PieLill Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Barn og unge som forgriper seg på andre mindreårige, er et alvorlig problem, viser en ny undersøkelse. http://www.bt.no/lokalt/article246257.ece 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219619-mindre%C3%A5rige-bak-hvert-tredje-seksuelle-overgrep-link/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym akkurat nå Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Dette tror jeg så gjerne. Mitt barn opplevde en gang å bli presset til seksuelle handlinger med et jevnaldrende barn. De var begge sju år da det skjedde, og handlingen var altfor grov til å falle under hva man regner som normal lek. Heldigvis fortalte mitt barn hva som hadde skjedd til meg, og vi meldte fra til barnevernet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219619-mindre%C3%A5rige-bak-hvert-tredje-seksuelle-overgrep-link/#findComment-1630398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en storesøster Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Som storesøster fikk jeg en grusom beskjed i voksen alder. Min lillebror hadde misbrukt vår lillesøster seksuelt gjennom flere år. Det startet med lek. Min søster holdt dette hemmelig i lang tid. Både bror og søster har slitt forferdelig med dette i senere tid. Vår kjernefamilie vet om dette, men øvrig familie vet ingenting. En grusom situasjon. Iflg støttesenteret for incest er det store mørketall mht seksuelle overgrep blandt søsken. Det som virkelig plager meg er at det er så lite hjelp å få, da man i Norge tydelig ikke har kompetanse på dette feltet. Nei dere som har flere barn: La barna sove på hvert sitt rom når de vokser opp! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219619-mindre%C3%A5rige-bak-hvert-tredje-seksuelle-overgrep-link/#findComment-1630768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Dette tror jeg så gjerne. Mitt barn opplevde en gang å bli presset til seksuelle handlinger med et jevnaldrende barn. De var begge sju år da det skjedde, og handlingen var altfor grov til å falle under hva man regner som normal lek. Heldigvis fortalte mitt barn hva som hadde skjedd til meg, og vi meldte fra til barnevernet. Hva foretok barnevernet seg i forbindelse med dette? Hvilken oppfølging fikk dere, i den grad dere følte behov for det? Mener du denne saken ble tatt hånd om på en god måte for alle impliserte? Om du kan tenke deg til å svare. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219619-mindre%C3%A5rige-bak-hvert-tredje-seksuelle-overgrep-link/#findComment-1631606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Som storesøster fikk jeg en grusom beskjed i voksen alder. Min lillebror hadde misbrukt vår lillesøster seksuelt gjennom flere år. Det startet med lek. Min søster holdt dette hemmelig i lang tid. Både bror og søster har slitt forferdelig med dette i senere tid. Vår kjernefamilie vet om dette, men øvrig familie vet ingenting. En grusom situasjon. Iflg støttesenteret for incest er det store mørketall mht seksuelle overgrep blandt søsken. Det som virkelig plager meg er at det er så lite hjelp å få, da man i Norge tydelig ikke har kompetanse på dette feltet. Nei dere som har flere barn: La barna sove på hvert sitt rom når de vokser opp! Det som du forteller er jo bare forferdelig vondt og trist. Vi får håpe at forskning som dette vil kunne skape et fokus som tjener både til å forebygge og reparere. Hva mener du foreldre kan gjøre for å forebygge slike ting? Hva tror du må gjøres for at slikt skal avdekkes raskere? