Gå til innhold

Syk lenge, blir ikke frisk og spiser ingenting...

Anbefalte innlegg

Gjest sansara

Hei. Fortvilet mamma lurer på om andre har vært i samme situasjon, og det kan jo hende dere har vært det, for sykdom er jo ikke unikt.... :o)

Gutten min ble veldig febersyk 2.februar. Hadde feber opp i 39-40 hver dag i seks dager før jeg fikk kranglet meg til en legevakttime hvor de fant rennende og røde ører. Fikk en penicillin kur, gikk på den i 6 dager, hvorav den ikke hjalp det spøtt. Gikk på nytt til lege etter at feber på nytt skøt i lufta til 40 -41, og fikk foreskrevet en ny antibiotika kur som han nå har gått på i 9 dager. 1 dag igjen. Ble først noe bedre, for så å bli verre enn noensinne. Selv med litt feber fikk jeg i ham litt mat, men nå er det helt låst. Han vil ikke spise, neste ikke drikke. Har gått ned 1,3 kg. Vi har vært hos legene, de vil bare at vi skal fortsette å gi ham antibiotikakuren ut. Han spyr opp alle dosene jeg gir ham. Dette er rett og slett et mareritt. Jeg kjenner ikke gutten igjen.

Orker ikke leke. Sutrete og ugjenkjennelig i humør. Skal bare sitte i mammas fang.

Jeg synes det er pågått alt for lenge nå og er sliten.

Er jo redd for gutten....

Noen erfaringer? Skal jeg presse i ham mat. De sulter vel ikke til de dør? Hvor lang tid skal jeg venter før jeg sitter oppå legene for å finne ut om det er mer som ligger bak?

Hva er dine erfaringer?

Han er forresten 2,5 år.

Fortsetter under...

Huff, hørtes ikke bra ut. Stakkars lillegutten din! Ville gått til lege igjen, selvsagt. Skal ikke være slik.

Har du noen andre alternativer enn legevakt og fastlege ?

Vi drar rett på Volvat til barnelege hvis det feiler ungene noe som vi er engstelige for. Ingen ventetid, rett inn til supre barneleger med stor erfaring og omtanke. Vi bor i Oslo, men Volvat og tilsvarende private alternativer finnes jo flere steder i landet. Koster jo litt penger, da, 470 kr for en konsultasjon på volvat.

Gjest blomsterløk

Huff, hørtes ikke bra ut. Stakkars lillegutten din! Ville gått til lege igjen, selvsagt. Skal ikke være slik.

Vi drar rett på Volvat til barnelege hvis det feiler ungene noe som vi er engstelige for. Ingen ventetid, rett inn til supre barneleger med stor erfaring og omtanke. Vi bor i Oslo, men Volvat og tilsvarende private alternativer finnes jo flere steder i landet. Koster jo litt penger, da, 470 kr for en konsultasjon på volvat.

Kan hvem som helst stikke innom her? Eller må man være 'medlem' på et vis??

Kan hvem som helst stikke innom her? Eller må man være 'medlem' på et vis??

Trenger ikke være medlem nei. Bare å dra dit, trenger ikke timebestilling en gang. Ventetiden avhenger av pågangen der, men har aldri ventet mer enn en tre kvarters tid på det verste.

De har ulike typer medlemsskap som gir ulike fordeler, lavere priser, komme først i køen osv., men vi har ikke brydd oss med det, for medlemsskapet er jo også dyrt.

Omnia har tilsvarende tilbud, men vi har festet oss med Volvat pga så gode erfaringer med barnelegene derfra.

Det kan jo virke som om det enten ikke er bakterier som forårsaker sykdommen, eller at det er bakterier som er resistente for de antibiotikaene dere har fått.

Siden han har vært syk så lenge, tror jeg nok jeg hadde dratt tilbake til legen og "satt meg på ham".

Annonse

Gjest sansara

Hei.

Jeg ringte barnelegen som vi har vært hos tidligere, og han ville se på ham idag kl. 16:00. Det er et spesialistsenter. Så får vi se hva han gjør... Spennende. Håper bare på hjelp jeg...

Gjest sansara

Det kan jo virke som om det enten ikke er bakterier som forårsaker sykdommen, eller at det er bakterier som er resistente for de antibiotikaene dere har fått.

Siden han har vært syk så lenge, tror jeg nok jeg hadde dratt tilbake til legen og "satt meg på ham".

Jeg bestemte meg i det jeg skrev innlegget for å ringe til den barnelegen vi var mye hos i fjor vinter i forbindelse med astmaen. Vi fikk time allerede idag kl. 16:00, så da håper jeg at vi får den hjelpen vi trenger...

Han jobber litt på sykehuset også denne barnelegen og er veldig veldig flink. Håper på hjelp nå, for jeg er bekymret og sliten....

Gjest blomsterløk

Trenger ikke være medlem nei. Bare å dra dit, trenger ikke timebestilling en gang. Ventetiden avhenger av pågangen der, men har aldri ventet mer enn en tre kvarters tid på det verste.

De har ulike typer medlemsskap som gir ulike fordeler, lavere priser, komme først i køen osv., men vi har ikke brydd oss med det, for medlemsskapet er jo også dyrt.

Omnia har tilsvarende tilbud, men vi har festet oss med Volvat pga så gode erfaringer med barnelegene derfra.

OK!

Tusen takk for svar!

:)

Jeg bestemte meg i det jeg skrev innlegget for å ringe til den barnelegen vi var mye hos i fjor vinter i forbindelse med astmaen. Vi fikk time allerede idag kl. 16:00, så da håper jeg at vi får den hjelpen vi trenger...

Han jobber litt på sykehuset også denne barnelegen og er veldig veldig flink. Håper på hjelp nå, for jeg er bekymret og sliten....

Håper du får god oppfølging fra denne legen! Ikke noe morsomt med så syke småtasser! (min 2,5 åring var igjennom dette i desember/januar - samme opplegget - feber i lengre tid, legebesøk, feber på nytt, ny medisin - heldigvis fungerte andre kuren på han)

Kjempefint. Håper dere finner ut av det. Hold oss oppdatert!

Annonse

Det er jo bra. Krysser fingrene for at han finner ut noe som hjelper og at gutten din blir frisk!!:-)

Det er så fortvilende når de er syke og man ikke får i dem noenting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...