Gå til innhold

ny her og maange spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og min samboer har begynt å vurdere adopsjon, da jeg ikke kan bli gravid, og da har jeg selvfølgelig "1000" spørsmål som jeg håper noen tar seg tid til å hjelpe oss med:)

Er litt engstelig for at vi ikke skal bli godkjent, synes det hele høres så skummelt ut. Det som bekymrer meg er at jeg er overvektig og om det kan være en grunn til avslag?

Må vi være gift når vi starter det hele?

Min samboer vet ikke hvem som er sin far, er det også noe som det evnt. kan gis avslag på?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218669-ny-her-og-maange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

etiopia1365380950

Heisann :-).

En må være gift og kunne vise til at en har vært samboende i 2år. Tror overvekten skal være svært ekstrem hvis den skal bli tatt i betraktning.

På adopsjonsforum.no kan du lese om hvordan en går frem og hvilke krav som settes. Ellers er det bare å spørre....Lykke til! :-)

Gjest en som venter

At du er overvektig er ikke problematisk i seg selv. Hvis overvekten har gitt deg andre helseplager kan det være noe som må tas opp spesielt. Det skal imidlertid godt gjøres, så så lenge du er vanlig frisk og i grei form, er det ikke noe å bekymre seg over.

Dere må være gift for å adoptere. Hvis dere ikke har vært gift lenge før prosessen begynner, må dere kunne dokumentere (via folkeregisteret) at dere har vært samboere i minst to år. Jo lenger dere har vært sammen, jo bedre - stabilitet i forholdet er av det gode.

At samboeren din ikke kjenner faren sin, er ikke noe problem, så lenge han har et avklart forhold til det. Barnevernet kommer til å spørre dere en del om deres egne barndommer og forholdet til deres foreldre og øvrige familie. De er ikke ute etter noe glansbilde, men etter å finne ut hvem dere er og om dere har funnet ut av eventuelle problemer fra oppvekst/familie.

Det er ikke noe å være redde for. Vi syntes til og med det var ganske hyggelig! De er ikke ute etter supermennesker, men vanlige, stabile folk med evne og vilje til å elske et barn.

Hei, Linjo.

Koselig at dere vurderer adopsjon. I fhd til overvekt tror jeg det er som de andre sier: Så lenge du ikke har helseplager forbundet med det, så skal det mye til før det blir et hinder. Syns ellers at du har fått gode svar.

En annen ting jeg må si til deg som ny her er at du må ikke bli skremt om det dukker opp noen relativt agressive svar innimellom. Det har skjedd i perioder her på forumet, og er nok en ting som hører med til breddedebatten. Dette forumet er ellers et sted man kan komme med mange slags spørsmål og få gode svar. Så velkommen hit!

Vi er begge overvektige, og hadde ikke noen problemer med å blir godkjent. Kjenner også mange andre som er overvektige, og de har også adoptert barn. Så det er bare å sette i gang.

Men dere må være gift før dere starter med adopsjonsprosessen.

Lykke til!

Annonse

Gjest Menneskerettigheter

Hei! Du må overse innlegget fra "Menneskerettigheter", det er misvisende, og skrevet av en som er her for å kverulere og spre misnøye.

Tørr jeg spørre om hvor du har det i fra og hva er jeg angivelig missfornøyd med?

Vil bare ønske dere lykke til på veien til å bli foreldre !

Dere må være gift før papirene blir sendt til utlandet og alle land har sine spes.regler hvor langt et ekteskap og samboerskap bør ha vart.

Dere kan starte prosessen før dere gifter dere; men jeg anbefaler å "få ringene på fingrene fort"!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...