Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Jeg tar det der med stor ro.

Synes media er snar med å lage store saker av små ting.

E.coli er en tarmbakterie som de fleste av oss har...(dog finnes det flere varianter- som vi kanskje ikke normalt har)

I alle fall- normal god hygiene, og hyppig håndvask- feks før spising, og etter toalettbesøk. Videre godt kokt og gjennomstekt mat (for det dreper bakteriene)- så har man god forebyggende effekt...

Apropos mat- der kommer det også inn det at rå kjøttvarer bør skjæres på egen fjøl. Alternativt må fjøla vaskes godt før man hakker salaten på samme fjøl...

For hva er vitsen med å koke kjøttet godt (for å drepe evt overflate bakterier) dersom man allikevel plasserer de grønnsakene man skal spise ukokt- oppå den uvaskede fjøla som har vært i kontakt med det råe kjøttet?

Jeg tar det der med stor ro.

Synes media er snar med å lage store saker av små ting.

E.coli er en tarmbakterie som de fleste av oss har...(dog finnes det flere varianter- som vi kanskje ikke normalt har)

I alle fall- normal god hygiene, og hyppig håndvask- feks før spising, og etter toalettbesøk. Videre godt kokt og gjennomstekt mat (for det dreper bakteriene)- så har man god forebyggende effekt...

Apropos mat- der kommer det også inn det at rå kjøttvarer bør skjæres på egen fjøl. Alternativt må fjøla vaskes godt før man hakker salaten på samme fjøl...

For hva er vitsen med å koke kjøttet godt (for å drepe evt overflate bakterier) dersom man allikevel plasserer de grønnsakene man skal spise ukokt- oppå den uvaskede fjøla som har vært i kontakt med det råe kjøttet?

Enig med deg, jeg tar også medieoppslag innenfor helse/medisin med stor ro.

Likevel synes jeg dette er et av de som virker mer seriøst.

Ingen grunn til hysteri, men likevel greit å være oppmerksom på at 6 barn i flere deler av landet har samme sykdomshistorie.

:0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...