Gå til innhold

Reductil


Gjest Noe overvektig

Anbefalte innlegg

Gjest Noe overvektig

Hei :)

Jeg lurer på hvorfor man må ha en BMI på over 30 for å få Reductil? Jeg skjønner jo at undervektige ikke skal ha det, men er det skadelig for meg som har en BMI på 24 å ta det? Blir man mer skadet av det og får flere bivirkninger når man egentlig er normalvektig?

Vet at jeg ikke er overvektig sånn i forhold til BMI, men ønsker å gå ned noen kilo, men sliter veldig mye med å kutte ut den evige spisingen og har prøvd i lange tider!

Ønsker bare å høre om noen vet om dette kan skade meg mer enn for veldig overvektige!

Har nemlig mulighet til at en venninne kan kjøpe det med seg fra utlandet. Der er det ikke reseptbelagt og det er lovlig å ta med seg medisiner for inntil 3 mnd. Men ønsker å vite om jeg kan få alvorlige bivirkninger av det. Tør liksom ikke å spørre legen min om dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er absolutt fare for bivirkninger, særlig (farlig) høyt blodtrykk. Som er en vesentlig årsak til hvorfor man må følges opp ofte og nøye av lege når man går på Reductil.

Selv fikk jeg andre bivirkninger, deriblant at jeg rødmet som en tomat i tide og utide (uten at det var grunn for å rødme), ikke spesielt festlig på jobb og i sosiale situasjoner. Fikk mye uønsket oppmerksomhet på det... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange farer ved Reductil, da. De som får de fra lege får en skikkelig oppfølging og tar mange tester.

Les lit på http://www.felleskatalogen.no.

Om du bruker andre medisiner eller har noen sykdommer eller disposisjoner for visse sykdommer så kan det være farlig.

Tror de som har BMI under 30 ikke får Reductil fordi en anser at de kan benytte seg av andre og mindre ressurskrevende metoder.

Hvis du sliter med overspising kan feks antidepressivaen Fontex hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reductil kjøpt i utlandet er ingen enkel løsning, denne typen behandling krever nøye oppfølging av lege og er forbeholdt de med sykelig overvekt. Har mange potensielt livsfarlig bivirkninger.

Dessverre for deg finnes det bare en måte å gå ned i vekt på - beveg deg mere eller spis sunnere! Hvis du ikke klarer å slutte med "spisinga" som du sier, bør du kanskje gå til en psykolog også. Regner med du snakker om overspising og ikke et normalt matinntak. Overspising har oftest en psykisk årsak. Den kan uansett ikke reductil hjelpe deg med.

Meld deg på et kurs som feks roede eller libra. Det er mye hjelp i fellesskapet som man få på slike kurs! Og det er den eneste varige måten å få en sunnere kropp på. Og kom deg ut og gå tur minst 30 minutter hver dag!

Ingen "for gode til å være sanne" -løsninger hjelper varig mot overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høy BMI

Ja, det er absolutt fare for bivirkninger, særlig (farlig) høyt blodtrykk. Som er en vesentlig årsak til hvorfor man må følges opp ofte og nøye av lege når man går på Reductil.

Selv fikk jeg andre bivirkninger, deriblant at jeg rødmet som en tomat i tide og utide (uten at det var grunn for å rødme), ikke spesielt festlig på jobb og i sosiale situasjoner. Fikk mye uønsket oppmerksomhet på det... :-(

Men gikk du ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...