Gå til innhold

Nok næring i melken?


amor

Anbefalte innlegg

Jeg bekymrer meg om melken min har nok næring om dagen.

Jeg har en babygutt på 8 uker som er mitt barn nr. 3. Han var 4170g da han ble født og la godt på seg de første ukene. Da han ble veiet 15. dagen e. fødsel så veide han 4600g.

På 6-ukers kontrollen var vekten 5170g og helsesøster var fornøyd.

Mine to andre barn var 4440g (jente) og 4420g (gutt) ved fødselen og veide h.h.h. 6380g og 6880g ved 6 ukers kontrollen.

De har kun fått morsmelk alle tre.

Er det noen forklaring på hvorfor mine to andre la på seg såvidt mye mere en sistemann? Etter min vurdering så ammer jeg han like ofte som jeg gjorde det med de to andre. Han spiser med 2,5 t i mellom på dagtid og to måltider på natten mellom kl. 23 og 07. Han virker fornøyd og er en rolig og harmonisk gutt med flere luerer i løpet av dagen, men alikevell klarer jeg ikke å slutte å tenke på hvorfor det er så stor forskjell på han og mine to andre...

Jeg setter stor pris på svar!

Mye man skal tenke på ja..:)

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest eklyf

Hei

Hvis vi ser på barn rundt oss - det være seg babyer eller større barn - så ser vi jo at noe er tykke, noen er passelige og noen er tynne. Det samme også i en søskenflokk, ikke sant ? Men det betyr jo ikke nødvendigvis at den tynne fikk magrere/mindre næringsrik morsmelk enn den tykke.

Kikket på helsekortet til mine 3 - ingen av dem har vært i nærheten av den vektøkningen dine har hatt på 6 uker.

Så kos deg med ammingen, og legg fra deg DEN bekymringen ihvertfall :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære amor. Du har allerede fått et godt svar. Sålenge barnet trives, virker fornøyd og vektøkningen er tilfredsstillende er det ingen grunn til bekymring. Det er helt normalt i en søskenflokk at de har ulik vekstkurve. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...