Gå til innhold

Kan pass sendes rekommandert?

Gjest Linn som venter den store telefonen når som helst!

Anbefalte innlegg

Gjest Linn som venter den store telefonen når som helst!

Har et lite spørsmål: Kan pass sendes rekommandert? Kan man be om det når man bestiller pass? Bestilte pass for en tid tilbake, og da sa de at det IKKE var mulig.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219620-kan-pass-sendes-rekommandert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linn fra Stavanger

Nei, det blir for dyrt for dem, blir flere millioner per år om de skulle gjøre det. Selvsagt burde de ikke bare sendes i posten, men en kan jo velge å hente dem da.

Kan man da spørre om å få passet tilsendt til politistasjonen da og så hente det der?

Kan man da spørre om å få passet tilsendt til politistasjonen da og så hente det der?

Det må dere vel kunne, skulle jeg tro.

De gangene jeg har byttet pass, må vi alltid hente dem personlig etter så og så mange dager på politistasjonen.

Syns det er rart at de sender dem i posten jeg.

Hvis det er et nytt pass vi snakker om er det jo de som sender det ut, og ja der kan du hente det.

Hei!

Såvidt jeg har forstått blir ikke passene lengre produsert på hver enkel politistasjon, så man kan ikke bare gå og hente dem der.

Som så mye annet her i samfunnet har også denne jobben blitt sentralisert.

MVH

Annonse

mil1365380270

Hei!

Såvidt jeg har forstått blir ikke passene lengre produsert på hver enkel politistasjon, så man kan ikke bare gå og hente dem der.

MVH

Jobben er satt bort, men du får valget om du vil hente på stasjonen eller få det i posten.

Fra http://www.politi.no:'>http://www.politi.no:

"Kan jeg få passet mitt sendt rekommandert?

Alle pass sendes som ordinær post. Skulle alle pass sendes som rekommandert post, ville dette kostet NOK 16-17 millioner per år. Denne utgiften står ikke i forhold til hva man ville oppnådd.

Passet som sendes som ordinær post er så godt sikret mot manipuleringer/forfalskninger at dette ikke skal representere noe problem."

De nye passene produseres nå sentralt (et hemmelig sted i Stavanger, såvidt jeg vet) - de inneholder jo avanserte saker nå, ikke bare bilde og stempel. Så jeg tror ikke man kan hente dem lenger.

Da jeg og junior måtte fornye passet ifjor, hentet vi dem på postkontoret. De kom altså ikke rett i vår egen postkasse. Vi bor i Oslo, men sitatet ovenfor gjelder uavhengig av distrikt (velg Pass, ID, attester under Tjenester på http://www.politi.no hvis du vil lese det selv).

Gjest tankefull i dag

Hei!

MVH

Jeg fikk nytt pass i høst og da kunne jeg velge om jeg ville ha det i posten hjem, eller hente det på politi stasjonen.

Det må dere vel kunne, skulle jeg tro.

De gangene jeg har byttet pass, må vi alltid hente dem personlig etter så og så mange dager på politistasjonen.

Syns det er rart at de sender dem i posten jeg.

Vi bestilte et nytt pass her om dagen, og det tok under en uke før vi fikk det. Men hvis man tilhører Oslo-området kan det tenkes pågangen er større.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...