kizmiaz Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Hei, hei, mot alle odds får poden på 8 mnd enda en del morsmelk. Det går opp og ned med puppelysten, men grøtlysten er stor til gjengjeld. Nå har produksjonen minket slik at det er nesten ikke melk i venstre bryst (alltid vært mitt "dårlige" bryst). Det høyre vil dekke behovet hans de få ukene/mnd fremover, tror jeg. Er det hensiktsmessig å bare amme fra ett bryst fremover ? Noen erfaringer ? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Morsmelk er jo hensiktsmessig uansett om den kommer fra 1 eller 2 bryst :-) Dessuten kan du jo prøve å få opp melkeproduksjonen på det "dårlige" brystet ved å tilby det brystet før det andre når han er skikkelig sulten. 0 Siter
morsan Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 En venninne av meg gjorde det over et par måneder. Barnet var da såpass stort (runt 1 år) at det ikke var problemer mht mengden. Men ulempen var å ha én stor og én liten pupp! ;-) Støtter forslaget fra jubalong om å tilby det brystet med minst melk i først, for å prøve å få opp produksjonen her. 0 Siter
KaVa Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Jeg har også hatt et "godt" og et "dårlig" bryst, og husker at jeg i alle fall de to siste gangene har gitt pupp nesten utelukkende fra det ene brystet på slutten av ammetiden. Gikk bare fint, det :-) 0 Siter
Gjest collett Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Det er absolutt hensiktsmessig. Absolutt ingenting i veien for det. Morsmelk er jo det beste, så hvis det er OK for deg ville jeg gjort det. Gjorde det sånn selv på slutten av ammeperiodene. De fleste har et bryst som har mer melk enn det andre. 0 Siter
kizmiaz Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Skrevet 15. februar 2006 Det er absolutt hensiktsmessig. Absolutt ingenting i veien for det. Morsmelk er jo det beste, så hvis det er OK for deg ville jeg gjort det. Gjorde det sånn selv på slutten av ammeperiodene. De fleste har et bryst som har mer melk enn det andre. takk! da stopper produksjonen helt i det brystet som ikke brukes, ikke sant ? 0 Siter
kizmiaz Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Skrevet 15. februar 2006 Jeg har også hatt et "godt" og et "dårlig" bryst, og husker at jeg i alle fall de to siste gangene har gitt pupp nesten utelukkende fra det ene brystet på slutten av ammetiden. Gikk bare fint, det :-) takk! 0 Siter
kizmiaz Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Skrevet 15. februar 2006 Morsmelk er jo hensiktsmessig uansett om den kommer fra 1 eller 2 bryst :-) Dessuten kan du jo prøve å få opp melkeproduksjonen på det "dårlige" brystet ved å tilby det brystet før det andre når han er skikkelig sulten. Jo, har holdt på med det lenge nå. "Lillepuppen" ryker alltid først, upopulær som den er. :-) 0 Siter
kizmiaz Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Skrevet 15. februar 2006 En venninne av meg gjorde det over et par måneder. Barnet var da såpass stort (runt 1 år) at det ikke var problemer mht mengden. Men ulempen var å ha én stor og én liten pupp! ;-) Støtter forslaget fra jubalong om å tilby det brystet med minst melk i først, for å prøve å få opp produksjonen her. Ja, har det allerede, en stor og en liten. Jeg er litt i tvil, for hvis det skulle bli brystbetennelse eller noe så har jeg ikke noe beredskap i den andre puppen. Mye å tenke på, ja:-) 0 Siter
Gjest Keisa Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Jeg var mye plaget med brystbetennelse da jeg ammet, og da var det kun høyre bryst som jeg kunne amme med, Vel, det betente brystet produserte lite melk etter at betennelsen gikk over, men det tok seg litte grann opp etterpå. Men det høyre fungerte som bare det, babyen fikk i tillegg morsmelkerstatning og vokste stor og fin. 0 Siter
Åsemor Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Det kan fungere flott, og er absolutt hensiktsmessig ja. Du trenger ikke å slutte å amme fra høyre selv om du slutter å amme fra venstre. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Jo, har holdt på med det lenge nå. "Lillepuppen" ryker alltid først, upopulær som den er. :-) Regnet jo nesten med det, men måtte bare si det - just in case. 0 Siter
Torv Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Hei! Ikke noe problem å amme med ett bryst. Jeg har et "dårlig" venstrebryst, men det høyre fungerer for begge, og i tillegg har jeg gitt morsmelk til sykehuset. Ett bryst kan få en enorm produksjon bare du legger barnet ofte nok til dette brystet. Lykke til! pS...du skriver mot alle odds, har du hatt utfordringer med amming tidligere? 0 Siter
kizmiaz Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Skrevet 16. februar 2006 Hei! Ikke noe problem å amme med ett bryst. Jeg har et "dårlig" venstrebryst, men det høyre fungerer for begge, og i tillegg har jeg gitt morsmelk til sykehuset. Ett bryst kan få en enorm produksjon bare du legger barnet ofte nok til dette brystet. Lykke til! pS...du skriver mot alle odds, har du hatt utfordringer med amming tidligere? Hei, og takk for svar! Ja,synes jeg har strevet med ammingen av mine 3 barn. Men til tross for det har jeg ammet to barn til de var hhv. 13 mnd og 11 mnd, og nå minsten, som er 8 mnd. Problemene har for det meste bestått i at barna har vært så urolige, ukonsentrerte og motvillige ved brystet. De spenner, vrir seg og vil ikke spise etc. Dette har pågått i perioder, og produksjonen har gått opp og ned. I andre perioder har det gått greit. En annen følge har vært at jeg har så lett fått tilstoppede melkeganger, hvor jeg må bruke mye tid på å tømme brystet selv (håndmelker), fordi barnet sluttet å die. Mye sitting på mørke stille soverom på meg, ja Takk for omtanken:-) 0 Siter
kizmiaz Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Skrevet 16. februar 2006 Regnet jo nesten med det, men måtte bare si det - just in case. Ja, etter tre barn er jeg egentlig blitt ekspert på amming, synes jeg selv. Men har likevel behov for innspill og råd fra andre, mye hjelp i det! Takker! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Ja, etter tre barn er jeg egentlig blitt ekspert på amming, synes jeg selv. Men har likevel behov for innspill og råd fra andre, mye hjelp i det! Takker! Akkurat slik føler jeg det også. Kan jo for så vidt basicen, men plutselig så står man der og lurer på noe. Og jo mer man lurer, jo mer usikker blir man, ikke sant? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.