Sillil Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hei! Hva har dere hatt med av utstyr til SA? Vogn, bilsete? Hvordan var flyreisen? Hva hadde dere tilgjengelig på flyet? Hvordan ordnet dere mat til barnet på reisen? klemmer ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/218755-reisen-til-s%C3%B8r-afrika/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Refiloe Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hei ! På tur snart,he he.. huske godtalle tusen spørsmålene som surra rundt mens vi venta. Godt å være forberedt for vi fikk bare 8 dagers pakketid fra tildeling til reise ! Vi hadde kun med bæresele og den var veldig nyttig på heimturen (spes i forb. m flybytte og lange avstander på flyplassene). Vogner lånte de ut der vi bodde; det samme med alt annet barneutstyr (stoler,leker,flaskevasker osv). Nå var vognene av forskjellig kvalitet så jeg tror vi hadde tatt med ihvertfall ei "paraplytrille"hvis vi skulle reist flere gang. Kommer self an på barnets alder. Ang mat til flyreisen heim_ vi kjøpte disse småpakkene med Nan ferdigblanda melk (det kjøper du der nede)og det var ingen prob å få varma flasker på flyet. Vi hadde også med termos med varmt vann til evnt. grøtlaging. Ellers vil jo leker og annet utstyr avhenge av barnets alder. Selve flyreisen foregår hele natta så våre to sov det meste av tiden. Husk å ta med tynne ullunderklær; det var kaldt ombord i flyene. Bare fortsett forberedelsene du, og bare spør ! Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/218755-reisen-til-s%C3%B8r-afrika/#findComment-1620345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillapåFub Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hei Sillil. ja, det er godt å plallegge litt, ja. Får tiden til å gå også det... Som Refiloe sier så får man jo ganske kort tid til å orden med reisen, så jeg var veldig glad for at jeg hadde fått unna mye av forberedelsene ( selvom jeg følte at jeg var altfor tidlig ute da jeg drev og handlet inn lenge før tildeling) Vi hadde med oss termos til å ha varmt vann i. Noen små plastbokser med lokk, til å ha grøtpuler i, og så var det bare å helle i vann og spise rett av boksen. Tåteflasker hadde vi med. Ergo bæresele var vi velidg fornøyd med. Hadde ensten ikke klart oss uten. Vogn, badebalje, sete osv låner dere på hotellet, såfremt dere velger det hotellet som er kun tiltenkt adoptivforeldre. Veldig greit å ikke måtte dra med seg sånne ting, synes jeg. Den vognen vi lånte var i hvertfall ba nok, tror nesten jeg heller hadde satser på å kjøpe meg en der, dersom jeg ikke var fornøyd med lånevogna. Ellers hadde vi med babydyne, som vi var veldig glad for.Den veier jo ingenting, og ble bare slengt på topen av kofferten i siste minutt da vi dro. Vi fikk bare tepper på hotellet, og det var kjølig da vi var der. Dyna var også fin på flyet. Hvis du fortsatt har mailadressen min kan du gjerne sende meg noen ord hivs det er mer du lurer på. Adressen din har dessverre blitt borte for meg. klem Lilla 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/218755-reisen-til-s%C3%B8r-afrika/#findComment-1620814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.