Gå til innhold

Hvor lenge varer egentlig puberteten?

Anbefalte innlegg

Gjest sliten og oppgitt

Datteren min er 14 år, men kom i puberteten allerede i 10-11 års alderen. Vi har slitt med henne siden da... Nå så jeg for en tid tilbake et vitenskapelig program om puberteten og da ble det sagt at dette hormonkaoset varte i 4-5 år??? Med andre ord skulle min datter snart begynne å roe seg, selv om hun bare er 14??? Noen som vet noe om dette??? Er det slik som jeg håper at de som er tidlig ute med puberteten også blir tidlig ferdig, og at vi snart kan puste lettet ut...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219802-hvor-lenge-varer-egentlig-puberteten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig individuelt.

Jeg sluttet å smelle i dører rett før vgs. Sånn har de 7 kusinene mine stort sett vært også. Bortsett fra de to som er mellomste barn. De har vært snille som lam. Det er sikkert litt vanskelig å komme til når storesøster er en vandrende naturkatastrofe.

Man får ny sympati med foreldrene til Romeo og Julie når man hører at de var 13!

amerikafareren

Du kan regne med at toppen er nådd. Jeg antar at hun går i 9. klasse og de er helt sentrert om seg selv de fleste av dem. I 10. klasse begynner de å ane at andre eksisterer, og i videregående har hormonene roet seg en god del. Dette er selvsagt på generell basis, men siden din datter var tidlig ute så vil jeg tro at det går seg til snart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...