Gå til innhold

Når ta med venner fra barnehagen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest collett

Avtaler med foreldrene noen dager før. Har vel gjort det siden de var 4 år. Men for vår del har det i grunn ikke vært aktuelt så ofte. Barna har så mange venner i gata at de "trenger" ikke være med de andre i barnehagen utenom barnehagen. Men det er jo koselig med noen sånne treff innimellom likevel, da. Men jeg må si vi gjør det mest som en slags "gjengjeldelse" fordi våre barn blir invitert med hjem til de andre. Må liksom skape litt balanse.

De var vel 4-5 år da vi "begynte" med det. Skriver det på den måten fordi det skjer så sjelden, kanskje 2-3 ganger i året. De har mange å leke med hjemme, og det store behovet er ikke der.

Gutten min på syv skal få være med en av guttene i klassen hjem i morgen etter skolen. Det gleder han seg til. Er vel første gangen for hans del, tror jeg. Vi har vel hatt to slike besøk (hjem etter skolen, middag, barne-tv) fra han begynte på skolen i høst.

Det skjedde en sjelden gang fra han var 3 år, men fra han var 4 var det "full rulle"! :-)

Som oftest ble foreldrene spurt dagen i forveien, evt et par dager i forveien, men det har også hendt at avtaler har blitt inngått i forbindelse med henting.

Annonse

Mine var rundt 4 år. Vi avtalte med foreldrene et par dager før, og enten tok vi med ungene, eller de ble kjørt hjem til oss av foreldrene sine rett etter bhg.

Vi har ikke mange unger i nabolaget, så det må avtales på forhånd når noen skal komme på besøk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...