Gå til innhold

Hvor store er deres asiatiske barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

brilleslangen

Lå omtrent nederst på norsk kurve ved hjemkomst ved 15 mnd alder. Gjorde et kjempebyks i vekst første året og har etter det ligget like i underkant av 50 percentile. Altså er mitt barn ganske så gjennomsnittlig høy. Er 3,5 år nå.

Annonse

Mine prinsesser 5 og nesten 3 år, og født i Kina, er på den nederste grafen for norskfødte. På 5årskontroll var storesøster 106,5 cm og drøye 16 kg - ei slank, flott jente som ikke skiller seg så mye fra jevnaldrende. hun er skolestarter, men født i romjula så hun blir uansett minst!

Lillesøster blir 3 om 1 mnd og er nå ca 92 cm og 12,5 kg - ganske likt med det storesøster var, tror jeg.

De er flotte jenter - pleier å si som myrsnipa, at jeg har fått de vakreste jentene i verden!!

På kurven for kinesiskfødte varierer de mellom 50% og 75 % .

Hilsen ei myrsnipe

Vi har to jenter fra Kina. Eldste er 4 år og 4 måneder og ganske stor. Hun ligger på gjennomsnittet på de norske vekstkurvene. 105 cm og 19 kg. Yngstemann på snart 15 mnd er ganske liten og akkurat kommet inn på de norske kurvene. Hun er 73 cm og 8 kg.

Gutten min på drøye 3.5 år er ikke mer enn ca 94 cm. Han er lavere enn de fleste på samme alder, men i barnehagen hans er det også noen andre som ikke rager så høyt over bakken.

Han har alltid ligget i nederste del av det som er "normalt" på helsestasjonens vekstkurve. Helsesøster sier han vokser fint etter sin kurve, og det er vel det viktigste.

Minstemann som foreløpig bare er 9 mnd, ligger så langt stabilt på gjennomsnittet i forhold til kurva....

Storesøster (4 år):

Hvis vi ser på forholdet mellom vekt og høyde, ligger hun i nedeste del av normalområdet for norskefødte barn.

Der har hun ligget hele tiden - og hun følger på ett vis sin egen kurve.

Når det gjelder høyde og vekt i forhold til alder, har jeg helt mistet oversikten :o)

Vitale mål fra 4-årskontrollen var 97,5 cm og drøyt 13 kg.

Lillesøster (2 år):

Hun ligger på 50-prosentpercentilen når vi ser på forholdet mellom høyde og vekt.

Hun er noen cm kortere enn storesøster var på samme alder, men betydelig tyngre.

På 2-årskontrollen var hun 83,5 cm og 11,4 kg.

fra

Eldstemann på snart 7 år, fra Korea, er en lang og tung gutt. Han er den lengste i klassen sin. Han har alltid vært veldig lang.

Mellombror på snart 4 år, også fra Korea, er liten av vekst og veier ikke stort. Han er nok like lang som "fresh air" sin eldste gutt. De har alltid vært like lange.

Minstejenta på 1 år fra Kina, er lita hun også. Hun var 71 cm og veide 8,1 kg på 1 års kontrollen.

Vi har altså en veldig stor gutt og to små småsøsken. De er akkurat helt perfekte alle tre!

mvh

Hei!

Som sagt i en annen tråd så har vi en av hvert slag vi. :-)

Eldstejenta har akkurat fyllt 4 år. Hun er definitivt minst av alle ungene av hennes årgang i barnehagen, men sikkert ikke lettest. ;) Hun var på 4-årskontrollen 94 cm og rett under 15 kg. Hun er liten og tett, og er ikke på de der norske helsestasjonsgrafene i det hele tatt faktisk. Men hun følger kurven sin fint på de kinesiske.

Yngstejenta blir 2 år i neste måned. Hun er smalt bygd, var 83 cm i desember, men tror hun har vokst et par cm siden det. Hun er ca 10,5 kg tenker jeg. På de norske grafene ligger hun en strek under midtstreken på høyden og men på vekta er hun ikke på grafen i det hele tatt. Men også hun følger kurven sin fint på det kinesiske skjemaet.

Akkurat passe store er de begge to.

:-)

MVH

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...