Gå til innhold

Barnas holmenkolldag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle melde på junior i år (5år). I utgangspunktet synes han det er skummelt med organiserte aktiviteter spesiellt når ikke vi foreldre får være med. Kusinen hans på 7 skal også være med, men hun kvier seg litt hun også.

Gutten min er kjempeflink til å gå på ski og ettersom kusinen hans skal være med regner jeg med at dette går fint. Men hvilken løype bør vi melde dem på?

Den enkleste (bamseløypa?) er vel bare inne på stadion og er 250 meter, men neste er på 1 km. Tviler ikke et sekund på at han fikser det, han er stadig på lange turer med faren sin, men bør vi melde dem på den korteste i år fordi de synes det er litt skummelt??

Noen med erfaring??

Gjest blomsterløk
Skrevet

Hei.

Vi skal melde på gutten vår (4 år) i Dæhlie-løpet i år.

Der kan en velge mellom 500m, 1km, 2km, og 3 km.

Vi tenkte vi skulle velge 1km i år.

Skrevet

Du roter noe alvorlig når det gjelder løypetypene :-)

Harepusløypa er for kort for dem. Du får velge mellom Bamseløypa - hvor de går alene, men ikke langt - og kort elgløype, hvor de kan ha med en voksen. Jeg ville ha valgt Bamseløypa for barn som ikke har vært med på det tidligere.

http://www.skiforeningen.no/hk/events/hks/?tag=childrens

Skrevet

Nå har jeg lest innlegget ditt en gang til, litt langsommere, og det var vel egentlig bare løypenavnet du rotet med...

Men jeg fastholder svaret mitt. Harepusløypa er for "babyer". Bamse-kilometeren går også stort sett inne på området, de svinger bare opp på haugen og ned igjen. Det står masse funksjonærer og utkledde "dyr" og viser vei. Hvis de til og med er to som går sammen, er det ikke noe problem

tror

Skrevet

Hei.

Vi skal melde på gutten vår (4 år) i Dæhlie-løpet i år.

Der kan en velge mellom 500m, 1km, 2km, og 3 km.

Vi tenkte vi skulle velge 1km i år.

HEi,

vi meldte sønnen vår på harepusløypa i fjor - da var han 2.5 år. Da han gikk i mål, var han slett ikke ferdig å gå på ski og gikk så en runde til i bamseløypa. I år kommer jeg til å velge den lengste løypa til ham da han ukentlig går mellom 5-15 km på ski.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...