Gå til innhold

DØDELIG MATVIRUS I NORGE !!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest blomsterløk

Det er snakk om en bakterie, ikke et virus, dessuten er det ingen grunn til hysteri.

Selvfølgelig er det grusomt for de 6 familiene som har syke barn, men det er ingen grunn til å bli hysterisk for andre av den grunn.

Helt enig med deg, Lillemus.

For det første er det ikke virus, men bakterie.

For det andre kan man da ikke slutte å gi ungene mat, det man må passe på er hygiene og å koke/steke maten helt igjennom.

Forøvrig blir det litt vel drøyt å si at det "angriper barn". Det kan infisere barn...

For det første er det ikke virus, men bakterie.

For det andre kan man da ikke slutte å gi ungene mat, det man må passe på er hygiene og å koke/steke maten helt igjennom.

Forøvrig blir det litt vel drøyt å si at det "angriper barn". Det kan infisere barn...

Helt enig! Veldig vitkige presiseringer.

Men det som jeg synes er litt pussig, er at det kun er barn som er rammet (hittil). Og også kun ganske små barn. Det skulle kanskje tyde på at bakteriene finnes i mat som er mer "typisk" for denne aldersgruppen - eller hur?

Men det som jeg synes er litt pussig, er at det kun er barn som er rammet (hittil). Og også kun ganske små barn. Det skulle kanskje tyde på at bakteriene finnes i mat som er mer "typisk" for denne aldersgruppen - eller hur?

Ikke nødvendigvis. Mange bakterier og virus kan være farlige for små barn, men knapt merkbare for voksne. RS-virus, for eksempel, kan være svært farlig for babyer og småbarn, men voksne bare er "kraftig forkjølet".

Det har gått MYE diare og oppkast og magegreier rundt her jeg bor. Til tider halve barnehageavdelinger og halve skoleklasser. Det kan jo væer samme bakterien som disse småbarna har fått, bare at de blir mye sykere enn de eldre barna og voksne.

Annonse

Ikke nødvendigvis. Mange bakterier og virus kan være farlige for små barn, men knapt merkbare for voksne. RS-virus, for eksempel, kan være svært farlig for babyer og småbarn, men voksne bare er "kraftig forkjølet".

Det har gått MYE diare og oppkast og magegreier rundt her jeg bor. Til tider halve barnehageavdelinger og halve skoleklasser. Det kan jo væer samme bakterien som disse småbarna har fått, bare at de blir mye sykere enn de eldre barna og voksne.

OK.

Men var det ikke 8-åringer også?

Annonse

Gjest Shira12

Det er snakk om en bakterie, ikke et virus, dessuten er det ingen grunn til hysteri.

Selvfølgelig er det grusomt for de 6 familiene som har syke barn, men det er ingen grunn til å bli hysterisk for andre av den grunn.

Enig med deg Lillemus!

Satt akkurat og leste om dettte i nettavisene, er jo tragisk for både barna og foreldre.

Men ingen grunn til at jeg skal få panikk.

Har jo uansett god hygiene når det gjelder mat.

Ja, eller at de har mindre motstandskraft en eldre barn og voksne.

Vi skal ihvertfall ikke servere rå hamburgere med det første :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...