Gå til innhold

Når begynte barna dine i bhagen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Høy BMI

Nr 1: Begynte da han var 5 år,halv plass

Nr 2: 4 år, halv plass

Nr 3: 3 år, halv plass (hel plass siste året før skolestart)

Nr 4: 2 år, hel plass

De har stort sett trivdes godt. Den som har likt seg dårligst var eldstemann - sannsynligvis fordi det var en møkkabarnehage. Sant å si!

Begge mine begynte da de var 1 år, 100% plass. De har trivdes veldig godt og tilvenningen gikk greit. De gleder seg til å dra om morgenen, og er IKKE ivrige på å dra hjem om ettermiddagen.

Jeg tror at hvis barnet har fri 2-3 dager i uken, KAN det bli vanskeligere for barnet å tilpasse seg. (Går bl.a. glipp av turer, karneval og andre felles opplevelser.)

Jeg syns du skal gjøre det du syns passer best for DERE! Det hadde ikke passet meg å være hjemme med barn flere dager i uken, men jeg vet jo at mange mødre elsker det!

Annonse

Dersom du trives hjemme og har mulighet syns jeg du skal følge hjertet ditt, jeg. Kanskje det finnes åpne barnehager der du bor? Da kan man jo få dekket lekebehov med andre barn. Eller hva med park?

Jenta vår begynnte i barnehage da hun var 20 mnd og jeg syntes tilogmed det var tidlig. Vel, hun begynnte forsiktig med 50% med 3 dgr og 2 dgr annenhver uke. Det er ikke å anbefale! Det fungerte ikke noe særlig da hun på den tiden var veldig sjenert og ikke kom ordentlig inn i barnegruppa. Valgte å si opp plassen (av flere grunner) og hadde henne hjemme en stund til vi fikk plass i park. Yes! Det var midt i blinken for henne! Der trivdes hun veldig godt. Akkurat passe timeantall for henne.

Pga ny jobb (jeg) begynnte hun 100% i barnehage da hun var 3 år, og da var hun langt mer utadvent og moden. Hun hadde da maks 7 timers dager og det var mer enn nok.

dessverre ble hun jo flyttet litt på stakkars, men det virker ikke til at hun tok videre skade av det heldigvis.

Flere barn i barnehagen der jeg jobber går 60 % og mange er veldig fornøyd med det! Da har man 5 dager i uken og vel ca. 6 timer pr. dag.

Lykke til!

Gjest under utdanning:o)

Høres ut som sunn fornuft: Barn som har gått hjemme med foreldrene i mange år vil vel slite litt mer med tilvenning enn de som begynner tidlig barnehage?

Jeg jobber på småbarnsavdeling og kan kun svare for dette. Men det JEG har sett, er at 1-åringene lettest finner seg til rette, mens 2-åringene bruker lenger tid og er de mest utålmodige.

(de forstår også mye mer av det som skjer og er derfor mer sårbare)

Nr.1 Begynte da hun var 2,5 år. To dagers plass, økte til tre dager året etter.

Tilvenningen tok ca.30 minutt.

Nr.2 Begynte da han var 5 år, to dagers plass.Tilvenning ca 5 minutt.( han fikk vannkopper den dagen, og var borte i to uker. Ikke noe problem)

Nr.Begynte da hun var 2år. To dagers tilvenning. To dagersplass,økt til tre dager året etter, søkt 4dager til høsten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...