citygirl Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Endel hundeeiere er generelt idioter og svært tankeløse - og bare så det er sagt så er jeg oppvokst med hund, og alle andre enn meg i familien har hund nå For litt siden gikk vi i en liten skog i nærheten, med Billa, mamma og vår hund i bånd. Så kom en godt voksen dame med to svære new foundlendere (nevnte jeg svære?) - løse. Vår tispe er ikke særlig begeistret for andre tisper, men innpåslitne hannhunder er hun direkte fæl med. Men hun er alltid i bånd pga det, og vi vet om det og tar våre forholdsregler. Damen nektet å kalle til seg hundene, og vår ble mer og mer desperat - og rygget seg til slutt inn i et kratt uten utvei. Hundene mistet interessen for vår hund etterhvert, men ville heller leke litt med Billa. Billa synes det hele var skummelt, gråt og forsøkte å komme seg unna - men hundene var jo omtrent dobbelt så store som henne. Jeg spurte først rolig om hun kunne kalle til seg hundene da hun kom mot oss - det kunne hun ikke. Så ba jeg henne ta dem i bånd da de ikke lot min hund i fred (ikke fullt så hyggelig denne gangen) - det kunne hun heller ikke. Da de derimot ga seg i lek med Billa, hun gråt fordi hun redd og damen bare fortsatte videre uten å kalle på seg hundene ble jeg rasende, og skrek til henne at hun skulle ta med seg til #%¤¤& bikkjene og komme seg til helvete på et dressurskurs. Enden på visa var at jeg ble skjelt ut fordi jeg gikk med små barn i skogen der det kunne komme hunder - og hadde jeg problemer med det fikk jeg holde meg unna skogen. Så sånn var det med den saken! Mener å huske at turen tilbake til bilen ikke var så rolig og hyggelig som turen oppover der. Jeg har selv bikkje, og blir opprørt over sånn uforstand av enkelte hundeeiere. Det virker som noen tror de eier hele verden. Hos oss er det innført ekstraordinær båndtvang nå pga snømengden. Dette er det visst ikke mange som får med seg her. Min går alltid i bånd fordi a) han er ikke 100 % lydig han jakter på alt som rører seg c) han hopper på barn d) han havner ofte i slagsmål når han er løs. Jeg synes alle mennesker burde tilstrebe å føre sine liv så de ikke er til sjenanse for andre. Hundeeiere som ikke forstår at andre er redd hunder og som ikke har kontroll på dem, burde rett og slett ikke fått ha hunder. Hunder er temmet gjennom generasjoner, men i i bunnen av instinktene er de faktisk rovdyr. Biteulykker og verre hendelser med hunder burde være en tankevekker for alle hundeeiere. Jeg har en hundeeier i skogen der jeg bor som jeg er mindre begeistret for, bokstavelig talt. Bikkja deres løper alltid løs, båndtvang eller ei. Den jager rådyr. (Faktisk kunne jeg avlivet den der og da etter loven, men nå går jeg sjelden tur med våpen...) Den løper så langt fra eieren at folk som møter den treffer jo bare ei bikkje. Den er aggressiv mot andre hunder, den hopper på mennsker. Alle jeg treffer når jeg er på tur snakker om den bikkja og uttrykker at de er redd for den. Har forsøkt å finne ut hvor familien bor, så jeg kan anmelde dem, men oftest er det bare bikkja jeg treffer og den vil ikke si hvor den bor;-) Frustrert over enkelte andre hundeeiere, JA. Og hvor vanskelig er det egentlig å plukke opp avføringa etter bikkja di, så andre slipper å tråkke i det? Dagens hjertsukk. *stryker min hårete venn ved min side over ryggen* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219503-hund-utenfor-butikk/page/2/#findComment-1630341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSophie Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Vel, de hadde nok ikke dukket opp langt inne i skogen for å kjefte på en dame med hunder - det er nok muligens noe mer viktig å ta seg til i Oslo... Men herregud jeg var sint... Neida, men det kan tenkes at kjerringa hadde forstått alvoret i det likevel:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219503-hund-utenfor-butikk/page/2/#findComment-1630382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Jeg har selv bikkje, og blir opprørt over sånn uforstand av enkelte hundeeiere. Det virker som noen tror de eier hele verden. Hos oss er det innført ekstraordinær båndtvang nå pga snømengden. Dette er det visst ikke mange som får med seg her. Min går alltid i bånd fordi a) han er ikke 100 % lydig han jakter på alt som rører seg c) han hopper på barn d) han havner ofte i slagsmål når han er løs. Jeg synes alle mennesker burde tilstrebe å føre sine liv så de ikke er til sjenanse for andre. Hundeeiere som ikke forstår at andre er redd hunder og som ikke har kontroll på dem, burde rett og slett ikke fått ha hunder. Hunder er temmet gjennom generasjoner, men i i bunnen av instinktene er de faktisk rovdyr. Biteulykker og verre hendelser med hunder burde være en tankevekker for alle hundeeiere. Jeg har en hundeeier i skogen der jeg bor som jeg er mindre begeistret for, bokstavelig talt. Bikkja deres løper alltid løs, båndtvang eller ei. Den jager rådyr. (Faktisk kunne jeg avlivet den der og da etter loven, men nå går jeg sjelden tur med våpen...) Den løper så langt fra eieren at folk som møter den treffer jo bare ei bikkje. Den er aggressiv mot andre hunder, den hopper på mennsker. Alle jeg treffer når jeg er på tur snakker om den bikkja og uttrykker at de er redd for den. Har forsøkt å finne ut hvor familien bor, så jeg kan anmelde dem, men oftest er det bare bikkja jeg treffer og den vil ikke si hvor den bor;-) Frustrert over enkelte andre hundeeiere, JA. Og hvor vanskelig er det egentlig å plukke opp avføringa etter bikkja di, så andre slipper å tråkke i det? Dagens hjertsukk. *stryker min hårete venn ved min side over ryggen* Antagelig er de fleste hundeeiere som deg og meg - men de hundeeierene som er slik som de vi snakker om nå, de forpester så mye at alle har noe imot hundeeiere generelt... Det er en her som går med hunden løs også - alltid. Hunder er nemlig ikke ment å skulle være i bånd, det er godt for dem å løpe - og de leker jo bare, ikke farlig. (les med amerikansk aksent) Han er så dust den mannen! Ser ikke ut til å bry seg nevneverdig om alt det du skriver, i tillegg til at hunden hans stadig nesten blir påkjørt og like stadig stikker av... Tosk... