Gå til innhold

Skoledusjing, igjen. LINK

Anbefalte innlegg

Dusjing stanser 70.000 skolestartbrosjyrer

Oslo (NTB): Utdanningsdepartementet stanser utsendelsen av 70.000 brosjyrer i forbindelse med skolestart. I brosjyren står det nemlig at alle elever skal dusje etter gymtimen.

Les mer:

http://www.fedrelandsvennen.no/nyheter/innenriks/article150541.ece

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218680-skoledusjing-igjen-link/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen steder er det ikke et alternativ engang . Min 2 klassing har en time ren gym i uka . Den dagen forutsetter skolen at de har tøy det går ann å gymme i for de har verken tid for å skifte eller dusje .

Låter som fornuftig tidsbruk spør du meg. 2.klassinger er jo ikke akkurat kjent for et voldsomt garderobetempo. ;-)

mvh

Låter som fornuftig tidsbruk spør du meg. 2.klassinger er jo ikke akkurat kjent for et voldsomt garderobetempo. ;-)

mvh

Der er jeg helt uenig. Skolen er en m.a. arena for å lære normal hygiene. At man ikke skal ta seg tid til å bytte tøy i gymtimene, er ikke holdbart.

Jeg synes alle bør oppfordres til å dusje. Så få man heller håndtere unntakene, istedetfor å gjøre unntak av hele barnegruppa.

Der er jeg helt uenig. Skolen er en m.a. arena for å lære normal hygiene. At man ikke skal ta seg tid til å bytte tøy i gymtimene, er ikke holdbart.

Jeg synes alle bør oppfordres til å dusje. Så få man heller håndtere unntakene, istedetfor å gjøre unntak av hele barnegruppa.

"Der er jeg helt uenig. Skolen er en m.a. arena for å lære normal hygiene. At man ikke skal ta seg tid til å bytte tøy i gymtimene, er ikke holdbart."

Utrolig hvor mye man mener skolen skal stå for når det gjelder barna _våre_...

Ungene blir ikke stort svettere i gymtimen enn de blir av å løpe rundt i store fri. Svette er for øvrig ikke uhygienisk. Hos så små barn lukter det ikke så mye heller.

Det er et langt større problem at en del ungdommer dusjer så mye at huden skades og imunforsvaret svekkes.

Fra legehold advares det mot overdreven dusjing. Det er derimot svært sjeldent det kommer bekymringer om dårlig kroppshygiene blant barn / ungdom.

mvh

Annonse

"Der er jeg helt uenig. Skolen er en m.a. arena for å lære normal hygiene. At man ikke skal ta seg tid til å bytte tøy i gymtimene, er ikke holdbart."

Jeg på min side synes de bør lære barna å knyte skolisser og smøre ski.

BASTA!!!

;-)

mvh

Ikke nødvndigvis _våre_ barn. Mine barn lærer normal hygiene hjemme, deriblant at man skifter til gymtimene. De lærer også at det er helt ufarlig å skifte sammen med andre mennesker. Men slik er det ikke hos alle.

Skolen er absolutt en arena for å lære normale sosiale funksjoner for de som ikke får ballasten med seg hjemmefra.

Annonse

Ungene blir ikke stort svettere i gymtimen enn de blir av å løpe rundt i store fri. Svette er for øvrig ikke uhygienisk. Hos så små barn lukter det ikke så mye heller.

Det er et langt større problem at en del ungdommer dusjer så mye at huden skades og imunforsvaret svekkes.

Fra legehold advares det mot overdreven dusjing. Det er derimot svært sjeldent det kommer bekymringer om dårlig kroppshygiene blant barn / ungdom.

mvh

Når mener du ungene skal begynne å dusje etter gym på skolen, da?

Kunnskap om god hygiene er forøvrig nedfelt i læreplan for grunnskolen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...