Gå til innhold

flyreise med 2,5 åring

Anbefalte innlegg

skal på langtur med vesla sammen med en stor gruppe, hvor hun er eneste barn.

har flydd med henne tidligere, uten at det har vært noe problem, men av en eller annen grunn kvier jeg meg for det nå. blir jo ikke alene, siden vi blir mange voksne. men jeg kan jo ikke belage meg på at andre skal hjelpe meg, selv om noen allerede har meldt sin interesse.

hva bør jeg tenke på for at hun ikke skal kjede seg for mye, hva kan jeg gjøre for å få henne til å sitte stille ve take-off og landing?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219783-flyreise-med-25-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med henne på forhånd om det å måtte sitte stille i stolen når flyet skal lette og lande. Og vær streng på at setebeltet skal være på.

Jeg er sikker på at mange lyst til å være med å underholde henne. Men ta med deg noen enkle bøker, noe snacks som det ikke er så mye sukker i (rosiner, babygulerøtter, eplebiter, lite søt kjeks). Når hun begynner å bli urolig, gir du henne en ting, eller begynner å lese for henne (eller begge deler).

Ikke vær redd for å synge sammen med henne eller kose masse.

Ta med en ryggsekk med div. småting i. Litt å spise på (men unngå sukkerbombene), bok, tegnesaker og ikke minst "klistrehefte". Et slikt hefte hvor du kan ta av og på "klistremerkene". Det har falt i god smak av vesla mi da vi har reist. Ho synes det er OK enda ho nå nærmer seg 7. Disse kan også klistres på vinduet i flyet.

God tur.

Snakk med henne på forhånd om det å måtte sitte stille i stolen når flyet skal lette og lande. Og vær streng på at setebeltet skal være på.

Jeg er sikker på at mange lyst til å være med å underholde henne. Men ta med deg noen enkle bøker, noe snacks som det ikke er så mye sukker i (rosiner, babygulerøtter, eplebiter, lite søt kjeks). Når hun begynner å bli urolig, gir du henne en ting, eller begynner å lese for henne (eller begge deler).

Ikke vær redd for å synge sammen med henne eller kose masse.

jeg har kjøpt sukkerfrie pastiller, de i esker, det liker hun godt, kjeks med lite sukker, og saft uten sukker, ingen sukkerholdige snop til henne, da blir hun bare veldig aktiv og vil ikke sitte stille.

har og kjøpt inn ny tegnebok med farger til henne, en ny bok, en ny dukke - det som er nytt er alltid spennende og hun liker å ha en baby å sovne med.

har så vidt begynt å forberede henne på at vi skal fly, har vært og sett på flyene, noe hun helst vil hver dag nå. kjøpt inn komfortabelt reiseantrekk hun er meget fornøyd med, og har vist fram til alle som kommer, og hun har fått en fin trillekoffert hun kan ha lekene og ellers de andre tingene i.

kjøper med en liten imsdal flaske, med de nye tutene, hun liker å drikke fra de. kose er vi glade i, og gjør mye av. tenker det vil gå bra. får en mellomlanding på 5 timer i amsterdam, og der kan hun leke og løpe fra seg på lekearealene

jeg har kjøpt sukkerfrie pastiller, de i esker, det liker hun godt, kjeks med lite sukker, og saft uten sukker, ingen sukkerholdige snop til henne, da blir hun bare veldig aktiv og vil ikke sitte stille.

har og kjøpt inn ny tegnebok med farger til henne, en ny bok, en ny dukke - det som er nytt er alltid spennende og hun liker å ha en baby å sovne med.

har så vidt begynt å forberede henne på at vi skal fly, har vært og sett på flyene, noe hun helst vil hver dag nå. kjøpt inn komfortabelt reiseantrekk hun er meget fornøyd med, og har vist fram til alle som kommer, og hun har fått en fin trillekoffert hun kan ha lekene og ellers de andre tingene i.

kjøper med en liten imsdal flaske, med de nye tutene, hun liker å drikke fra de. kose er vi glade i, og gjør mye av. tenker det vil gå bra. får en mellomlanding på 5 timer i amsterdam, og der kan hun leke og løpe fra seg på lekearealene

Det kommer nok til å gå veldig bra skal du se. Et annet tips er sånne hefter med klistremerker man kan ta på og av.

Schiphol, Amsterdam er jo nesten et paradis for barn!

Vi måtte vente der i 7 timer da vi dro til USA sist. JEntene var 3,5 og 4,5 år gamle og de storkoste seg! (Litt verre med mor og far...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...