Gå til innhold

Menssmerter med hormonspiral

Anbefalte innlegg

Gjest takknemlig for innspill

Jeg har hatt hormonspiral i snart halvannet år, og har hatt stadig mindre mens, nå tilnærmet ingen ting. Har heller ikke hatt menssmerter.

Denne gangen har jeg imidlertid plutselig fått kraftige smerter i korsryggen, som minner meg om tiden før jeg fikk barn. Mensen har ikke kommet ennå, minner mer om de gamle forvarslene. Noen som vet hva dette kan tyde på? Forhåpentlig ingen ting, begynte plutselig å frykte graviditet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219696-menssmerter-med-hormonspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest takknemlig for innspill

Jeg mistet mensen helt etter 8 mnd med veldig lite blødninger.

Innimellom så har jeg også smerter, både eggløsning- og menssmerter, har også hørt flere som har det, sikkert normalt.

ok, betryggende, ble brått litt nervøs her, ettersom jeg ikke har kjent slikt på flere år og lurte på det tydet på en nylig hormonforandring..

Annonse

Nå er det ingen her inne som tør å ta ut spiralen igjen ;-)

Jeg var i narkose da den ble tatt ut så jeg kjente jo ingen smerter da, vet heller ikke om jeg hadde smerter fra den i etterkant. Ble nbemlig sterilisert samtidig og de fjernet en cycte fra eggstokken og den gjorde vondt - vanvittig vondt! - i mange dager etterpå!

Men jeg fikk det jeg siden har kalt "Alle mensers mor" fra et par dager etter at hormonspiralen var fjernet! Tror ikke jeg har hatt maken til kraftig mens verken før eller siden.

Jeg var i narkose da den ble tatt ut så jeg kjente jo ingen smerter da, vet heller ikke om jeg hadde smerter fra den i etterkant. Ble nbemlig sterilisert samtidig og de fjernet en cycte fra eggstokken og den gjorde vondt - vanvittig vondt! - i mange dager etterpå!

Men jeg fikk det jeg siden har kalt "Alle mensers mor" fra et par dager etter at hormonspiralen var fjernet! Tror ikke jeg har hatt maken til kraftig mens verken før eller siden.

Jeg kan ikke huske at mensen min var unormal etter at spiralen ble tatt ut. I timene etter spiralfjerningen hadde jeg derimot så vondt at jeg følte jeg skulle svime av.. Selve fjerningen av spiralen gikk forøvrig helt fint uten smerter av noe slag!

Gjest spirallei

Jeg valgte å fjerne hormonsiralen pga menssmerter i korsryggen og generell uggenhetsfølelse i mageregionen.

hmmm føler meg nesten litt lurt nå. fjernet spiralen første gang i fjor våres, fordi den hadde grodd seg fast og tråden var kveilet seg rundt spiralen. det var vondt som fy, og fordi en fødsel ikke har satt sine spor (er bare veldig trang tydeligvis), sprayet han på noe som gjorde at det utvidet seg. vondt som fyyyy, trodde jeg skulle føde, svime av og hva som verre var.

blødninger og smerter et par dager, men til å leve med.

satte inn ny spiral 2 uker senere. nok en gang var det vondt, faktisk mer vondt enn da han tok den ut. blødninger som tilsvarte en fødsel, og smerter som minnet om rier.

både da legen tok den ut og da han satte inn ny, sa han at det ikke skulle gjøre vondt. mindre å sette den inn, men det er vel noe av det verste jeg har vært borti....

nå leser jeg at de fleste har hatt det vondt og blødninger.

nå er spiralen ute igjen, jeg kan visst ikke bruke spiral, den bare gror seg fast, og jeg har fått p-piller uten østrogen. æsjamen

Annonse

hmmm føler meg nesten litt lurt nå. fjernet spiralen første gang i fjor våres, fordi den hadde grodd seg fast og tråden var kveilet seg rundt spiralen. det var vondt som fy, og fordi en fødsel ikke har satt sine spor (er bare veldig trang tydeligvis), sprayet han på noe som gjorde at det utvidet seg. vondt som fyyyy, trodde jeg skulle føde, svime av og hva som verre var.

blødninger og smerter et par dager, men til å leve med.

satte inn ny spiral 2 uker senere. nok en gang var det vondt, faktisk mer vondt enn da han tok den ut. blødninger som tilsvarte en fødsel, og smerter som minnet om rier.

både da legen tok den ut og da han satte inn ny, sa han at det ikke skulle gjøre vondt. mindre å sette den inn, men det er vel noe av det verste jeg har vært borti....

nå leser jeg at de fleste har hatt det vondt og blødninger.

nå er spiralen ute igjen, jeg kan visst ikke bruke spiral, den bare gror seg fast, og jeg har fått p-piller uten østrogen. æsjamen

Min spiral satte seg også fast...Legen klarte ikke å få den ut, så jeg ble sendt på Gynekologisk på sykehuset. der klarte de heldigvis å få den ut helt smertefritt :-)

Har du prøvd P-implantat? jeg er kjempefornøyd, bortsett fra at jeg har endel uregelmessige blødninger. Disse er imidlertid ikke så kraftige som vanlige menstruasjoner, så da er det til å leve med. Jeg har nå hatt implantatet i over ett år og blødningene er sparsomme og kommer ca en gang pr. mnd. om du er interessert i å vite mer kan du søke på "implanon" på nettet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...