Gå til innhold

Hvor mye spekemat pr.pers?

Anbefalte innlegg

Postet på åpent også...

Burde jo funnet dette på nett, men finner bare ang. stek og sånn. Vi skal ha spekemat og rømmegrøt i barndåp. Har potetsalat også. Tror jeg dropper eggerøre. Det må vel være greit?

Hvor mye spekemat beregner jeg pr.pers.? Vet ikke helt hvor mange vi blir, 20 stk. kanskje.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219734-hvor-mye-spekemat-prpers/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Beregn ca. 150 g per person når du har enkelt tilbehør som salat, flatbrød og rømme. Har du tyngre tilbehør som potetsalat og eggerøre, eller at spekematen er en del av en rett, kan du beregne mindre. Som regel går det mest spekeskinke, så det kan være lurt å beregne halvparten av denne. Resten fordeles på fenalår og spekepølser."

Annonse

Gjest nysgjerrigpetrus

Hehe - litt sent ute ja! Hun er 10 mnd. men hun har holdt oss opptatt med så mye annet, at vi har ikke helt fått det til å passe før nå!

Hehe.. okey da så.. =)

ja de holder oss opptatt med så mye de små.. =)

Lykke til med dåpen =)

Vet ikke hvor mye du skal beregne per pers.

Men jeg ville absolutt ikke kuttet ut eggerøre, med mindre du skal ha mer tilbehør enn det du indikerte da. Eggerøre hører liksom til... :-)

Helt enig med Gemini! Og ser at bb71 har tatt til fornuft ;.)

Annonse

Håper hun og dere får den hjelpen dere har krav på.

Har dere flere barn?

Har litt erfaring med funksjonshemning innen familien, skjønner du.

Vi har to eldre barn også. Vi får oppfølging fra ppt, sørlandet komp.senter, habeliteringen, barnelege og helsestasjonen. Hun har vedtak og individell plan, så vi får god oppfølging synes jeg!

Vi har to eldre barn også. Vi får oppfølging fra ppt, sørlandet komp.senter, habeliteringen, barnelege og helsestasjonen. Hun har vedtak og individell plan, så vi får god oppfølging synes jeg!

Så bra! Håper det fortsetter slik. :-)

Ikke alle som har like gode erfaringer, for å si det sånn...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...