Gå til innhold

Hun vil ikke ha puppen!

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor25

I det siste har det vært vanskelig å få lilletuppa til å ta puppen. Altså spise! Ofte må jeg gi litt fruktpure eller noe først for å få henne til å ta, det har hjulpet, men i dag hjalp det ikke

!I dag har hun nesten ikke spist av puppen i det hele tatt. Hun får grøt til formiddagsmat og kveldsmat. Til middagstider (har ikke begynt med middag ennå) fikk hun frukt, men nektet plent å ta puppen. Jeg har pleid å gi pupp før hun skal legge seg og, etter kveldsmaten, men nektet plent det og. Nå tenker jeg på væskemengden hun får i seg! Jeg gir henne en vannkopp med tut etter hvert grøtmåltid, men hun drikker ikke noe særlig av den, blir mere forskrekket hver gang hun får vann i munn.

Så hva gjør jeg a? Vil hun ha pupp hvis hun er tørst?

Jeg blir jo heldt sprengt her.. Hun spiser mye 1-2 ganger om natta da, håper ikke hun begynner å nekte puppen når hun våkner og er sulten, da vet jeg ikke hva jeg gjør, men det har ikke skjedd ennå, og regner heller ikke med at det skjer.

Hun er 7 mnd gammel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219373-hun-vil-ikke-ha-puppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn har det vært her i perioder. Det går sannsynligvis over, men det kan hende hun syns at det går tregt å få ut noe melk, så kanskje du kunne hatt nytte av den nesesprayen. Men de er jo effektive sugere etter hvert, så kanskje hun får de slurkene hun trenger selv om det går veldig kjapt.

Gjest trultemor25

Sånn har det vært her i perioder. Det går sannsynligvis over, men det kan hende hun syns at det går tregt å få ut noe melk, så kanskje du kunne hatt nytte av den nesesprayen. Men de er jo effektive sugere etter hvert, så kanskje hun får de slurkene hun trenger selv om det går veldig kjapt.

Ja, det kan hende hun synes det går litt tregt, for når jeg kjenner at det kommer (hvis hun holder ut så lenge) så spiser hun hvertfall litt, men ikke på langt nær så mye som forventa. I dag har det kun vært et halvt sug og hyl og skrik til jeg har gitt opp. Bortsett fra når jeg prøver å mate henne med puppen er hun blid og fornøyd.

Men jeg er bekymra nå for væskeinntaket hennes.

Ja, det kan hende hun synes det går litt tregt, for når jeg kjenner at det kommer (hvis hun holder ut så lenge) så spiser hun hvertfall litt, men ikke på langt nær så mye som forventa. I dag har det kun vært et halvt sug og hyl og skrik til jeg har gitt opp. Bortsett fra når jeg prøver å mate henne med puppen er hun blid og fornøyd.

Men jeg er bekymra nå for væskeinntaket hennes.

Du kan kanskje gi henne vann på flaske i tillegg, det kommer fort ut.

Ellers hørte jeg en gang at unger spiser så mye som de trenger hvis de får tilbud om mat 4 ganger hver dag, så jeg har svært sjelden bekymret meg for matinntaket, selv om jeg egentlig kanskje burde gjort det.

Her er det fortsatt sånn at hun ikke klarer å spise i et jafs, men må suge litt, opp og titte, snakke litt, suge litt mer, snakke med puppen, smile til pappaen, suge litt igjen, bytte pupp, bytte pupp enda en gang, krabbe ned på gulvet, litt mer på høyre side og så litt til venstre igjen. Tida da hun lå stille og spiste seg mett fra en pupp av gangen uten å ense omverden er leeeeeenge siden, bortsett fra at hun ligger ganske lenge og konsentrert på morgenen på soverommet.

Men det funker jo dårlig å ha begge puppene ute i lang tid hvis man er ute blant folk.

Gjest trultemor25

Du kan kanskje gi henne vann på flaske i tillegg, det kommer fort ut.

