Gå til innhold

Når barnehagen igjen?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva tror dere?

Poden på 2,5 har vært syk siden fredag natt. Hoste, forkjølelse, litt feber (opp til 38,5 ca). Idag har han 37,8. Regner med at han holdes hjemme fra b.hagen i morgen? Hvordan tenker dere rundt det med sykdom og å være hjemme, er det slik at det skal være en feberfri dag før barna sendes i b.hagen igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219115-n%C3%A5r-barnehagen-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer litt an på. Har de bare hatt feber en dag og er i fin form ellers, så sender jeg dem gjerne i barnehagen dagen etter.

Men som forrige uke. Begge jentene lå med influensa i 1 uke. Da var det ikke snakk om å dra i barnehage/skole før de hadde vært feberfrie i minst 1 dag. Formen skal også være god før de får dra ut igjen.

Gjest Hva tror dere?

Det kommer litt an på. Har de bare hatt feber en dag og er i fin form ellers, så sender jeg dem gjerne i barnehagen dagen etter.

Men som forrige uke. Begge jentene lå med influensa i 1 uke. Da var det ikke snakk om å dra i barnehage/skole før de hadde vært feberfrie i minst 1 dag. Formen skal også være god før de får dra ut igjen.

Han har hatt feber i 2-3 dager, men ikke høy feber. Hoster ganske mye, veldig snørrete. Men leker og synger. Kanskje litt slapp, men det kan jo også komme at lange innedager, med en del tv-titting.... ikke så restriktive med dette ved sykdom:)

Vi har alltid en helt frisk dag hjemme. For barnets del. Det er slitsomt å komme i barnehagen etter sykdom og den ene dagen trengs hjemme. Hvis ikke blir det en kjempeslitsom første dag som gjerne baller på seg med flere slitsomme dager eller ny sykdom.

sprelline1365380900

Nå svarer jeg ikke som mor, men som barnehage ansatt.

Ja, det er lurt å ha en feberfri dag, før man sender barnet i barnehagen igjen. I en barnehage er det høyt aktivitetsnivå, og barnet er som oftes slapp etter å ha vært syk.

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måtte ringe til foreldre fordi de har sendt barna i barnehagen for tidlig. Vi har dessverre ikke anledning, pga bemanning, til å ta ekstra godt vare på de som er halv slappe og evnt ikke kan være ute.

Gjest God bedring :o)

Han har hatt feber i 2-3 dager, men ikke høy feber. Hoster ganske mye, veldig snørrete. Men leker og synger. Kanskje litt slapp, men det kan jo også komme at lange innedager, med en del tv-titting.... ikke så restriktive med dette ved sykdom:)

Så lenge du mener ditt barn klarer det høye tempoet i bhg + kan være ute, kan du fint sende det i bhg.

Som sprelline sier, så har man ikke kapasitet i bhg til å gi omsorg til halvdårlige barn, ei heller være igjen inne med de når alle andre er ute.

Hos oss (jeg jobber på småbarn) er det 3,5 unge per voksen og da sier det seg selv at man har det rimelig hektisk til tider. :o)

Annonse

Siden han er litt slapp fremdeles, ville jeg nok ha satset på 1 feberfri dag før barnehagen.

Det er så dumt hvis han blir sendt, også fortsetter sykdommen fordi den ikke var helt brent ut.

Gjest lille rosinen

Jeg ville holdt barnet hjemme til allmenntilstanden er god og minst en feberfri dag hjemme. En dag i barnehagen er krevende og JEG er hvertfall aldri i toppform dagen etter jeg har hatt feber... Og tar det derfor ikke som gitt at et barn skal være det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...