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219619-mindre%C3%A5rige-bak-hvert-tredje-seksuelle-overgrep-link/#findComment-1631615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym akkurat nå Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Hva foretok barnevernet seg i forbindelse med dette? Hvilken oppfølging fikk dere, i den grad dere følte behov for det? Mener du denne saken ble tatt hånd om på en god måte for alle impliserte? Om du kan tenke deg til å svare. mvh Jeg vet faktisk ikke hva barnevernet evt har foretatt seg. De har jo taushetsplikt. Jeg tror at skolen også ville kontakte barnevernet på grunn av dette. Jeg vet i allefall at både skole og barnevern er obs på dette barnet nå, og det er jo bra. Det har ikke kommet noe tilbud om oppfølging til mitt barn. Det tror jeg heller ikke var nødvendig, h*n var krenket der og da, men ikke traumatisert på noe vis. Det har ikke vært problemer med søvn eller endring i barnets atferd etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219619-mindre%C3%A5rige-bak-hvert-tredje-seksuelle-overgrep-link/#findComment-1631796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Jeg vet faktisk ikke hva barnevernet evt har foretatt seg. De har jo taushetsplikt. Jeg tror at skolen også ville kontakte barnevernet på grunn av dette. Jeg vet i allefall at både skole og barnevern er obs på dette barnet nå, og det er jo bra. Det har ikke kommet noe tilbud om oppfølging til mitt barn. Det tror jeg heller ikke var nødvendig, h*n var krenket der og da, men ikke traumatisert på noe vis. Det har ikke vært problemer med søvn eller endring i barnets atferd etterpå. Så om jeg forstår deg rett er du fornøyd med de "reaksjonenen" du har mulighet til å ha oversikt over? Godt at det ikke har blitt sittende i gutten. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219619-mindre%C3%A5rige-bak-hvert-tredje-seksuelle-overgrep-link/#findComment-1631806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym akkurat nå Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Så om jeg forstår deg rett er du fornøyd med de "reaksjonenen" du har mulighet til å ha oversikt over? Godt at det ikke har blitt sittende i gutten. mvh Hvorfor tror du at barnet mitt er gutt? Ja, heldigvis har det ikke blitt noe som har brent seg fast. Jeg kan verken si at jeg er fornøyd eller misfornøyd siden jeg ikke vet noe om hva som er gjort fra barnevernets side. Men jeg er fornøyd med skolens håndtering av dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219619-mindre%C3%A5rige-bak-hvert-tredje-seksuelle-overgrep-link/#findComment-1631832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Hvorfor tror du at barnet mitt er gutt? Ja, heldigvis har det ikke blitt noe som har brent seg fast. Jeg kan verken si at jeg er fornøyd eller misfornøyd siden jeg ikke vet noe om hva som er gjort fra barnevernets side. Men jeg er fornøyd med skolens håndtering av dette. Jeg trodde jeg leste han et eller annet sted, men jeg burde altså holdt meg til mitt vanlige h*n. Så spiller ikke hukommelsen meg noe puss. ;-) Bra at skolen håndterte det på en bra måte. Jeg innbilder meg at jeg ville følt en avsindig trang til å vite hva barnevernet gjorde videre om jeg var i en slik situasjon. Men jeg forstår jo også barnevernets behov for å overholde taushetsplikten. Takk for svarene dine! God natt! mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219619-mindre%C3%A5rige-bak-hvert-tredje-seksuelle-overgrep-link/#findComment-1631842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en storesøster Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Det som du forteller er jo bare forferdelig vondt og trist. Vi får håpe at forskning som dette vil kunne skape et fokus som tjener både til å forebygge og reparere. Hva mener du foreldre kan gjøre for å forebygge slike ting? Hva tror du må gjøres for at slikt skal avdekkes raskere? mvh Jeg vet ikke PieLill. Tror hvertfall foreldre bør være veldig oppmerksomme på å separere barna mht samme soverom. Hos oss begynnte det med lek. Hvor gjensidig det var vet jeg ikke. Mamma og pappa var midt i skilssmisse. De sov også i en annen etasje. Det følges vel så mye skam med dette at det er vanskelig for barna å si ifra. Hun har senere fortalt at hun bare krøp ut av sin egen kropp da overgrepene pågikk. Min søster var glad i sin bror og omvendt. Derfor var det også så vanskelig å forstå. Når? Hvor? Hvordan? Det tok lang tid før min bror virkelig forsto hva han hadde gjort. Han har i ettertid lagt seg fullstendig flat og har også slitt forferdelig. Han ønsket jo aldri