Gjest hellep Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Hei kan noen hjelpe meg litt? Mannen min arbeider som lærer, og skal snart ta ut 5 ukers permisjon. Men nå viser det seg at den ene klassen han har skal ha praksis hele perioden han hadde planlagt å ha permisjonen. Da får han bare 50 % permisjon, ikke 100 som han har rett på. Han har snakket med skolen og prøver å få til ei ordning der han "slipper" timene han må ta igjen pga praksisperioden senere, men de er lite villige til å høre på dette. Er det noen der ute som har erfaringer? Trygdekontoret sier han har rett til 25 permisjonsdager, og at disse ikke trenger å tas ut i sammenheng. Hvis noen har noen linker så blir jeg kjempeglad! 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Han har rett til 25 dager og de trenger ikke tas sammenhengende. Flytt på permisjonen, så unngår dere problemet. 0 Siter
calendula Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Da må han sjekke sin arbeidstidsavtale - alle lærere skal forhandle fram en individuell arbeidstidsavtale, som gjør rede for -alle- timeme som skal inngå i den bundne arbeidstiden for året. (årsrammen).Avtalen underskrives av rektor & lærer. Hvis han har lagt denne praksisperioden inn som " arbeidstid" har han ingenting å fare med, Hvis denne praksisperioden ligger inne som "fritid", dvs at han har dekket sin totale arbeidstid uten å regne med disse praksisukene blir det ikke så vanskelig å dokumentere at han må få forskyve pappepermen. Hvis han ikke har arbeidstdisavtale ligger han tynt an i forhold til å dokumentere saken sin. Det gjør fo0rsåvidt også rektoren, fordi alle lærere har krav på en individuell arbeidstidsavtale. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.