Gjest AveM Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 En i klassen til sønnen min feirer hverken jul eller fødselsdag. Skal man sende innbydelse likevel? Sønnen min sier alle de andre inviterer selv om de vet han ikke kommer. Gutten selv sier han hater både jul og fødselsdager. 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Selvfølgelig skal han inviteres! Gutten hater det nok ikke, men det er hans måte å forsvare at de ikke feirer det på. Sannsynligvis er han kjempelei seg fordi han ikke får lov til å være med. Det er ikke mulig å få ham med under dekke av at det er en vanlig fest da? Eller er ikke det lov heller? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Han må selvfølgelig få en invitasjon. Som Lillemus sier er det nok et forsvar han bruker. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Selvfølgelig skal han inviteres! Gutten hater det nok ikke, men det er hans måte å forsvare at de ikke feirer det på. Sannsynligvis er han kjempelei seg fordi han ikke får lov til å være med. Det er ikke mulig å få ham med under dekke av at det er en vanlig fest da? Eller er ikke det lov heller? Jeg har tenkt på det, men føler det blir litt respektløst. Gutten vil jo da i realiteten være med å feire fødselsdag mot foreldrenes vilje. Alternativet blir å ha klassefest utenom fødselsdag. 0 Siter
Gjest janmamma Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Hadde sendt innbydelse jeg,og tror som de andre at det er forsvar.Hvis han aldri har vært i bursdag ,vet han vel sikkert ikke hva det er. Har en venneinne som hadde en slik elev i klassn(er Jehovas vitne).Når guttene ble større snek de seg i bursdag,men ble de oppdaget ble de hentet hjem(etter ørene) 0 Siter
Cillimor Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Jeg hadde sendt en invitasjon for at han ikke skal føle seg utelatt. ET tips er å kalle det barneselskap, da er det noen som får lov å gå alikevel. kjenner ei som var/er Jehovas vitne. Når hun var liten sa hun at hun hadde bursdag på julaften...satkkars hun viste ikke fødselsdatoen sin før ho var ca 10 år. Lurer på om foreldrene vet hva de gjør med barna sine... 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Jeg synes helt klart han skal inviteres, så får han (eller hans foreldre...) avgjøre om han vil (får...) komme. Utsagnet hans er nok bare for å dekke over foreldrenes standpunkt, - det er rimelig å anta at dette er sårt for en liten gutt. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Ja, han bør definitivt inviteres uansett! Gutten sier nok at han hater jul og fødselsdager for å dekke over at han ikke får lov til å delta i slike feiringer. Jehovas vitne kanskje? 0 Siter
org Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Går det an at dere ei uke eller så før bursdagen inviterer gutten og noen kamerater til... vennekveld eller noe annet som godtas? Eller rett og slett slutter å kalle bursdag for bursdag, og kaller det vennekalas eller noe sånt? 0 Siter
org Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Jeg har tenkt på det, men føler det blir litt respektløst. Gutten vil jo da i realiteten være med å feire fødselsdag mot foreldrenes vilje. Alternativet blir å ha klassefest utenom fødselsdag. Respektløst? Ovenfor foreldrene, kanskje. Respektfullt ovenfor gutten, vil jeg si. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Selvfølgelig hater han det, når han aldri får lov til å delta! Jeg ville helt klart invitert gutten, men unnlatt å kalle det bursdagsfest på invitasjonen. Det kan jo være at de har en religiøs overbevisning som gjør at de ikke feirer jul eller bursdager. 0 Siter
Goldy79 Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Er gutten medlem av jehovas vitner kanskje?? 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Er gutten medlem av jehovas vitner kanskje?? De er fra Tyrkia, men har bodd her i åresvis. Gutten er vokst opp her. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Respektløst? Ovenfor foreldrene, kanskje. Respektfullt ovenfor gutten, vil jeg si. Mente selvsagt respektløst overfor foreldrene ) 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Jeg ville ikke sendt innbydelse, men innvitert han med hjem en av dagene før eller etter bursdagen for at han ikke føler seg oversett som venn/kompis. Jeg hadde ei venninne i klassen min som var jehovas vitne, hun var aldri i selskapene. Bedre å slippe styret med å svare nei på innbydelsene. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Jeg synes helt klart han skal inviteres, så får han (eller hans foreldre...) avgjøre om han vil (får...) komme. Utsagnet hans er nok bare for å dekke over foreldrenes standpunkt, - det er rimelig å anta at dette er sårt for en liten gutt. Vi fortsetter å invitere han, så får foreldrene avgjøre. Er helt enig med dere alle som har svart! Det er nok ikke lett for gutten å være den eneste i klassen som ikke får delta i bursdagsselskap. 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Jeg ville ikke sendt innbydelse, men innvitert han med hjem en av dagene før eller etter bursdagen for at han ikke føler seg oversett som venn/kompis. Jeg hadde ei venninne i klassen min som var jehovas vitne, hun var aldri i selskapene. Bedre å slippe styret med å svare nei på innbydelsene. Jeg antok at han var jehovas vitne. Ser nå at du ikke skreiv det. Da ville jeg tatt en telefon til foreldrene en gang for alle, å spurt om det er greit å innvitere. Bare si det dere har hørt gutten si selv ang jul og bursdag. 0 Siter
org Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Mente selvsagt respektløst overfor foreldrene ) Ja, skjønner det, men... Jeg synes foreldrene er respektløse ovenfor gutten, jeg. Liker ikke fanatisme og annerledesgjøring av barn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.