Gå til innhold

utdanningsstønad

Anbefalte innlegg

Gjest nøffe

Er det et tak på utdanningsstønaden.. altså, får jeg kun ta en utdannelse på tre år? Eller kan jeg søke om å få støtte til et ekstra år (et fjerde år) på skolebenken, med tanke på å få en bedre grad?

Og en annen ting... Hva skjer når jeg har fått overgangsstønad i tre år? Mister jeg alt da? Både mulighet til støtte til barnetilsyn og til utdanningsstønad osv? Hva slags rettigheter har jeg som enslig forsørger etter denne perioden..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21954-utdanningsst%C3%B8nad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest rettshjelper Irene Grøneng

Det er kun overgangsstønade som er begrenset til 3 år, men det er mulighet for forlengelse, f.eks når du er under utdanning. Forlengelsen pga utdanning trenger ikke nødvendigvis tas sammen med de første 3 årene. Stønad til barnetilsyn er kun tidsbegrenset i forhold til barnets alder.

Du får utdanningsstønad i max 3 år, men i forkant kan det gis nødvendig videregående utdanning som i seg selv ikke er yrkesutdanning (f.eks almenfag), men som er ledd i en utdanningsplan for å få yrkesutdanning.

Mer enn 3 år er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21954-utdanningsst%C3%B8nad/#findComment-94330
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...