Gå til innhold

Bør vi strekke oss litt lenger? (langt)

Anbefalte innlegg

Barna er foreldrenes ansvar, ikke besteforeldrenes. Det gjelder uansett hva slags livssituasjon besteforeldrene er i - men det teller selvsagt i deres "favør" at dere selv har småbarn.

Foreldrene mine har forsøkt å hjelpe oss i situasjoner hvor vi begge var opptatt (med møter etc.), men det har ikke vært naturlig verken for dem eller oss at de skulle ha ungene på overnatting så ofte som en gang i måneden.

Jeg synes også det er merkelig at de ikke innser at det ville vært gunstig å bytte litt på, siden dere nå en gang har relativt jevnaldrende barn.

Fortsetter under...

Hvor gamle er dere egentlig???

Dere er besteforeldre SAMT foreldre til jevnaldrende barn ca?! Hmm...

Ja, da tok jeg feil. Trodde ikke dere hadde så små barn.

Synes selv det er litt merkelig at folk vil ha barn etter fylte 40. Men men...ikke sikkert dere er det da.

Mange kvinner i alminnelig småbarnsmammaalder har menn som har nokså store barn fra før, vet du...

Synes selv det er litt merkelig at folk vil ha barn etter fylte 40. Men men...ikke sikkert dere er det da.

Unnskyld meg, men er du dum eller prøver du bare å provosere?

Hva slags logikk er det stesønnen din argumenterer med egentlig?! Hans barn skal overnatte hos dere men han vil ikke ha deres barn på overnatting? Bare fordi dere er besteforeldre?? Dere er jo alle familie! Dine barn er jo hans søsken! Og dere er vel ikke helt unge kan jeg tenke meg...? Hvertfall ikke din mann? Skal man bare forvente at dere skal ha fire småbarn (det er jo nesten en barnehage :-) å hanskes med en helg i mnd sånn at de kan få barnefri, mens dere som er litt eldre ALDRI skal få det? Burde det ikke heller være motsatt? At dere som er litt eldre ikke trenger litt barnefri og tid for dere selv? Jeg syns denne stesønnen din høres utrolig egosentrisk ut jeg!

Signerer denne i sin helhet jeg!

Makan!

Gjest NoNameToday

Jeg er midt (+) i 30-årene og han er midt (+) i 40-årene.

Han tjuvstartet, vettu!

;o)

fra

Gjest NoNameToday

Takk for mange fyldige svar.

Ser at flere ser det på samme måte som oss (Les; oss, og ikke jeg!).

Det er helt klart at vi må ta dette opp med dem, og jo før jo heller.

Mannen min har ingen problemer med å ta opp "vanskelige" tema - ei heller å si nei når det ikke passer med å være barnevakt. Utfordringen blir vel heller å få sagt dette på en sånn måte at det blir forstått - og ikke misforstått!

Takk for svar!

fra

Annonse

Gjest NoNameToday

Jeg ville i størst mulig grad latt faren/bestefaren ta dette opp, og si ja og nei osv til barnepass.

Dere er selvsagt like slitne småbarnsforeldre som dem, så hvis de viser liten interesse i å passe halvsøsknene sine, ville det absolutt påvirket min lyst til å passe deres barn.

Men at en bestefar er ekstra interessert i å passe og være sammen med med barnebarna, ville jeg nok tatt som en selvfølge jeg også.

Du må nok jobbe med å avfinne deg med at han har store forpliktelser overfor sin familie han hadde fra før, at han er like glad i de voksne barna sine som han er i de nye barna, og at han er bestefar med alt det innebærer samtidig som han er småbarnsfar.

Du behøver ikke ta stor del i hans barnebarn hvis du ikke vil, men du må finne deg i at den tiden han har, deles mellom deg og alle barna og deres familie. Dette visste du når du ble sammen med en mann med familie fra før.

Mamma er enke, og gift på nytt, jeg forventer ikke mye av min mors nye mann (vi har et veldig godt forhold), men jeg vet at jeg beslaglegger tid han kanskje har andre planer for sammen med min mor. Men hun er min mor og mine barns bestemor, og det visste han når han ble sammen med henne.

Var det du som skrev for en stund siden at du mislikte at din mann fikk bilder av barnebarna til jul osv, bilder du ikke hadde lyst til å henge opp fordi dere ikke hadde oppe tilsvarende bilder av egne barn?

Dette er vel en del av samme problemstilling, at du må finne deg i at mannen din har barn og barnebarn som forrventer at han er bestefar til tross for at han har ny familie.

Syns det er et helt greit svar du kommer med, ut fra at du ikke kjenner familien vår.

Jeg har imidlertid overhode ingen problemer med å dele min mann med hele hans familie! Den bestemmelsen tok jeg da jeg valgte å flytte sammen med ham for ca. 8 år siden.

Hvis du hadde kjent oss, hadde du visst dette :o)

Og nei, det er ikke jeg som ikke vil ha bilder av hans barn og barnebarn på veggen. Det er snarere jeg som har vært pådriver til å få kopiert opp bilder av hans barn (barnefoto og konfirmasjonsfoto), siden han ikke fikk noen med seg ut av forrige ekteskap.

Vi er kjempestolt over alle barna/barnebarna vi har!

fra

Gjest NoNameToday

Nå er dette vel egentlig din manns sak: Vil han ikke ha barnebarna på besøk (evt så ofte/så lenge etc) så får han si fra om det. Evt får han stå opp i helgene erc for å ta seg av SINE barnebarn.

Bare for å ha sagt det: Det er stortsett mannen min som står opp med ungene i helgene .... uavhengig om vi har barnebarn her eller ei ...

Dette fordi harn er uhelbredelig A-menneske, mens jeg er litt lengre ut i alfabetet!

fra

Dere høres ut som noen særdeles spreke besteforeldre og småbarnsforeldre. Å bytte barnepassing som enkelte her foreslår, synes jeg er en god idé. Jeg skjønner at det er spesielt med barnebarn, men dere trenger som småbarnsforeldre også avlastning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...