Ellers hørte jeg en gang at unger spiser så mye som de trenger hvis de får tilbud om mat 4 ganger hver dag, så jeg har svært sjelden bekymret meg for matinntaket, selv om jeg egentlig kanskje burde gjort det.

Her er det fortsatt sånn at hun ikke klarer å spise i et jafs, men må suge litt, opp og titte, snakke litt, suge litt mer, snakke med puppen, smile til pappaen, suge litt igjen, bytte pupp, bytte pupp enda en gang, krabbe ned på gulvet, litt mer på høyre side og så litt til venstre igjen. Tida da hun lå stille og spiste seg mett fra en pupp av gangen uten å ense omverden er leeeeeenge siden, bortsett fra at hun ligger ganske lenge og konsentrert på morgenen på soverommet.

Men det funker jo dårlig å ha begge puppene ute i lang tid hvis man er ute blant folk.

Skulle da tro at det kom like fort fra tutkopp. Men kan jo prøve.

Ja, jeg har 4 faste måltider i løpet av dagen, selv om jeg ikke har begynt med frokost og middag i fast form ennå (bortsett fra frukt). Spiser hun dårlig (eller ikke) tilbyr jeg puppen ofte bare for å se om hun vil ha, spesielt før hun skal sove. Men hun virker da hvertfall blid og fornøyd så da er hun vel det da..

Men hun kommer til å drukne i natt for nå merker jeg at det er høyt trykk i puppa ja!!

Skulle da tro at det kom like fort fra tutkopp. Men kan jo prøve.

Ja, jeg har 4 faste måltider i løpet av dagen, selv om jeg ikke har begynt med frokost og middag i fast form ennå (bortsett fra frukt). Spiser hun dårlig (eller ikke) tilbyr jeg puppen ofte bare for å se om hun vil ha, spesielt før hun skal sove. Men hun virker da hvertfall blid og fornøyd så da er hun vel det da..

Men hun kommer til å drukne i natt for nå merker jeg at det er høyt trykk i puppa ja!!

Jada, tutkopp kommer det minst like fort fra.

Annonse

OK, synes dette høres merkelig ut men, du sier hun er 7 mnd'er og at hun nesten ikke vil ha puppen. javel, kanskje hun rett og slett ikke vil ha melk på pupp lenger? min sluttet da hun var 7-8 mnd'er, nettopp fordi det ble mindre interessant, melk på flaske var mer moro. kanskje du burde vurdere?

Jeg pleier å gi henne pupp før annen mat. Da får hun i seg rikelig med morsmelk. Etter grøten tilbyr jeg mer melk, da tar hun bare en liten dæsj.

Det har hendt at jeg har glemt å amme henne før kveldsgrøten. Når jeg så skal gi henne pupp er hun helt stappet :-) Det er sånne dager jeg håper hun våkner om natten for litt mat.

Sånn har vi det også. Han er 8 mnd gammel. Storesøsknene var også sånn.

Antar det har å gjøre med at apetitten går opp og ned og at de spiser mer og mer fast føde i den alderen.

Det er forøvrig mye væske i grøten og i pureer, det skal mye til for at det oppstår væskemangel når hun spiser greit + spiser pupp om natta.

Det eneste er at avføringen kan bli litt fastere. Jeg varierer med å gi tynnere grøt.

Har pumpet ut morsmelk og gitt fra flaske, det funker av og til, men slett ikke alltid.

Høres kjent ut, ja! Min yngste hadde en periode 7-8 mnd som han bare ville ha pupp på natta og når han våknet. Helsesøster sa det var OK, jeg behøvde ikke gi MME i tillegg. Jeg trodde at han var lei av puppen og at jeg måtte gi opp amming, men det tok seg opp igjen. Det tok seg VELDIG opp igjen, faktisk, måtte "tvangsavvenne" ham ett år senere...

Den eldste hadde også perioder med liten interesse for pupp, men det tok seg også opp igjen. Lykke til, det går nok bra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...