Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sitter her ganske iritert etter nok en diskusjon med 13-åringen. Han vil aldri være med på noen ting vi finner på. Nå er det flott skiføre rett utenfor stuedøra,men han vil ikke ut. Vil bare sitte foran pc-en og ingenting annet.Vi har nok vært for slepphendte med bruken, og det straffer seg nå.Er det for sent å sette grenser nå? HAn sukker tungt når vi sier vi skal på hytta, for der har vi jo ikke pc. Jeg tror jeg snart blir gal av den ungen. Gi meg noen råd. Please!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219131-ut-p%C3%A5-tur-nei13-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt er det ikke for sent å sette grenser. Men grensene må være klare, og håndheves 100%.

Hva med å gi ham en viss kvote pr. uke/dag han kan bruke foran PC'n. Pass på at denne kvota ikke blir overskredet. Finn en passende straff hvis grensene ikke overholdes.

F.eks. inndraging av tid ved PC'n.

Belønning kan også fungere. Hvis han er flink kan han få noe han ønsker seg?

Jeg hadde riktignok ikke pc i den alderen, men jeg var akkurat likedan. Hehe.

Fyttikatta. Tur?! Æsj og fysj.

Tror det var i den alderen de begynte å gi opp å få meg med på "familietur". Av og til hjalp det om jeg fikk ha med meg en venn, og av og til ble det rett og slett tvunget gjennom. Innimellom hadde jeg det tilogmed kult når jeg først hadde blitt dratt med ut - men husker også episoder der jeg stort sett forsuret turen for alle de som faktisk ville dra.

Annonse

Gjest Elextra

Da vår tenåring ikke ville være med på noe sosialt satte vi pc-forbud mellom kl. 12 og 15 hver dag. Helger, ferier og andre skolefri-dager.

Funket fint. Han tok seg en tur til venner/ut/ eller noe annet når han likevel ikke fikk sitte foran pc da.

Lurt! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...