Gå til innhold

2,5 - 3-åring alene inne i 10 - 15 min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer nå helt an på ungen det da. Begge mine jenter hadde jeg ikke hatt noe problem med å gjøre det mot. Så lenge jeg har gitt dem beskjed om hvor jeg er tror jeg nok at det hadde gått helt greit.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Luska

7

• morsan

4

• Lillemus

3

• emin

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest før i tida
Skrevet

Da mamma var baby dro bestemor og bestefar og kjøpte barnevogn mens hun lå og sov. Bestemor sier i dag at hun ikke kan forstå hvordan hun kunne finne på noe sånt.

Jeg synes 10-15 min er OK så lenge han kan høre de skriker.

:) bestemoren til mannen min hadde to par tvillinger (1 år mellom dem), de bodde på gård, og da det var slåttetid lå de minste tvillingene inne å sov mens de voksne jobbet på jordene. Dette var en selvfølge på den tiden der, ingen kunne sluntre unna gårdsarbeidet selv om det var småbarn i huset. Også under fjøsstellet var barna inne alene.

Skrevet

:) bestemoren til mannen min hadde to par tvillinger (1 år mellom dem), de bodde på gård, og da det var slåttetid lå de minste tvillingene inne å sov mens de voksne jobbet på jordene. Dette var en selvfølge på den tiden der, ingen kunne sluntre unna gårdsarbeidet selv om det var småbarn i huset. Også under fjøsstellet var barna inne alene.

Sånn var det den gangen.... :-) Stefaren min ble bundet fast som en hun i hagen da han var liten.

Skrevet

50 meter *fniser*

Oi! Har dere så lang innkjørsel eller er det sånn samlestativ litt lenger borti veien?

Vet ikke helt hvor langt det er til vår postkasse, men mindre enn 10 m ihvertfall! ;-)

Likevel tror jeg nok at jeg hade våget meg ut også 50 m etter avisa selv med en på 2,5 år. *S* Avisa er VIKTIG!! ;-)

Skrevet

Synes han kunne ha kledd på dem og tatt dem med ut jeg.

Så kunne de ha "hjulpet til" med å måke med hver sin spade og kanskje fått lov til å kjøre snøskuff med pappa innimellom, barna våre har syntes det var stas når de var små i allefall:o)

Skrevet

Sånn var det den gangen.... :-) Stefaren min ble bundet fast som en hun i hagen da han var liten.

Mannen min ble også bundet fast i løpestreng i hagen - AV DAGMAMMAEN!!

Da svigermor og svogerfar fant ut det, ble det slutt på DET barnepasset, ja!!

Skrevet

Så kunne de ha "hjulpet til" med å måke med hver sin spade og kanskje fått lov til å kjøre snøskuff med pappa innimellom, barna våre har syntes det var stas når de var små i allefall:o)

Eksen min kunne heller ikke ta med ungene ut når han måket snø da de var små. Aner ikke hvorfor, men det var visst umulig.

Skrevet

Eksen min kunne heller ikke ta med ungene ut når han måket snø da de var små. Aner ikke hvorfor, men det var visst umulig.

Barna synes jo det er så gøy å hjelpe til når de er i den alderen og da må de få lov synes jeg.

Man kommer til en tid da de ikke vil hjelpe til mer, det vet jeg veldig godt med den late 11-årig jenta jeg har;o)

Skrevet

Barna synes jo det er så gøy å hjelpe til når de er i den alderen og da må de få lov synes jeg.

Man kommer til en tid da de ikke vil hjelpe til mer, det vet jeg veldig godt med den late 11-årig jenta jeg har;o)

5-åringen kom inn på kjøkkenet her en morgen da jeg skulle til å begynne å dekke frokostbordet:"Er det noe jeg kan gjøre, mamma?" :o) Hun fikk dekke bordet og er sååå stolt etterpå!