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219503-hund-utenfor-butikk/page/2/#findComment-1630527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Neida, men det kan tenkes at kjerringa hadde forstått alvoret i det likevel:-) Heh, denne damen var av typen som typisk ikke hadde gjort det. Hun hadde blitt stående og vente til de kom - og så skjelt ut dem også for dyreplageri av noen art... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219503-hund-utenfor-butikk/page/2/#findComment-1630528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
citygirl Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Antagelig er de fleste hundeeiere som deg og meg - men de hundeeierene som er slik som de vi snakker om nå, de forpester så mye at alle har noe imot hundeeiere generelt... Det er en her som går med hunden løs også - alltid. Hunder er nemlig ikke ment å skulle være i bånd, det er godt for dem å løpe - og de leker jo bare, ikke farlig. (les med amerikansk aksent) Han er så dust den mannen! Ser ikke ut til å bry seg nevneverdig om alt det du skriver, i tillegg til at hunden hans stadig nesten blir påkjørt og like stadig stikker av... Tosk... Tror sånne hundeeiere dessverre finnes over hele landet. "Den er jo så snill" "Den vil bare leke" Min bror ble som liten bitt stygt i ansiktet av en hund som stod utenfor en butikk. Vi ble alle lært opp til aldri å gå bort til andres hunder (har alltid hatt hunder selv gjennom oppveksten), men denne stod i så langt bånd at broren min ikke kom forbi uten å komme inntil. Da hoppet bikkja opp og beit ham i kinnet. Stivkrampesprøyte og masse sting. Han har et stygt arr ennå. Eieren av hunden presterte å si at det var min bror skyld. Han var 5 år. Og han forsøkte å gå utenom hunden fordi det hadde vi lært. Hunden ble begjært avlivet, og vedkommende som eide den er fortsatt den dag i dag ikke på talefot med familien vår. Artig. Not. Tror kilden til mye av problemene med hundehold er at mennesker tror hunder er mennesker, og ikke dyr. Dermed behandler de dem som ungene sine, og ikke på dyras egne premisser. Jge håper aldri mine hunder blir til sjenanse for noen, jeg prøver hvertfall alt jeg kan. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219503-hund-utenfor-butikk/page/2/#findComment-1630548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Tror sånne hundeeiere dessverre finnes over hele landet. "Den er jo så snill" "Den vil bare leke" Min bror ble som liten bitt stygt i ansiktet av en hund som stod utenfor en butikk. Vi ble alle lært opp til aldri å gå bort til andres hunder (har alltid hatt hunder selv gjennom oppveksten), men denne stod i så langt bånd at broren min ikke kom forbi uten å komme inntil. Da hoppet bikkja opp og beit ham i kinnet. Stivkrampesprøyte og masse sting. Han har et stygt arr ennå. Eieren av hunden presterte å si at det var min bror skyld. Han var 5 år. Og han forsøkte å gå utenom hunden fordi det hadde vi lært. Hunden ble begjært avlivet, og vedkommende som eide den er fortsatt den dag i dag ikke på talefot med familien vår. Artig. Not. Tror kilden til mye av problemene med hundehold er at mennesker tror hunder er mennesker, og ikke dyr. Dermed behandler de dem som ungene sine, og ikke på dyras egne premisser. Jge håper aldri mine hunder blir til sjenanse for noen, jeg prøver hvertfall alt jeg kan. Hunden min glefser etter små barn. Hun liker dem ikke, er redd for dem - og gir klart uttrykk for det. Vi har barnehage i huset - og jeg har gitt klar beskjed til alle barn og foreldre at de ikke får bevege seg i nærheten av hunden dersom de ser den. Men; vi har _aldri_ hunden løs, hunden står _aldri_ bundet ute alene, og vi nekter konsekvent barn vi ikke kjenner å kose med henne. Barna i bhg får kose når vi sitter ved siden av henne - da er hun trygg, og synes det er helt greit at de koser. Likevel kun kort tid av gangen, og jeg passer på så de koser på hennes premisser, altså ikke med fingre i øynene etc. Hun har knurret på Billa to ganger, begge gangene da Billa krabbet inn i huset hennes i stuen - og det har hun rett til. Billa vet hun ikke får gå inn der, og hun vet hun ikke får vekke henne eller lete etter henne om hun har gått. Likvel er de verdens beste venner, de deler alt Billas snop, og de kan ligge lenge i sofaen og kose - men når hunden går, så skal hun få lov til det. Jeg vet ikke hvor mye tid jeg har brukt på å regelrett kjefte på barn og foreldre som "overfaller" hunden og vil kose - det er bedre at de husker meg som en gal kjerring og husker å spørre neste hundeeier de møter om å få klappe før de gjør det - enn at de en dag får seg et bitt. Men ellers er hun en kjælegris, vrenger seg rundt i sofaen og skal klappes av alle - når hun vil det selv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219503-hund-utenfor-butikk/page/2/#findComment-1630675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.