Gå til innhold

Kan man besøke folk når man er forkjølet..?

Anbefalte innlegg

Gjest errugær'n

Hehe, regner med at jeg kommer til å få flåsete svar her, men kanskje noen seriøse også;)

Hva tenker dere om å få besøk av venner der voksne eller barn er veldig forkjølet? Tenker da på at barna leker sammen, og sjansen er stor for at de smitter hverandre. Skjønner at dersom de har små babyer, unngår man dette, men hva med gravide.?

Fortsetter under...

Jeg synes man kan besøke folk når man er forkjøla, men ikke sånn hvis man nyser og snørrer hele tiden. Hvis barn er tpe forkjøla at det renner fra nese og de gjerne sikler samtidig kan de gjerne holde seg hjemme.

Det er grader av forskjølelse.

Det er også folk som har mindre å gå på i forhold til å bli smittet enn andre.

Så er det folk som er langt mindre velvilli til at du deler dine basiller med dem.

Svaret avhenger av dette.

mvh

Gjest LucySky

Jeg synes man kan besøke folk når man er forkjøla, men ikke sånn hvis man nyser og snørrer hele tiden. Hvis barn er tpe forkjøla at det renner fra nese og de gjerne sikler samtidig kan de gjerne holde seg hjemme.

Var nylig i stort selskap (bare voksne) der ei av gjestene kom og utbasunerte til alle at hun hadde ligget i ei uke med influensa, og til og med hatt litt feber samme morgen, "men jeg bare måttet komme, altså! Jeg har gledet meg sånn!"

Hun snakket inn i trynet på folk, hosta og snakket videre.

Jeg kunne ha kverket henne.

Av div. grunner prøver jeg alt jeg kan å holde meg unna smitte nå. Hadde jeg visst det var en så egoistisk person der, ville jeg ha blitt hjemme sjøl.

Var nylig i stort selskap (bare voksne) der ei av gjestene kom og utbasunerte til alle at hun hadde ligget i ei uke med influensa, og til og med hatt litt feber samme morgen, "men jeg bare måttet komme, altså! Jeg har gledet meg sånn!"

Av div. grunner prøver jeg alt jeg kan å holde meg unna smitte nå. Hadde jeg visst det var en så egoistisk person der, ville jeg ha blitt hjemme sjøl.

Æsjda! Kunne gjerne holdt seg hjemme.

Om det er barn med "11-tall" hengende fra nesa, så er vel ikke det til å unngå i disse tider. Noen går jo konstant med snørr hengende.

Er mine barn veldig forkjølet, så pleier jeg å spørre om de likevel vi ha besøk. Gravide takler fint en forkjølelse, men jeg spør nå likevel.

Annonse

Slikt noe er fryktelig egoistisk!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...