Gå til innhold

Kommentar på store barn i handlevogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser du har fått mange negative kommentarer på at du har så store barn i vogna. Jeg må si at jeg også gjør som du av og til, særlig hvis jeg er på et stort kjøpesenter, og har med begge ungene alene(de er 1,5år og snart 5år). Det er ikke fordi de ikke gidder å gå, eller fordi jeg ikke gidder å passe på dem. Det er fordi minstemor uansett må sitte i vogna, og da er det lettere å styre dem ved å ha begge der. Vi får gjort det vi skal fortere, og slipper unger som pirker på ting i butikken, minstejenta blir ikke sur fordi hun ikke får gå selv, og de får ikke blitt borte for meg. Ser ikke hvorfor folk skal bry seg med det, hvis jeg synes det er greit å dytte rundt på en vogn med 30kg barn oppi, må det vel være greit for andre? Til gjengjeld har vi enda ikke brukt en krone på å leie "Kiddycar" e.l. på noe senter, og ikke har ungene mine blitt ropt opp fra informasjonen med spørsmål om hvor mammaen har blitt av heller.

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofies mamma

4

• Luska

4

• morsan

3

• Patsi

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg stapper også begge ungene oppi handlevogna innimellom, særlig hvis de er leie og survete, da går det fortere og vi slipper å plage andre handlende med hylende unger som ligger på gulvet...

Jeg har aldri fått kommentarer på det.

Skrevet

Unger sitter sjelden rolig da, plutselig står de og strekker seg etter noe.

Nei, det har aldri mine gjort i handlevogna! Da tipper den jo!

Hvis jeg har ungene i handlevogna har jeg alltid hånda på, og hvis jeg slipper ber jeg dem sitte musestille.

De er da ikke helt idioter som strekker seg etter godteri i hytt og pine så vogna tipper!

Gjest på handletur
Skrevet

Jeg lar de kjøre slike små handlevogner. Minsten på 3 sitter kun i handlevogn som ligner en bil, ikke de vanlige.

Skrevet

Jeg ville tolket det som indirekte kommunikasjon. Han prøvde kanskje å si til deg og barnet at det kunne og burde gå selv.

Skrevet

Vel, jeg blir ikke fornøyd dersom noen sier dette til min datter med cp når hun blir eldre!

Var jo en tråd om dette for en stund siden.

Skrevet

Synes det er utrivelig å se så store unger sitte i handlevogna!. Når de har vokst ut av "baby-plassen" bør de klare å gå rundt i butikken. Jeg tror, dessverre, at plasseringen i handlevogna er en unnskyldning for å slippe å holde "kustus" på ungen sin slik at den ikke racer ukontrollert rundt i butikken ... Det er altfor mange ettergivende og dillete foreldre.......

Ja, for man må ha disiplin, må vite! Jeg synes unger skal kunne gå i marsjtakt ved butikkbesøk og alltid følge foreldrenes ordrer. De burde ikke en gang strekke ut en hånd uten vår tillatelse!

Skrevet

Har aldri fått noen kommentarer på at 4-åringen av og til sitter i handlevogna. Jeg passer på at han sitter, hvis han prøver å reise ¨på seg må han ut av vogna.

Sånn opererer vi også.

Som regel så prøver jeg å få tak i en sånn handlevogn med bil foran som ungen sitter inni selv om det er mindre plass til varene i den.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Sånn opererer vi også.

Som regel så prøver jeg å få tak i en sånn handlevogn med bil foran som ungen sitter inni selv om det er mindre plass til varene i den.

Hadde sønnen min bestemt hvilke butikk vi skulle ha handlet i, hadde det blitt prixen, for der har de en slik bilvogn.

Hvis vi først handler der og vogna er opptatt, skal vi helst vente til den blir ledig. :)

Gjest Calóni
Skrevet

Da søsteren min på åtte år sovna i bilen i jula, og jeg måtte en tur innom matbutikken, så løftet jeg henne opp i en handlevogn. Det var altfor kaldt til at hun kunne sittet i bilen, og hun var helt "død", fordi hun nettopp hadde sovna. Da gadd jeg ikke tenke på fødselsdato, vekt og lengde, med tanke på om det var PK å ha henne oppi der ;)

Da jeg var liten husker jeg at jeg synes det var en befrielse å kunne få sitte litt oppi handlevogna, dersom jeg var sliten gjennom en lang handletur med foreldrene mine. Jeg husker ikke hvor gammel jeg var da jeg sluttet med det, men jeg var nok iallfall 5 år. Om barn og foreldre er slitne, så er det den beste løsningen for begge to om den ene parten hives opp i vogna ;)

Skrevet

Ja, for man må ha disiplin, må vite! Jeg synes unger skal kunne gå i marsjtakt ved butikkbesøk og alltid følge foreldrenes ordrer. De burde ikke en gang strekke ut en hånd uten vår tillatelse!

