Gå til innhold

Kan legen (+andre)svare :Langtidsvirkninger av Efedrin/koffein!??


gia

Anbefalte innlegg

Kan efedrin/koffein ha farlige fysiske skadevirkn.på f.eks hjertet??Merker en del bivirkn.som hjertebank,hjertet hopper,humørsvingninger..Har brukt det ca 10mnd.men med opphold!!Please svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du en normal sunn kropp og ett friskt hjerte tror jeg de fysiske skadevirkningene er minimale. Aldri hørt om noen som har ødelagt seg fysisk på effedrin/koffein.

Men jeg hadde også vært interessert i å høre legenes mening om det her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en normal sunn kropp og ett friskt hjerte tror jeg de fysiske skadevirkningene er minimale. Aldri hørt om noen som har ødelagt seg fysisk på effedrin/koffein.

Men jeg hadde også vært interessert i å høre legenes mening om det her!

Treningspartnern min var til legen å fortalte hva han hadde brukt. Da han sa at han hadde brukt effedrin sa legen at det var bare hostesaft. Ikke vet jeg, men hvis du merker bivirkninger som hjertebank og depresjoner bør du kutte ut.

http://i.am/bicepsxl

icq: 84748454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningspartnern min var til legen å fortalte hva han hadde brukt. Da han sa at han hadde brukt effedrin sa legen at det var bare hostesaft. Ikke vet jeg, men hvis du merker bivirkninger som hjertebank og depresjoner bør du kutte ut.

http://i.am/bicepsxl

icq: 84748454

Men litt rask hjerterytme er vel bare vanlig i timene etter at man har tatt det, jeg merker det ihvertfall sånn...

Har hørt om folk som har fått depresjoner av det ja. Man bør holde seg unna det om man har anntydninger til psykiske problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sverre mæhlum,lege

Efedrin er en såkalt sympaticusetterligner; dvs det har mange av de samme effekter som det sympatiske nervesystem; en del av nervesystemet vi ikke har kontroll over, men som er av betydning for opprettholdelse av blodtrykk, hjertefrekvens mm.

Bivirkningene ved langvarig efedrinbruk er følgelig virkninger en ser ved stress /intens påvirkning av dette sympatiske nervesystemet: dvs. du får uro, skjelvinger, hjertebank, du kan bli kvalm og få hodepine. Bruker man det lenge kan man i tillegg få problemer med å late vannet (det gjelder dog mest menn med noe forstørret prostata). Det er således ingen stor grunn til å bruke slike prepararter over lang tid dersom det ikek er tvingende medisinsk nødvendig !

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men litt rask hjerterytme er vel bare vanlig i timene etter at man har tatt det, jeg merker det ihvertfall sånn...

Har hørt om folk som har fått depresjoner av det ja. Man bør holde seg unna det om man har anntydninger til psykiske problemer.

Gia takker for svarene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...