Skrevet

5-åringen kom inn på kjøkkenet her en morgen da jeg skulle til å begynne å dekke frokostbordet:"Er det noe jeg kan gjøre, mamma?" :o) Hun fikk dekke bordet og er sååå stolt etterpå!

Og ekstra honnør til henne siden hun tilbød seg å hjelpe til :o)

Skrevet

Oi! Har dere så lang innkjørsel eller er det sånn samlestativ litt lenger borti veien?

Vet ikke helt hvor langt det er til vår postkasse, men mindre enn 10 m ihvertfall! ;-)

Likevel tror jeg nok at jeg hade våget meg ut også 50 m etter avisa selv med en på 2,5 år. *S* Avisa er VIKTIG!! ;-)

Vi hadde lang innkjørsel da, og vi har enda lengre til postkassa nå (samlestativ).

Skrevet

Her i huset hadde det gått greit, med begge to.

Han er jo rett utenfor huset ..... kanskje han har satt på en film som barnet kan se på før han går ut ..... han kikker sikkert innom titt og ofte ..... men du har kanskje et veldig viltert barn siden du ikke hadde tatt sjansen på det ......

Nå har barn godt av frisk luft, så hvorfor han ikke kler på barnet å tar det med seg, skjønner jeg ikke ....

Barnet var sykt og kunne dermed ikke være ute.

Skrevet

Barnet var sykt (feber) og kunne ikke være ute den aktuelle dagen.

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Men man kan jo kle på barnet og la det leke litt i snøen mens man holder på.

Fedre flest forventer jo at mor skal klare husarbeid og matlaging med unger hengendes rundt seg, så da kan vel saktens mødre forvente at fedre klarer snømpking med en 2-3-åring lekende i nærheten! ;-)

Hun var syk denne dagen.

Gjest frisk luft er ikke farlig
Skrevet

Barnet var sykt og kunne dermed ikke være ute.

Javel, men da hadde han nok satt barnet i sving med noe, evt. satt på en film for barnet, han hadde nok kontrollen.

Og som du så, det gikk jo bra .....

Skrevet

Jeg tror nok jeg gjorde det ja, noen få ganger med de to eldste. F.eks. hente posten mens jeg skravlet litt med noen naboer, eller mens jeg hang opp tøy....

Nå er minstemor 2 år og hun ville nok bli redd hvis hun var alene inne, men jeg regner med at det vil gå greit om noen måneder!

Skrevet

Javel, men da hadde han nok satt barnet i sving med noe, evt. satt på en film for barnet, han hadde nok kontrollen.

Og som du så, det gikk jo bra .....

Ja, det gikk bra! :o)

Ungen så på film og koste seg.

Grunnen til at jeg spurte her på DOL, var at jeg var usikker på om jeg har noen grunn til å reagere, førstegangsmor og lettere hysterisk som jeg er. Selv tør jeg knapt være ute i 2 min. med søppel eller hente post når ungen er alene inne.

Men fikk fine svar her, og konklusjonen er vel at det går greit, bare man følger med litt innimellom.

:o)

Skrevet

Mannen min ble også bundet fast i løpestreng i hagen - AV DAGMAMMAEN!!

Da svigermor og svogerfar fant ut det, ble det slutt på DET barnepasset, ja!!

Nåvel, det der gjorde naboen vår for bare noen små år siden... Helt forferdelig!

Skrevet

Min gutt på to og et halvt er så husredd at det ikke går an å la ham være alene i mer enn et par minutter, men hvis det ikke var for det hadde jeg nok ikke nølt med å la ham pusle med sitt inne mens jeg måket snø. Det kommer helt an på ungen, tror jeg. Enkelte villbasser kan nok finne på mye galt i løpet av 10-15 minutter:-)

Skrevet

Barnet var sykt (feber) og kunne ikke være ute den aktuelle dagen.

Da synes jeg han kunne ha utsatt snømåkinga!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...