Gå til innhold

Skuffet over søsteren min

Anbefalte innlegg

Der er du inne på noe sentralt tror jeg. I alle fall en mulighet.

Jeg har ingen erfaring med småbarn, var aldri barnevakt eller trillepike som barn/ung, i motsetning til mine venninner. Jeg ville ALDRI turt å være barnevakt alene en hel kveld/natt for mine tanteunger, i alle fall ikke uten litt trening. Sammen med mannen min blir det litt annet, for da er vi to, om begge ungene trenger noe samtidig for eksempel. Men vi blir ikke involvert av tanteungenes foreldre, kanskje finner de det mer naturlig å spørre besteforeldre og en annen som står barnas mor nærmere.

Ja vi er jo forskjellige og man må jo respektere det!

Jeg må ærlig innrømme at jeg selv er litt engstelig og passe andres barn, utrolig mye ansvar.

Blir anderledes med egene barn de kjenner du og vet hva som er "au"skrik eller"lei seg" skrik (ett eksempel)

Fortsetter under...

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

11

• PieLill

10

• nanna

7

• Ugga Bugga

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest anonym i dette tilfellet

Det var et veldig fornuftig innlegg.

Hvis du i tillegg legger til frykten enkelte kan ha for å være alene med andres barn, redselen for at noe skal skje på hennes vakt, tror jeg du er inne på noe.

Jeg synes det virker egoistisk å _forvente_ at et familiemedlem skal stille opp som barnevakt.

Men synes ikke du det er kan være normalt å reagere med skuffelse hvis du aldri får hjelp? Jeg har hvertfall den innstillingen at en kan hjelpe familie av og til. Selv om det ikke er så ofte. Jeg har kjørt henne og samboeren både hit og dit siden de ikke har bil.

Det var aldri meningen at jeg skulle si til henne at jeg var skuffet og jeg hadde aldri trodd at jeg kom til å gjøre det. Det pluppet ut i en krangel da hun la ut om hvor skuffet hun var over meg.

ShitDiddelyDo

Men synes ikke du det er kan være normalt å reagere med skuffelse hvis du aldri får hjelp? Jeg har hvertfall den innstillingen at en kan hjelpe familie av og til. Selv om det ikke er så ofte. Jeg har kjørt henne og samboeren både hit og dit siden de ikke har bil.

Det var aldri meningen at jeg skulle si til henne at jeg var skuffet og jeg hadde aldri trodd at jeg kom til å gjøre det. Det pluppet ut i en krangel da hun la ut om hvor skuffet hun var over meg.

For meg ville det vært naturlig å bistå som barnevakt i ny og ne.

Men jeg forstår at det kan finnes tusen mer eller mindre gode grunner til at hun ikke stiller opp som barnevakt, og selv om du sikkert tror du kjenner din søster godt, er det ikke nødvendigvis sånn at du kjenner til hennes innerste tanker, frykter og mulige problemer.

Sammenligningen med bilkjøring forstår jeg ikke. Det er stor forskjell på å bruke en time på henting og det å passe en unge, og den eneste grunnen jeg kan se til ikke å bistå med bil hvis man har tid, er latskap eller manglende vilje til å ville hjelpe. Når det kommer til barn finnes det som sagt haugevis av forståelige årsaker til at hun ikke stiller opp.

Ja vi er jo forskjellige og man må jo respektere det!

Jeg må ærlig innrømme at jeg selv er litt engstelig og passe andres barn, utrolig mye ansvar.

Blir anderledes med egene barn de kjenner du og vet hva som er "au"skrik eller"lei seg" skrik (ett eksempel)

Ja, særlig når man ikke har egne barn, og heller liten erfaring med andres, da blir man ganske usikker og engstelig på om man vil kunne være en god nok omsorgsperson, om enn bare for noen timer...

Men jeg forstår at det kan finnes tusen mer eller mindre gode grunner til at hun ikke stiller opp som barnevakt, og selv om du sikkert tror du kjenner din søster godt, er det ikke nødvendigvis sånn at du kjenner til hennes innerste tanker, frykter og mulige problemer.

Sammenligningen med bilkjøring forstår jeg ikke. Det er stor forskjell på å bruke en time på henting og det å passe en unge, og den eneste grunnen jeg kan se til ikke å bistå med bil hvis man har tid, er latskap eller manglende vilje til å ville hjelpe. Når det kommer til barn finnes det som sagt haugevis av forståelige årsaker til at hun ikke stiller opp.

og selv om du sikkert tror du kjenner din søster godt, er det ikke nødvendigvis sånn at du kjenner til hennes innerste tanker, frykter og mulige problemer

Det kan godt hende at det kan være noe der og jeg har åpnet meg for den muligheten.