å skade henne. Ingen forstår noen ting. Hvordan kunne det skje? Det værste er at da denne forferdelige hemmligheten kom for dage har jeg som storesøster nærmest stått alene om å ta dette på alvor. mamma og pappa taklet det ikke og det blir en vond spiral. Hadde overgrepet skjedd fra en ukjent person kan en få lov å reagere. Min søster har gjort alt hun har kunnet får å skåne broren vår og resten av familien. Hun har ikke øsnket å anmelde forholde og de to har sammen klart å finne en plattform. Men begge sliter voldsomt den dag i dag. Tror nok du vil få klokere svar på Overgrepforumet. Da dette med søskenovergrep tydelig er så utbredt vil jeg tro det er flere der inne som har lidd forferdelige skjebner. det skrives så mye om sex idag. barn og unge får oppskrifter på det perfekte sexliv før de er blitt kjønnsmodne. Debutalderen er mye lavere enn da jeg var ung. Jenter oppfordres til sexifisert klesmote fra de er små. Vet ikke om dette har noe relevans, men vi har en stor oppgave foran oss. Tror helt klart at all sexfokusering kan ha dårlig innvirkning. Nå var det ikke slik da vi var barn, men jeg tror dagens samfunn har en stor utfordring og at vi gjør barna våre og oss selv en grusom bjørnetjeneste. men jeg er ikke forsker og har ikke korrekte opplysninger. Men jeg håper virkelig at det settes fokus på dette og at de som blir rammet samt pårørerende får hjelp. Det fikk ikke vi. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219619-mindre%C3%A5rige-bak-hvert-tredje-seksuelle-overgrep-link/#findComment-1632367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg vet ikke PieLill. Tror hvertfall foreldre bør være veldig oppmerksomme på å separere barna mht samme soverom. Hos oss begynnte det med lek. Hvor gjensidig det var vet jeg ikke. Mamma og pappa var midt i skilssmisse. De sov også i en annen etasje. Det følges vel så mye skam med dette at det er vanskelig for barna å si ifra. Hun har senere fortalt at hun bare krøp ut av sin egen kropp da overgrepene pågikk. Min søster var glad i sin bror og omvendt. Derfor var det også så vanskelig å forstå. Når? Hvor? Hvordan? Det tok lang tid før min bror virkelig forsto hva han hadde gjort. Han har i ettertid lagt seg fullstendig flat og har også slitt forferdelig. Han ønsket jo aldri å skade henne. Ingen forstår noen ting. Hvordan kunne det skje? Det værste er at da denne forferdelige hemmligheten kom for dage har jeg som storesøster nærmest stått alene om å ta dette på alvor. mamma og pappa taklet det ikke og det blir en vond spiral. Hadde overgrepet skjedd fra en ukjent person kan en få lov å reagere. Min søster har gjort alt hun har kunnet får å skåne broren vår og resten av familien. Hun har ikke øsnket å anmelde forholde og de to har sammen klart å finne en plattform. Men begge sliter voldsomt den dag i dag. Tror nok du vil få klokere svar på Overgrepforumet. Da dette med søskenovergrep tydelig er så utbredt vil jeg tro det er flere der inne som har lidd forferdelige skjebner. det skrives så mye om sex idag. barn og unge får oppskrifter på det perfekte sexliv før de er blitt kjønnsmodne. Debutalderen er mye lavere enn da jeg var ung. Jenter oppfordres til sexifisert klesmote fra de er små. Vet ikke om dette har noe relevans, men vi har en stor oppgave foran oss. Tror helt klart at all sexfokusering kan ha dårlig innvirkning. Nå var det ikke slik da vi var barn, men jeg tror dagens samfunn har en stor utfordring og at vi gjør barna våre og oss selv en grusom bjørnetjeneste. men jeg er ikke forsker og har ikke korrekte opplysninger. Men jeg håper virkelig at det settes fokus på dette og at de som blir rammet samt pårørerende får hjelp. Det fikk ikke vi. Takk for svaret ditt. Det var mange ting å tygge på. Jeg tror du har rett i at den tidlige og nokså intense sexfikseringen i samfunnet ikke er et positivt bidrag i denne sammenhengen. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219619-mindre%C3%A5rige-bak-hvert-tredje-seksuelle-overgrep-link/#findComment-1632623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.