Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

vår sønn på 9 mnd koser seg med smokken når han skal sove. Problemet er bare at han tviholder på nyfødtsmokkene.... Jeg har kjøpt en rekke ulike smokker for hans aldersgruppe, men han brekker seg og nekter å ta dem. Uten smokk er det lite ro å få på natta. Hvor skadelig er det å beholde de små smokkene litt til......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hørte et forferdelig vræl fra soverommet en kveld da bebisen min var 6 mnd. Der lå hun med hele sutten inni munnen. Den var vanskelig å få ut, hadde nesten låst seg fast.

Så jeg har byttet ut de små suttene med sutter til store barn.

Skrevet

I verste fall kan han bli kvalt.

Kødder du? min datter på 10mnd bruker de for 0-6mnd for de som er større klarer hun rett og slett ikke å holde i munnen.

Gjest riktig smokk til riktig barn
Skrevet

Jeg hørte et forferdelig vræl fra soverommet en kveld da bebisen min var 6 mnd. Der lå hun med hele sutten inni munnen. Den var vanskelig å få ut, hadde nesten låst seg fast.

Så jeg har byttet ut de små suttene med sutter til store barn.

snokker i feil str kan være farlig, og noe du bør ta i vurdering når du ser barnet ditt med den smokken han har.

Skrevet

snokker i feil str kan være farlig, og noe du bør ta i vurdering når du ser barnet ditt med den smokken han har.

Hun bruker ikke feil sutt nå, men gjorde det med den som satt seg fast.

Skrevet

Kødder du? min datter på 10mnd bruker de for 0-6mnd for de som er større klarer hun rett og slett ikke å holde i munnen.

Det er jo en grunn til at det er "aldersgrenser" på smokkene da... Prøv om du finner et merke med mindre smokkedel og større skjold.

Skrevet

Det er jo en grunn til at det er "aldersgrenser" på smokkene da... Prøv om du finner et merke med mindre smokkedel og større skjold.

Jeg har tittet etter større smokker lenge jeg, og det står da vitterlig ikke noe annet enn 0-4, 0-6 og 4+ på smokkene som føres i dagligvare.

Hva menes med større smokker?:0)

Skrevet

Jeg har tittet etter større smokker lenge jeg, og det står da vitterlig ikke noe annet enn 0-4, 0-6 og 4+ på smokkene som føres i dagligvare.

Hva menes med større smokker?:0)

Har ikke hatt smokkebarn på mange år så jeg aner ikke. :o) Men mener å huske at det fantes smokker for dem over 6 mnd den gangen, men det er mulig de var vanskelige å finne.

Skrevet

Har ikke hatt smokkebarn på mange år så jeg aner ikke. :o) Men mener å huske at det fantes smokker for dem over 6 mnd den gangen, men det er mulig de var vanskelige å finne.

Hmm, jaja, de passer minstemann, men sist helg kjøpte vi nye hvor det står at de er 4+.

De er mindre enn de som har benevnelsen 0-6, faktisk samme størrelse som de jeg kjøpte da han var nyfødt. Føler meg lurt.

40 kroner rett i vasken.....

Produsentene kan å forvirre. Det blir det penger av, tenk deg 100 000 kjøper feil smukk da............(ahhhh...nå har jeg lite å gjøre og mye å irritere meg over he-he)

Skrevet

Nei, det er det som er poenget med størrelsen på smokk. Selvfølgelig kan en liten 6 mnd baby ha smokk til en 4 mnd baby. Men ser man at smokken er liten til barnet så bør man bytte. Hvis ikke kan barnet få hele smokken inn i munnen og bli kvalt. Jeg var veldig påpasselig med det til mitt barn. En venninne fant barnet sitt med hele smokken i munnen. Han var blå og pustet ikke, men de fikk han i live akkurat da ambulansen kom.

Skrevet

Nei, det er det som er poenget med størrelsen på smokk. Selvfølgelig kan en liten 6 mnd baby ha smokk til en 4 mnd baby. Men ser man at smokken er liten til barnet så bør man bytte. Hvis ikke kan barnet få hele smokken inn i munnen og bli kvalt. Jeg var veldig påpasselig med det til mitt barn. En venninne fant barnet sitt med hele smokken i munnen. Han var blå og pustet ikke, men de fikk han i live akkurat da ambulansen kom.

*Grøss* Det må ha vært en forferdelig opplevelse for dem! Heldigvis var det ikke så kritisk her, men det satt en god støkk i oss.

Skrevet

*Grøss* Det må ha vært en forferdelig opplevelse for dem! Heldigvis var det ikke så kritisk her, men det satt en god støkk i oss.

Ja, det der har jeg respekt for. Liker i utg.punktet ikke smokk. Det har vært flere historier i media hvor litt av smokken har falt av.

Skrevet

HEi,

jeg uttrykte meg visst ikke så tydelig. Jeg har selvsagt passet på at skjoldet på smokken er størst mulig. Er ikke redd for at smokken skal komme inn i munnen. Det er selve sugedelen jeg tenker på - de er jo utformet til å passe munnen, men poden vil altså ikke ha større sugedel...

Skrevet

Huff, jeg har ikke tenkt på det at sutten kan sette seg fast i munnen!

Jenta mi på to bruker ganske ofte noen av de små suttene hvis vi ikke finner de som er litt større (og det skjer jo nesten daglig - merkelig hvorfor suttene alltid forsvinner)...

SKal plukke dem bort og kaste dem!

Ellers bruker hun de største til Avent (+6 mnd - har ikke sett større) og de største til NUK (er ikke det også +6 mnd?)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...