Det med å kjøre hit og dit betyr rett og slett at en faktisk hjelper hverandre. Det er lett for å bare si niks, jeg gidder ikke. Det frister ikke å hjelpe hvis det er slik at hun ikke hjelper oss pga at hun ikke gidder. Har hun spesielle problemer er det jo noe helt annet.

Bra skrevet!!

Bortkastet energi å være skuffet over søsteren som ikke vil være barnevakt til barnet.

Det må man tenke på før man får barn syns nå jeg da....må nyte tiden med barna, årene går så alt for fort. Vips så er de plusselig på flytte fot!

Annonse

ShitDiddelyDo

og selv om du sikkert tror du kjenner din søster godt, er det ikke nødvendigvis sånn at du kjenner til hennes innerste tanker, frykter og mulige problemer

Det kan godt hende at det kan være noe der og jeg har åpnet meg for den muligheten.

Det med å kjøre hit og dit betyr rett og slett at en faktisk hjelper hverandre. Det er lett for å bare si niks, jeg gidder ikke. Det frister ikke å hjelpe hvis det er slik at hun ikke hjelper oss pga at hun ikke gidder. Har hun spesielle problemer er det jo noe helt annet.

Hvis du har et sånt forhold til din søster at dere forteller hverandre alt, kan du jo forsøke å snakke med henne. Spørre henne om det er en årsak til at hun ikke vil være alene med barnet ditt.

Hvis dere ikke har et forhold hvor dere er vant til å åpne dere for hverandre, kan det være at hun slår en hvit løgn, og du er like langt.

Men det finnes i hvert fall mange mulige- og forståelige grunner til at hun ikke vil passe tantebarnet sitt.

ShitDiddelyDo

Bra skrevet!!

Bortkastet energi å være skuffet over søsteren som ikke vil være barnevakt til barnet.

Det må man tenke på før man får barn syns nå jeg da....må nyte tiden med barna, årene går så alt for fort. Vips så er de plusselig på flytte fot!

Ja, og man kan aldri _forvente_ at familiemedlemmer skal stille opp. Man kan spørre, men ikke bli såre når de av en eller annen grunn ikke vil.

DU forventer at hun skal stille opp og hjelpe til med dine barn, helst på eget initiativ. Dette fordi DU mener du ville gjort det samme om hun hadde barn.

Men hun er ikke deg. Og hun kan ha sine grunner for å gjøre som hun gjør. Alt fra personlige problemer, andre prioriteringer til et savn etter egne barn (uavhengig av hva hun måtte si), hvor det er sårt å skulle passe andres barn. Eller også at hun ikke vil når det ligger en forventning om at hun skal og bør, istedenfor en takknemlighet hvis - og kun HVIS - hun har lyst til å stille opp.

Og du strekker dessuten strikken når du en av gangene ringer og ber om å kunne være lenger ute, istedenfor å overholde den avtalen dere allerede har gjort om tidspunkt.

Jeg må bare dra fram et eksempel om det å forvente.

Hun skulle få låne et skap av oss som vi hadde stående. Vet du hva hun hadde tatt som en selvfølge? At vi skulle komme ut med det til henne i leiligheten. Hun spurte ikke en eneste gang. Ikke kom de for å hjelpe heller. Jeg har ikke problemer med å hjelpe henne med det, men det går da ann å spørre.

Hvis du har et sånt forhold til din søster at dere forteller hverandre alt, kan du jo forsøke å snakke med henne. Spørre henne om det er en årsak til at hun ikke vil være alene med barnet ditt.

Hvis dere ikke har et forhold hvor dere er vant til å åpne dere for hverandre, kan det være at hun slår en hvit løgn, og du er like langt.

Men det finnes i hvert fall mange mulige- og forståelige grunner til at hun ikke vil passe tantebarnet sitt.

Og denne tråden har gjort meg mer nysgjerrig. Det kan jo selvfølgelig være den enkle grunnen at hun ikke har lyst, men jeg har nesten blitt litt bekymret nå, for at det kan være en annen grunn.

Jeg må bare dra fram et eksempel om det å forvente.