:-) *fnis*

Jeg må jo si at barn i butikk, spesielt på kjøpesentre, ikke alltid er like greit. Personlig irriterer jeg meg ofte KRAFTIG over små barn (1-2 år) som vimser rundt mellom handlevogner og hyller, river ned og peller på alt. Jeg irriterer meg ENDA MER over litt større barn (2-6 år) som løper rundt i butikken med små handlevogner og kjører på alt og alle, eller løper etter hverandre inne i butikken.

Så det er i allefall åpenbart at ikke alle "gå selv-barna" er så disiplinerte. :-)

Mine er faktisk ganske disiplinerte, jeg er streng, de må holde i vogna eller gå rett ved siden av meg, hele tiden. Men de syns det er kjedelig å gå, slitsomt å gå, og det er vanskelig å manøvrere vogna på trange steder med en unge diltende på hver side. Jeg bruker mye kortere tid på å handle når de sitter i vogna.

Og mest komisk var jo at akkurat den dagen jeg fikk kommentaren var vi altså på apoteket for å hente antibiotika til den syke nesten 5-åringen! Den dagen orket han knapt sitte oppreist. :-)

Skrevet

:-) *fnis*

Jeg må jo si at barn i butikk, spesielt på kjøpesentre, ikke alltid er like greit. Personlig irriterer jeg meg ofte KRAFTIG over små barn (1-2 år) som vimser rundt mellom handlevogner og hyller, river ned og peller på alt. Jeg irriterer meg ENDA MER over litt større barn (2-6 år) som løper rundt i butikken med små handlevogner og kjører på alt og alle, eller løper etter hverandre inne i butikken.

Så det er i allefall åpenbart at ikke alle "gå selv-barna" er så disiplinerte. :-)

Mine er faktisk ganske disiplinerte, jeg er streng, de må holde i vogna eller gå rett ved siden av meg, hele tiden. Men de syns det er kjedelig å gå, slitsomt å gå, og det er vanskelig å manøvrere vogna på trange steder med en unge diltende på hver side. Jeg bruker mye kortere tid på å handle når de sitter i vogna.

Og mest komisk var jo at akkurat den dagen jeg fikk kommentaren var vi altså på apoteket for å hente antibiotika til den syke nesten 5-åringen! Den dagen orket han knapt sitte oppreist. :-)

"Jeg irriterer meg ENDA MER over litt større barn (2-6 år) som løper rundt i butikken med små handlevogner og kjører på alt og alle, eller løper etter hverandre inne i butikken."

*grøss* helt enig!

Og så "toppes" det hele med at barna skal involveres direkte i selve betalingen: "Gi pengen til mannen" etc med mye tid og møye og stolte foreldre som smiler og somler og forventer at alle andre handlende nesten dåner over hvor flinke og selvstendige barn de har! ;-)

Skrevet

"Jeg irriterer meg ENDA MER over litt større barn (2-6 år) som løper rundt i butikken med små handlevogner og kjører på alt og alle, eller løper etter hverandre inne i butikken."

*grøss* helt enig!

Og så "toppes" det hele med at barna skal involveres direkte i selve betalingen: "Gi pengen til mannen" etc med mye tid og møye og stolte foreldre som smiler og somler og forventer at alle andre handlende nesten dåner over hvor flinke og selvstendige barn de har! ;-)

*knegg*

Jeg har sett ganske mange av den sorten, ja! Barna styrer hele showet og hele butikken. Da syns jeg det er greiere med mine to, trygt plassert i handlevogna oppå hver sin "firer" med Pepsi Max! :-)

Skrevet

Hihihi, ja du sier det!

Stesi (snart 6) begynner alle handleturer med å sitte i vognen, men det hun ryker rimelig kjapt ut. Ikke fordi jeg har så sinnsyk displin på henne, men fordi jeg handler en gang i uka, og da så mye at det ikke er plass til en stk stor unge og all maten i vogna. Og siden hun kan gå, mens maten ikke kan, så er valget enkelt ;-)

Skrevet

Sånn opererer vi også.

De bil-vognene er mye letter å styre også. Handlevognene går jo alle veier :-)

Skrevet

De bil-vognene er mye letter å styre også. Handlevognene går jo alle veier :-)

Men til gjengjeld rommer de bare ett barn, og svært lite varer. :-)

Skrevet

Men til gjengjeld rommer de bare ett barn, og svært lite varer. :-)

Jo, sant nok. Jeg bruker å ha ettåringen i bil-vognen og de andre tre kjører hver sin liten handlevogn. Da får jeg som regel plass til det jeg trenger. Det blir skikkelig kolonnekjøring når vi er på handletur :-)

Bakdelen er når de kolliderer i leggene mine med de små handlevognene - det er vondt...

Gjest blomsterløk
Skrevet

*grøss* helt enig!

Da er spesielt disse automatene til småpenger fine.

Ungene skal putte alle småpengene til foreldrene opp i der først. Herlig.

Skrevet

Da er spesielt disse automatene til småpenger fine.

Ungene skal putte alle småpengene til foreldrene opp i der først. Herlig.

*uffameg* Jammen glad ingen av de butikkene jeg vanligvis handler i har slike myntautomater!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...