Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Datteren min på snart 7 er sengevæter. Hun har brukt minirin tabletter en periode noe som har fungert stort sett bra. De siste ukene på 3mnd kuren hjalp de ikke i det hele tatt.

Noen som har vært borti at de har fungert først og så ikke?

Finnes det andre alternativer?

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219286-minirin-mot-sengev%C3%A6ting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har samme erfaring som deg. De første ukene var jenta mi på snart ni år helt tørr. Plutselig begynte hun å få uhell igjen. Jeg vil tro hun nå er tørr 70-80% av nettene.

Legen ville at vi skulle gi henne dobbel dose minirin, så hun skal nå ha en ukes opphold før hun begynner å ta to tabletter istedetfor en.

Vi spurte om nesespray var bedre enn tabletter, men de skulle visst ha samme effekt.

Gjest mamma 24-7

Har en gutt på 11 som bruker minirin nesespray, etter at han begynte med dette er det skjeldent eller aldri uhell.

Han prøvde først minirin tabletter, først en, det virka en stund også avtok virkningen. dosen ble doblet og det samme skjedde da. Legen mente det ikke var vits å prøve spray, fordi det har samme virkning. Da han var hos en barnelege mente han det allikevel var verdt forsøket, fordi enkelte ikke tok opp det aktive stoffet gjennom tarmen. og som sagt, det funker.

Har en gutt på 11 som bruker minirin nesespray, etter at han begynte med dette er det skjeldent eller aldri uhell.

Han prøvde først minirin tabletter, først en, det virka en stund også avtok virkningen. dosen ble doblet og det samme skjedde da. Legen mente det ikke var vits å prøve spray, fordi det har samme virkning. Da han var hos en barnelege mente han det allikevel var verdt forsøket, fordi enkelte ikke tok opp det aktive stoffet gjennom tarmen. og som sagt, det funker.

Hmm, det skal jeg nevne for legen. Han gikk for dobbel dose minirin, så får vi se hvordan det går nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...