Gå til innhold

til lege selv, men hva med babyen?

Anbefalte innlegg

Gjest hvordan løses dette?

Har fødselspermisjon for tiden. Skal til fastlegen til uka, med meg selv.

Hvordan gjør dere andre dette når dere ikke har barnevakt???

Dra med vogna inn på kontoret???

Legge babyen på gulvet???

Kan jo ikke ha henne på fanget når legen skal undersøke meg.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219086-til-lege-selv-men-hva-med-babyen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg tenkte som deg da jeg skulle til kontroll etter fødselen, spesielt siden jeg trodde jeg måtte ta underlivsundersøkelse. Så pappan var hjemme med babyen. Legen virket litt overrasket over at jeg ikke hadde med babyen tror jeg... Slapp å ta underlivsunderøkselse da, men klart det kan bli litt stressende hvis du ligger i stolen og babyen begynner å skrike...!

Ehhm, hvor gjør du av babyen når du betaler varene i butikken? Du tar selvsagt med deg vogna eller en bærebag inn.

Joda, men hvis du skal ta underlivsundersøkelse så skjønner jeg at hun kanskje vil gå alene. Litt stress hvis babyen vræler når man ligger der med beina i været...;)

Annonse

Gjest hvordan løses dette?

Joda, men hvis du skal ta underlivsundersøkelse så skjønner jeg at hun kanskje vil gå alene. Litt stress hvis babyen vræler når man ligger der med beina i været...;)

nettopp ;o)

Og ungen er 9 måneder forresten....

For et par uker siden var jeg hos fastlegen og fikk satt inn spiral.

Hadde med lillebror i vogna, og en av kontordamene fikk i oppgave å passe på ham.

Jeg passet på å være i byen litt tidlig slik at jeg fikk gått litt med ham så han sovnet i vogna får jeg gikk inn.

Han sov under hele konsultasjonen.

Har vært til lege både med meg selv og storebror (flere ganger) i permisjonstiden, og lillesøster på 9 mnd har vært med hver gang. Enten har hun ligget i vognen sin, og jeg tar da den med inn på legekontoret, eller jeg har hatt henne på armen/fanget (ved storebrors legebesøk), ved de anledningene jeg har vært til lege med meg selv (6.ukers ktr og en gang til) har kontordamen tilbudt å passe henne mens jeg er inne hos legen. Til og med da jeg var hos tannlegen passet en kontordame henne, jeg hadde ikke barnevakt og ringte for å avlyse timen, men det trengte jeg ikke for det var ikke noe problem for dem å passe henne sa de :)

Annonse

Har vært til lege både med meg selv og storebror (flere ganger) i permisjonstiden, og lillesøster på 9 mnd har vært med hver gang. Enten har hun ligget i vognen sin, og jeg tar da den med inn på legekontoret, eller jeg har hatt henne på armen/fanget (ved storebrors legebesøk), ved de anledningene jeg har vært til lege med meg selv (6.ukers ktr og en gang til) har kontordamen tilbudt å passe henne mens jeg er inne hos legen. Til og med da jeg var hos tannlegen passet en kontordame henne, jeg hadde ikke barnevakt og ringte for å avlyse timen, men det trengte jeg ikke for det var ikke noe problem for dem å passe henne sa de :)

Så hyggelige gjort av personalet hos tannlegen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...