Hun skulle få låne et skap av oss som vi hadde stående. Vet du hva hun hadde tatt som en selvfølge? At vi skulle komme ut med det til henne i leiligheten. Hun spurte ikke en eneste gang. Ikke kom de for å hjelpe heller. Jeg har ikke problemer med å hjelpe henne med det, men det går da ann å spørre.

Hvis hun ikke har bil, og du med største selvfølgelighet har stilt opp som sjåfør, så ser hun kanskje ikke at det i det tilfellet skal være annerledes? Hvordan skulle de ellers fått skapet over til seg? Båret det ombord på en buss?

Men uansett, dette blir fryktelig sutrete og barnslig, som man kanskje kan forvente mellom søstre, særlig når ting går litt skeis.

Synes du heller får fortsette dette med søsteren din, og ikke meg.

ShitDiddelyDo

Og denne tråden har gjort meg mer nysgjerrig. Det kan jo selvfølgelig være den enkle grunnen at hun ikke har lyst, men jeg har nesten blitt litt bekymret nå, for at det kan være en annen grunn.

Snakk med henne. Du kommer i hvert fall ikke til bunns i det her ved å diskutere med oss.

Ja, og man kan aldri _forvente_ at familiemedlemmer skal stille opp. Man kan spørre, men ikke bli såre når de av en eller annen grunn ikke vil.

Helt enig:)))

Jeg var veldig ung når jeg og mannen min fikk første barn, vi hadde nå ikke i tankene våres at søsken eller besteforeldre skulle sitte barnevakt for oss vist vi kunne tenkt oss ut på byen, det var de som jaget oss ut på en helgtur til Bergen og da var elste barnet 8 år :))))

Venniner av meg fikk helt noja av oss (de hadde ikke barn vel og merke)

De trodde jeg ikke stolte på noen ha,ha Kan slå feil vei det å serú :)))

Annonse

Hvis hun ikke har bil, og du med største selvfølgelighet har stilt opp som sjåfør, så ser hun kanskje ikke at det i det tilfellet skal være annerledes? Hvordan skulle de ellers fått skapet over til seg? Båret det ombord på en buss?

Men uansett, dette blir fryktelig sutrete og barnslig, som man kanskje kan forvente mellom søstre, særlig når ting går litt skeis.

Synes du heller får fortsette dette med søsteren din, og ikke meg.

Hvordan skulle de ellers fått skapet over til seg? Båret det ombord på en buss?

Det var jo du som snakket om forventninger. Det er jo det samme som om at jeg hadde tatt det som en selvfølge at hun kom og passet barnet mitt når jeg skulle ut. Hva ellers skulle jeg gjort? Gått ifra det? Nei, jeg måtte spurt noen andre. Akkurat som hun kunne gjort. Jeg kjører henne ikke så ofte at jeg er som en privatsjåfør.

Det er du som har engasjert deg i tråden min. Nå sier du plutselig at jeg ikke skal snakke med deg om det? Vel. God natt.

Hvordan skulle de ellers fått skapet over til seg? Båret det ombord på en buss?

Det var jo du som snakket om forventninger. Det er jo det samme som om at jeg hadde tatt det som en selvfølge at hun kom og passet barnet mitt når jeg skulle ut. Hva ellers skulle jeg gjort? Gått ifra det? Nei, jeg måtte spurt noen andre. Akkurat som hun kunne gjort. Jeg kjører henne ikke så ofte at jeg er som en privatsjåfør.

Det er du som har engasjert deg i tråden min. Nå sier du plutselig at jeg ikke skal snakke med deg om det? Vel. God natt.

Hvis du synes det er relevant å sammenligne barna dine med et skap eller en bil, så er det din rett.

Du virker veldig ute av stand til å se forskjellen på tjenester vedrørende ting og tjenester vedrørende kjøtt og blod.

For de fleste av oss er det ikke sammenlignbart.

Hvis en ser bort fra at en har problemer med å passe barn pga diverse, men at det er kun pga at en ikke gidder. Synes du da det også er forskjell på slike typer tjenester?

ShitDiddelyDo

Hvis en ser bort fra at en har problemer med å passe barn pga diverse, men at det er kun pga at en ikke gidder. Synes du da det også er forskjell på slike typer tjenester?

Ja, forskjellen ligger i ansvaret, uansett om hun bare er lat.

Ja, forskjellen ligger i ansvaret, uansett om hun bare er lat.

Hvis hun ikke har problemer med å ha ansvar da? Jeg synes dette blir dramatisert voldsomt. Det er snakk om pass i noen timer, hvertfall gjerne 1 gang i året.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...