær når jeg fant, hehe, men døde fugler var jeg nøye med å pakke inn i noe istedetfor å ta direkte på dem, for de måtte jo begraves må vite ;)

Ja, men vi som ikke har fjørfe da, vi har jo ikke fått noen informasjon enda, men den kommer nok når det trengs.

Jeg mener at du trenger sikkert ikke bekymre deg før du får informasjon som er rettet til oss uten fjær.

En 8 år gammel gutt jeg passer av og til nekter å spise kylling eller bli med meg i fjøsen til hønene på grunn av fugleinnfluensa som han har hørt om på tv.

Dette er HYSTERI, og jeg kommer ikke til å ta noen forhåndsregler når det gjelder hønene mine. De er ikke på noen måte i kontakt med trekkfugler.Dessuten om en skulle være så maks uheldig å bli smittet av en fugl, så er sjansene store for å bli frisk igjen med Tamiflu-behandling.

Fugleinfluensaen er noe media hauser opp om fordi det er en ny situasjon og spennende nyhet, fordi fugler er umulig å stoppe på landgrenser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...